Koska taapero pinnasängystä jatkettavaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Taaperon äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nätti sänky. Eihän tuo epäkäytännöllinen ole. Helppo laittaa lisälaidat jos tarve vaatii.
Eikö tuon ikäinen kiipeä jo pinnasängystä pois?
Meillä siirtyi 1-vuotiaana jatkettavaan sänkyyn ja 2-vuotiaana puoliparveen.
Se on niin yksilöllistä koska voi siirtää mihinkin sänkyyn.

Meillä puolitoista vuotias meni joitain viikkoja sitten ensimmäistä kertaa jatkettavaan nukkumaan...
Eiköhän tuossa jokusen tovin nukukkin :)

Molemmat tytöt olen siirtänyt jatkettavaan silloin,kun ovat itse osanneet sohvalle kiivetä ja tulla itse alas sohvalta.

Meillä paria päivää vaille 2v. on vielä pinnasängyssä. Ei kiipeä pois. Tykkään siitä, että tiedän lapsen olevan sängyssä, kun hänet on sinne laitettu. Sitten, kun lapsi alkaa yrittää kiipeämällä sängystä pois, vaihdetaan tavalliseen sänkyyn.

Juurikin meinasin viikonloppuna jatkettavan kasata pojalle ihmeteltäväks makkariin, ensin totutellaan ja syksyn mittaan aletaan nukkumaankin siellä, pojalla ikää nyt 1v2kk.

Alle vuoden ikäisenä ovat muuttaneet jatkettavaan, esikoinen tais olla jotain 1v2kk. Hyvin on mennyt.

Niin ja tuohon ikään asti ovat nukkuneet vieressä tai sitten kehdossa/vaunuissa.

Viimeksi muokattu:
Meillä ei ole taas edes ollut pinnasänkyä taloudessa. Vauvana nukkuneet kehdossa ja parisängyssä ja noin 10kk vanhana ollaan laitettu jatkettavaan lastensänkyyn, joka on seinän ja parisängyn välissä = ei voi pudota. Hyvin toiminu.

meillä kaksoset siirtyi vasta vähän yli 3-vuotiaana Stokken pinnasängyistä tavallisiin sänkyihin - pääsivät kiipeämään pois jos haluisivat tuolin kautta, mutta kun mitoiltaan mahtuivat pinnasänkyyn oli parempi pitää siinä pitkään. Nyt sängyissä laidat, ja jos jossain reissussa ollaan meillä on jostain lastentarvikeliikkeestä ostetut "irtolaidat" jotka voi laittaa tavallisiin sänkyihin, niin eivät tipu. Ilman laitoja kun nukkuvat vähintään joka toinen yö jompi kumpi tippuu sängystä.

meillä siirtyi noin kuukausi sitten ollessaan 10kk, koska pinnasängyssä pyöri ja aina kolahti pää pinnoihin ja siihen sitten heräs monta kertaa yössä. Nyt nukkuu taas yöt putkeen niinkuin 5kk asti on tehnyt. muuten olisi kyllä saanut nukkua siihen asti ku tulee yli pinnasängystä. niin ja lapsi osaa myös kävellä ja mennä itse sänkyyn ja tulla pois ilman ongelmia.

Meillä esikoinen 1v 1kk ja on vielä pinnasängyssä. Oon miettiny, että saa olla sielä niin kauan ku ei kiipeä ite pois ja niin kauan ku sopii(ei nimittäin mikään kovin pitkä tai iso pinnis). Toinen la joulukuussa, jolle on anopin vanha(ainakin 42 vuotta) pinnis odottamassa kunnostusta :)

Meillä on neiti nyt 1,5v ja siirtyy näillä näppäimillä pois pinniksestä sen takia, että hajottaa kohta tuon. joka aamu ku herää, niin alkaa pomppia tasajalkaa ja rynkyttää laitoja, kun haluaa pois sängystä. Ja tuon pinniksen pitäs kestää vielä tällä vauvallakin :) Mutta jatkettavaa sänkyä ei tuu, vaan meillä on sellanen levitettävä vanha puusohva, josta tehään neidille sänky :9

[QUOTE="Taaperon äiti";24389079]Meidän neiti nyt 1v8kk, pinnasänky yhä käytössä. Missä vaiheessa tulisi hankkia jatkettava sänky?

Tälläistä ihastelin valkoisena mutta onko ihan epäkäytännöllinen? Mielipiteitä

MINNEN Sängynrunko, jatkettava + sälepohja - IKEA[/QUOTE]

Meillä juuri tuo sänky pojalla, siirtyi siihen vähän alta 2 vuotiaana, kun pikkuveikka tartti pinniksen.
Ollut oikein kätevä ja kaiken lisäksi kivan näköinen.

[QUOTE="vieras";24389159]Ei missään vaiheessa. Meillä on pari vuotiaana siirrytty ihan täysmittaiseen sänkyyn.[/QUOTE]

Samoin meillä. Mielestäni oli tarpeetonta hankkia jatkettavaa sänkyä.

Yhteistyössä