Koska pitää huolestua? En tunne vauvan liikkeitä, viime raskaudessa tunsin ne jo tässä vaiheessa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
1. raskaudessa tunsin liikkeet viikolla 19+. 2. raskaudessa tunsin ne viikolla 15+. Nyt odotan kolmatta viikolla 17, eikä liikkeet tunnu vieläkään....onko tämä ihan normaalia?

Mulla kun oli se käsitys että tässä kolmannessa raskaudessa pitäisi liikkeiden tuntua vähintäänkin yhtä helposti, ellei helpommin.

Nyt ei edes istukka ole tuossa edessä potkuja vaimentamassa, viime raskaudessa oli.

Mulla tuntui tässä tokassa raskaudessa 3 viikkoa myöhemmin, mutta olikin istukka edessä. Meinasin just ehdottaa sitä, että istukka edessä? Mistä tiedät ettei istukka olis edessä? Rakenne on vasta 3 vko päästä?

Ei se istukka paljonkaan merkkaa, mulla oli ekassa raskaudessa istukka edessä ja liikkeet tuntui silti aikaisemmin kuin tässä toisessa vaikka istukka on nyt takana. Tais olla lähellä 20. viikkoa ennenkuin pystyin varmuudella sanomaan että joo nää on liikkeitä nyt.

Mulle tuli kyllä mieleen että esikoisesta ainakin ne ekat liikkeet oli niin tosi hentoja, että niitä piti ihan kuulostella, mutta silloinhan mulla oli AIKAA istua ja maata kuulostelemassa niitä liikkeitä, toisesta ei tosiaankaan ollut sellaista ylimääräistä aikaa sattuneesta syystä. :D

Mulla Sef ihan samat huolet kuin sulla :) Tosin olen rv 15+4 nyt mutta en ole tuntenut mitään vaikka kolmas kyseessä, takaistukka ja edellisestä kahdesta tunsin jo näillä viikoilla. Tiedän että tämä on normaalia mutta silti menen huomenna ultraan. Keskenmeno taustalla joten olen hieman varuillani koko ajan.

Mut laitettiin neuvolasta ylimääräiseen ultraan toisessa raskaudessa viikolla 15.kun neuvolan täti ei löytänyt sydänääniä vauvalta, ja silloin olis jo pitänyt helposti kuulua.. Itkin tietysti että vauva on kuollut, mutta ultrassa vilkutteli terve vauva, ja lääkäri sanoi että se oli "kaivautunut"vaan niin piiloon jonnekin tosi alas ettei sudänäänet kuulunut..Enkä tuntenut liikkeitäkään yhtä varhain kun esikoista odottaessa. On varmaan joka raskaus niin erilainen ettei voi kaikessa vertailla. Toivottavasti sun raskaus menee hyvin, tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mulle tuli kyllä mieleen että esikoisesta ainakin ne ekat liikkeet oli niin tosi hentoja, että niitä piti ihan kuulostella, mutta silloinhan mulla oli AIKAA istua ja maata kuulostelemassa niitä liikkeitä, toisesta ei tosiaankaan ollut sellaista ylimääräistä aikaa sattuneesta syystä. :D

No kieltämättä tätä olen myös pohtinut...mulla on koko ajan kaikkea menemistä ja tekemistä siinä määrin ettei sitä aikaa tosiaan ole juurikaan pysähtyä kuulostelemaan kohdun tapahtumia :ashamed:

Yhteistyössä