Koskettava tarina ;( (älä lue, jos et jaksa lukea kahta riviä pidempään )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Siis mä kyllä ymmärrän sen pointin, että klassista huumeistaselviytymistarinaa on parodioitu vaihtamalla huumeiden tilalle grillaaminen. Nää tarinat on joskus hiukan tragikoomisia, mutta en mä silti näe niissä aihetta irvailuun.

Eikä!
En mä tässä huumeista puhu, vaan grillauksesta, arg
Kyllä mä tiedän, että tämä on muunneltu kopio huumeistaselviytyjän elämästä.
Mun pitää itse vieroittua grillaamisesta, ellen totaalisesti halua olla pulassa.

Kuten sanoin, joihinkin uppoaa, toisiin taas ei =)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
voi ei.. :laugh: täytyy olla varovainen ku toi grillikausi vasta aluillaan :laugh:

Mun pitää siirtyä miedoimpiin aineksiin, eli grillailemaan kasviksia ja kanaa :xmas:

eikös tää perustu SIIHEN ETTÄ OLI RIIPPUUVUUS MIHIN TAHANSA NIIN SE ON EPÄTERVEELLISTÄ! JOS SE ON AINOA ASIA ELÄMÄSSÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
voi ei.. :laugh: täytyy olla varovainen ku toi grillikausi vasta aluillaan :laugh:

Mun pitää siirtyä miedoimpiin aineksiin, eli grillailemaan kasviksia ja kanaa :xmas:

eikös tää perustu SIIHEN ETTÄ OLI RIIPPUUVUUS MIHIN TAHANSA NIIN SE ON EPÄTERVEELLISTÄ! JOS SE ON AINOA ASIA ELÄMÄSSÄ.

Juu. Tää on se mun riippuvuus

Siis mä kyllä ymmärrän sen pointin, että klassista huumeistaselviytymistarinaa on parodioitu vaihtamalla huumeiden tilalle grillaaminen. Nää tarinat on joskus hiukan tragikoomisia, mutta en mä silti näe niissä aihetta irvailuun.

Eikä!
Mun pitää itse vieroittua grillaamisesta, ellen totaalisesti halua olla pulassa.

Et puhu niin, eikä puhu tuon tekstin kirjoittajakaan. Mun mielestä tuo vertaus ei vain toimi, kun asiat eivät ole vakavuustasoltaan millään tavalla verrattavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Hauskasti kirjoitettu :D

Ja nyt tekee niin pirusti mieli grillimakkaraa, että kiitos vaan!!! |O :snotty:

Ehkä vieroitusta auttaa se, että kaupasta alkaa olla maggarat loppu :/
Siitä sen näkee, miten riippuvaisia me ollaan makkarasta, tuttunikin kertoi ostaneensa 10 PAKETTIA makkaraa, jumankeikka eikä jätä meille muille mitään :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Ööh.. eikös eu jotenki yrittäny kieltää grillaamisen?? tää on varmaankin pieni mielipide kirjoitus sen johdosta. Luulisin ma näin ;)

Ai yritti vai :o

Jep...

Euroopan unioni haluaa rajoittaa grillatun ja savustetun ruuan käyttöä terveyssyihin vedoten. Ensimmäiset ohjeistukset saattavat olla totta jo ensi syksynä.

Grillimakkaran ja savukyljen ystäviä järkyttävän viranomaissuunnitelman takana ovat ns. PAH-yhdisteet, joita ruuan kypsentämisessä savulla tai avotulella syntyy.

PAH-yhdisteiden puolestaan on todettu altistavan syövälle. EU:n päätös voi johtaa siihen, että syksyllä vaaravyöhykkeessä on pitkä lista savustettuja elintarvikkeita. Kaupasta ei ehkä jatkossa voisi ostaa savusiikaa, savukylkeä tai grillattua kanaa.

Hurjimmissa uhkakuvissa pannaan joutuvat myös kotitarvegrillauksen apuneuvot savustusuunit ja -pussit, grillit ja grillihiilet.

Ravitsemustieteen dosentti Marja Mutanen Helsingin yliopistosta on samoilla linjoilla EU:n kanssa. Grillaaminen ei ole erityisen terveellinen tapa valmistaa ruokaa.
Tämä juttu netissä: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=583053

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
:/ Voimahaleja ja jaksuja vaikeeseen elämän vaiheeseen.

Vaikeeta se tulee olemaan, kun toiset vetelee kunnon pihvejä :ashamed:

Oisko sun mahdollista hakea apua ja vertaistukea paikallisesta AGHU:sta (anonyymit grillaus himon uhrit)? perheelle myös paikka jossa avautua ja puhua vapautuneesti sieluun tilanteen aiheuttamien sielunsolmujen avaamiseksi?

