Koska olette alkanu pyytää naapuruston lapsia kyläilemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hassuja..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hassuja..

Vieras
Meillä on samalla tiellä naapurissa 4 vuotias tyttö, johon oma tyttöni on "ihastunut", kyselee usein, että onkohan "maija" ulkona tms. Joskus harvoin sattuvat yhtäaikaa ulos ja kerran naapurin tyttö olikin meidän pihassa leikkimässä.

Nyt sitten mietin, että kehtaisinko laittaa vaikka viestiä naapurin äidille, että voisiko maija tulla joku ilta meille leikkimään? Meidän tyttö on vasta 3 ja ½, joten hänellä ei oo tuolla tavalla koskaan vielä käyny kavereita kylässä..

Mitä mieltä, kehtaanko laittaa viestiä? Kun en yhtään tiedä onko tämä tyttö vielä tavannut käydä yksin kylässä, että mitähän mieltä vanhemmat siitä ovat..

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Etkö voi pyytää sitä äitiäkin?

No sehän siinä onkin, kun en oikein ihmistä tunne ja olen vähän ujo, niin en oikein kehtaa. Ja siitäkin olen hassu kun stressaan sit sellaisia tilanteita ja pitää alkaa siivoamaan yms..

Sen takia olis ihan kiva jos vaan tyttö tulis.. On se äiti aivan mukavan oloinen, mutta kiinnostaiskohan sitä edes tulla..

kysy äitiäkin samalla jos siltä tuntuu?

meillä on ollut naapurin 1,5v ja 2,5v kylässä ilman äitiä. tietty serkkuja on ollut kylässä ilman äitiä jo ennen yksivuotispäiväänsä tovin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Etkö voi pyytää sitä äitiäkin?

No sehän siinä onkin, kun en oikein ihmistä tunne ja olen vähän ujo, niin en oikein kehtaa. Ja siitäkin olen hassu kun stressaan sit sellaisia tilanteita ja pitää alkaa siivoamaan yms..

Sen takia olis ihan kiva jos vaan tyttö tulis.. On se äiti aivan mukavan oloinen, mutta kiinnostaiskohan sitä edes tulla..

kysymällä se selviää :) varmasti moni tulee mielellään kyläilemään!

Eli jos teidän neljävuotiasta pyydettäisiin leikkimään, niin päästäisitte? Kyllä mä taidan kysyä, sillähän se selviää.. Mietin vaan, että onko ihan hölmö ajatus, tavataanko sellaista enää tehdä..

No musta ois ehkä outoo sitten jos vanhemmat ei tunne toisiaan hyvin. Jos kaveri niin varmaan ok. Vaikee sanoo kun ei tuo ole vielä noin vanha.
Mutta jos joku naapuri jota vaa moikataan pyytäis ilman mua sitten kun tuo isompi niin vähä tuntuis oudolta...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli jos teidän neljävuotiasta pyydettäisiin leikkimään, niin päästäisitte? Kyllä mä taidan kysyä, sillähän se selviää.. Mietin vaan, että onko ihan hölmö ajatus, tavataanko sellaista enää tehdä..

mä menisin mieluummin ensin muutaman kerran lapsen kanssa ja sitten jos juttu lapsilla luistaisi kotonakin, voisin päästää yksinkin.

Mun tyttö on 4v ja on käynyt kahdesti leikkimässä naapurissa saman ikäisen tytön luona. Me äidit olemme sopineet asiasta ennalta, olemme itsekin paljon tekemisissä keskenämme. En osaisi päästää vielä tyttöäni yksinään kyläilemään minnekään, en varsinkaan sellaiseen paikkaan, jossa ei ole koskaan käynyt. Eikö lapset voisi leikkiä pihalla yhdessä? Jos pyytäisit vaikka lasta äitinsä kanssa teidän pihaan leikkimään tai läheiseen puistoon.

Niin, voinhan pyytää heitä pihalle leikkimään tai tyttöä.. Sitä mietin, että jos sitä äitiä ei huvita tulla tai ei ehdi, niin tyttö vois silti tulla tuosta ojan yli vaan..

Mutta taidan kysyä josko tulisvat tuohon pihaan eka.

Yhteistyössä