Koska tämä "unikoulu" auttaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt!

Vieras
Meillä kohta 9kk ikäinen vauva. Lopetimme yö syötöt, koska päivällä ruokaa meni heikosti ja aamupuuro ei maistunut juuri lainkaan. Neuvolasta ohjeet unikouluun ja yö syönnin lopettamiseen. Lapsi heräsi syömään rintaa klo. 01 ja 03 ja 05 ja usein vielä kuudeltakin lykkäsin tissin suuhun, jotta sain unen jatkumaan klo. 8.00. Nyt on pidetty noin viikko, että tassutellaan lapsi sänkyynsä. Siirrettiin sänky pois meidän sängyn sivuvaunusta, jotta maidon tuoksu ei houkuttelisi. Pidettiin tätä tasuttelua aijemminkin ja tulosta alkoi syntyä noin. kahdessa yössä. Sitten tuli korvatulehdus joka sotki kaiken ja annoin kuumeiselle lapselle yöllä taas rintaa.

Nyt tassuttelu aloitettiin siis uudestaan ja tätä on jatkunut reilu viikko ja ei helpotusta näy. Lapsi herää edelleen samoihin aikoihin ja pitää silittää, hyssyttää välillä ottaa syliin ja työntää tuttia suuhun. Tämän lisäksi lapsi valvoo noin reilun kaksi tuntia, kun en saa häntä millään rauhottumaan unille. Selkeästi tissiä on vailla. Olen yrittänyt häntä nukuttaa sänkyyn, kehtoon, rattaisiin ja meidän viereenkin silittelyllä. Vaan mikään ei auta.

MITÄ TEEN VÄÄRIN? En mene heti ekaan älähdykseen vaan odotan josko rauhoittus itsekseen, kun yltyy menen, laitan tutin suuhun peittopäälle ja unia, menen pois ja kohta taas uudestaan. Välillä otan syliin rauhoittumaan.

Oon niin väsynyt tähän valvomiseen. 9kk tätä takana. Auttakaa.

Kokeile antaa lapselle yöllä vettä tuttipullosta. Meillä molemmat huomasivat noin viikossa, että muuta ei tipu, sen jälkeen nukuttu kohtalaisesti. Syliin otin veden antamisen ajaksi, en aina silloinkaan. Omassa sängyssään nukutin, en antanut muuta vaihtoehtoa. Yksin en jättänyt lasta huutamaan, silitin, lauloin ja olin lähellä, mutta en ottanut sängystä kuin vaipan vaihtoon. Lapsi saa helposti vanhemman "viihdyttämään" itseään..
Käytä viikko vain yhtä metodia, ja jos siinä ajassa ei tapahdu kehitystä, vaihda vasta sitten nukuttamistapaa.

Yhteistyössä