L
Lillis77
Vieras
Meillä on 4 kk ikäinen tyttö. On nukkunut 6 tuntia kerrallaan ehkä kaksi kertaa. Muuten yöt menevät niin, että tyttö syö n. kolmen tunnin välein, eli 3 kertaa yön aikana (lasken yöksi sen ajan kun hän on sängyssä, eli n. klo 20:30 - 08:30). Viimeisen parin viikon aikana hän on syöntien lisäksi heräillyt aina n. tunnin nukuttuaan, eli en itsekään ole saanut nukkua kuin max tunnin kerrallaan. Koko yön unisaldoksi on usein jäänyt n. 5 tuntia, ja siis aivan pätkissä nukuttuna. Aiemmin tyttö nukkui nuo syöttöjen välit aika hyvin, eli sain itse nukuttua n. 2,5 tuntia kerrallaan. Nyt mua alkaa kyllä väsyttämään tuo jatkuva heräily. En siis syötä joka kerta kun vauva herää, vaan kolmen tunnin välein. Muulloin hänelle kelpaa tutti ja silittely, nukahtaa sitten vähän ajan päästä uudelleen. Kolme tuntia edellisen syötön jälkeen ei kelpaa tuttikaan ja alkaa vain itku kun sitä yritän tyrkyttää, joten silloin imetän... Isä ei juurikaan yöllä herää tytön vääntelehtimiseen eikä ääntelyyn, vaan minä joudun hoitamaan nuo kaikki. Turhahan siinä isääkin olisi herättää kun minä kuitenkin herään... Ollaan ajateltu jo piakkoin siirtää tyttö omaan huoneeseensa nukkumaan (tähän asti siis nukkunut meidän huoneessa omassa sängyssään ja välillä meidän välissä) jos vaikka itse saisin nukuttua paremmin enkä heräisi kaikkiin ääntelyihin.
Tsemppiä siis sinulle ap! Meilläkin alkuunsa valvottiin yöt ja parhaimmat unet nukuttiin aamupäivällä. Noustiin usein sängystä vauvan kanssa vasta 12-13 aikaan... Olin ihan poikki ekat 1,5 kuukautta, sitten alkoi hiukan helpottamaan ja yöllä nukuttiin paremmin. Nyt siis on tuo vuorokausirytmi ihan kivasti jo muodostunut, nukkuu päiväunet n. 2 h ulkona (tosin heräilee nykyään sielläkin ja saa käydä välillä hyssyttelemässä, eli itse en ehdi siinäkään välissä nukkumaan) ja lisäksi 2-3 puolen tunnin torkut sisällä. Ja illalla menee sänkyyn jo 20:30 (tätä on ollut nyt n. kuukauden). Kun nyt vaan nuo yöunet vielä paranisivat ja tulisi pidempiä unipätkiä! Ehkä sitten kun saa iltapuuroa antaa, toivottavasti...
Tsemppiä siis sinulle ap! Meilläkin alkuunsa valvottiin yöt ja parhaimmat unet nukuttiin aamupäivällä. Noustiin usein sängystä vauvan kanssa vasta 12-13 aikaan... Olin ihan poikki ekat 1,5 kuukautta, sitten alkoi hiukan helpottamaan ja yöllä nukuttiin paremmin. Nyt siis on tuo vuorokausirytmi ihan kivasti jo muodostunut, nukkuu päiväunet n. 2 h ulkona (tosin heräilee nykyään sielläkin ja saa käydä välillä hyssyttelemässä, eli itse en ehdi siinäkään välissä nukkumaan) ja lisäksi 2-3 puolen tunnin torkut sisällä. Ja illalla menee sänkyyn jo 20:30 (tätä on ollut nyt n. kuukauden). Kun nyt vaan nuo yöunet vielä paranisivat ja tulisi pidempiä unipätkiä! Ehkä sitten kun saa iltapuuroa antaa, toivottavasti...