Koska on vauvan "turvallista" syntyä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mape
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mape

Vieras
En nyt osannut muotoilla otsikkoa paremmin...
Elikkä olen nyt viikolla 36+2, ja eilen oli tosi kivuliaat supistukset. Hetken jo luulin et lähtö tulee, mut sit loppuikin. Tänään mahassa ollut koko aamun pientä pistelyä. Kohtu on jo ollut yli kuukauden 1cm auki ja vauva tosi alhaalla. Onko vaarallista jos vauva tulee näillä viikoilla ulos?? On kyllä toinen lapsi, mut ihan unohtanut nää asiat.. Esikoinenkin tuli yli viikon myöhässä...

Hei! Rv 36 on ihan turvallista jo, itse olen syntynyt rv 35 eikä ole ollut mitään ongelmia. Rv 37 on sitten jo täysiaikainen vauva. Tsemppiä sinulle tulevaan koitokseen :)

Kyllä on jo ihan turvassa. Saattaa tulla keltaisuutta, mutta sitä voi tulla yliaikaisillekkin, saattaa hetken tarvita lämpöhoitoa, jos painoa on vähän, mutta täysiaikainenkin saattaa samalla tavalla. Jos painoa on alle 2,5kg niin pidetään ehkä vähän pidempään sairaalassa, jotta paino varmasti lähtee nousuun tai ei ainakaan hälyttävästi laske. Yli 28 viikkoisista normaalisti kehittyneistä 90 prosenttia selviää ja vieläpä ilman suurempia pysyviä vammoja.

Yhteistyössä