Eikä!

Et puhu niin, eikä puhu tuon tekstin kirjoittajakaan. Mun mielestä tuo vertaus ei vain toimi, kun asiat eivät ole vakavuustasoltaan millään tavalla verrattavissa.

Ihan miten vain.

Tai sitten mä en vaan ymmärrä, koska grillaaminen ei ole mulle mikään ongelma. Grillaan vuodessa alle 10 kertaa, enkä silloinkaan syö juurikaan makkaraa vaan enemmän kanaa ja kasviksia, joten en suostu potemaan mokomasta syyllisyyttä.

:/ Voimahaleja ja jaksuja vaikeeseen elämän vaiheeseen.

Vaikeeta se tulee olemaan, kun toiset vetelee kunnon pihvejä :ashamed:

Oisko sun mahdollista hakea apua ja vertaistukea paikallisesta AGHU:sta (anonyymit grillaus himon uhrit)? perheelle myös paikka jossa avautua ja puhua vapautuneesti sieluun tilanteen aiheuttamien sielunsolmujen avaamiseksi?

Pitää soittaa maanantaina AA:han, siellä ne muutkin riippuvuudet on tai siis niitä hoidetaan :D
Pitää myös samalla kysyä, onko siellä ryhmää ASH:lle ( Anonyymit sokerihiiret) :ashamed:

Tai sitten mä en vaan ymmärrä, koska grillaaminen ei ole mulle mikään ongelma. Grillaan vuodessa alle 10 kertaa, enkä silloinkaan syö juurikaan makkaraa vaan enemmän kanaa ja kasviksia, joten en suostu potemaan mokomasta syyllisyyttä.

No tuskin se grillaus monellekaan on ongelma, tuo tekstihän oli huumoria. :whistle:

Ööh.. eikös eu jotenki yrittäny kieltää grillaamisen?? tää on varmaankin pieni mielipide kirjoitus sen johdosta. Luulisin ma näin ;)

Ai yritti vai :o

Jep...

Euroopan unioni haluaa rajoittaa grillatun ja savustetun ruuan käyttöä terveyssyihin vedoten. Ensimmäiset ohjeistukset saattavat olla totta jo ensi syksynä.

Grillimakkaran ja savukyljen ystäviä järkyttävän viranomaissuunnitelman takana ovat ns. PAH-yhdisteet, joita ruuan kypsentämisessä savulla tai avotulella syntyy.

PAH-yhdisteiden puolestaan on todettu altistavan syövälle. EU:n päätös voi johtaa siihen, että syksyllä vaaravyöhykkeessä on pitkä lista savustettuja elintarvikkeita. Kaupasta ei ehkä jatkossa voisi ostaa savusiikaa, savukylkeä tai grillattua kanaa.

Hurjimmissa uhkakuvissa pannaan joutuvat myös kotitarvegrillauksen apuneuvot savustusuunit ja -pussit, grillit ja grillihiilet.

Ravitsemustieteen dosentti Marja Mutanen Helsingin yliopistosta on samoilla linjoilla EU:n kanssa. Grillaaminen ei ole erityisen terveellinen tapa valmistaa ruokaa.
Tämä juttu netissä: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=583053

Noniin, on tää vakava riippuvuus sitten :/

Mä syön ihan mitä käsiini vaan saan :p
No, lihavartaat on suosikkini, salaatin kera.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Hauskasti kirjoitettu :D

Ja nyt tekee niin pirusti mieli grillimakkaraa, että kiitos vaan!!! |O :snotty:

Ehkä vieroitusta auttaa se, että kaupasta alkaa olla maggarat loppu :/
Siitä sen näkee, miten riippuvaisia me ollaan makkarasta, tuttunikin kertoi ostaneensa 10 PAKETTIA makkaraa, jumankeikka eikä jätä meille muille mitään :kieh:

Se on totta, lakko ja hamstraavat ihmiset huolehtivat meidän linjoista. Pitäisiköhän siitä olla jopa kiitollinen? :kieh:

Eikä!

Voi juma miten huumorintajutonta sakkia täällä onkaan. Mutta ihan oikeasti kannabiksen polttelu on melkolailla jopa vaarattomampaa kuin joka päiväinen grillisafkan syöminen, ja kannabiksestahan tuossa alkuperäisessä tekstissä on varmaan ollut kyse ennen kuin tiettyjen sanojen tilalle on vaihdettu grillaus. Teksti on tod. näk. parodioitu josta IHRY:n propagandasta, mutta se ei varmaankaan ole pointti tossa kirjoituksessa. Ihmisten mielestä kun joku asia voi olla hauska vaikka sillä ei sen syvällisempää merkitystä olisikaan.

Yhteistyössä