kosteusvaurio asunnossa kuka korvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja johan on:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuulostaa siltä että ap haluaa vaan ilmaisen remontin kylppäriinsä. Kamala olisi olla myymässä tuollaiselle asuntoa!!! Pelkkä rahastus mielessä :/

etkö osaa lukea?

En ole vielä ostanut taloa enkä osta just nyt tänään.
Mutta tottakai mun täytyy tietää että jos on mätä kylppäri esim niin kuka maksaa.

Kannattaa lukee koko keskustelu ni ei tarvi vetää hölmöjä johtopäätöksiä.

sitäpaitsi mun käsityksen mukaan kukaan ei ole korvausvelvollinen esim laatoille. Vaan KOSTEUSERISTEELLE!

ja sitä kysynkin että kuka korvaa ja missä tilanteessa ja missä tilanteessa itse maksan.

Sulla on ehkä tapana juosta sokkona tilanteisiin mutta minä otan asioista selvää.

Päinvastoin otan asioista selvää ja sun asenne on aika syvältä. Mitäpä jos kysyt isännöitsijältä? Hän varmaan mielellään kertoo sinulle paljonko ovat valmiita korjaamaan remontista mm asia riippuu siitä onko alkuperäistä remonttia tehtäessä taloyhtiöllä ollut tieto remontista ja onko taloyhtiö asettanut oman valvojansa. Jos näin ei ole ollut, myyjän vastuu on isompi (lue koko uusi remontti), jos taas taloyhtiönvalvoja on ollut paikalla ja silti on tullut sutta, taloyhtiö maksaa putket jne mutta vain siltä osalta joka heille kuuluu. Sen mikä kuuluu taloyhtiölle löytyy heidän taloyhtiön kirjasta, joka nippeli ja nappeli on määritelty tyyliin wc:n tiivisteen maksaa taloyhtiö, mutta jos pönttö halkeaa se kuuluu osakkaan maksettavaksi jne.

ai mulla huono asenne. Mistähän johtuu? Koita lukee toi sun komentti. Ärsyttää kun ihmiset ei vaivaudu lukeen ja jos jotain kysyy niin heti hyökätään kun hyenat kimppuu. Jos lukee sen kans tekstin niin ymmärtäis mitä oon kysyny ja mitä en.

Kuulostaa siltä että ap haluaa vaan ilmaisen remontin kylppäriinsä. Kamala olisi olla myymässä tuollaiselle asuntoa!!! Pelkkä rahastus mielessä :/

etkö osaa lukea?

Mutta tottakai mun täytyy tietää että jos on mätä kylppäri esim niin kuka maksaa.

sitäpaitsi mun käsityksen mukaan kukaan ei ole korvausvelvollinen esim laatoille. Vaan KOSTEUSERISTEELLE!

ja sitä kysynkin että kuka korvaa ja missä tilanteessa ja missä tilanteessa itse maksan.

Sulla on ehkä tapana juosta sokkona tilanteisiin mutta minä otan asioista selvää.

Päinvastoin otan asioista selvää ja sun asenne on aika syvältä. Mitäpä jos kysyt isännöitsijältä? Hän varmaan mielellään kertoo sinulle paljonko ovat valmiita korjaamaan remontista mm asia riippuu siitä onko alkuperäistä remonttia tehtäessä taloyhtiöllä ollut tieto remontista ja onko taloyhtiö asettanut oman valvojansa. Jos näin ei ole ollut, myyjän vastuu on isompi (lue koko uusi remontti), jos taas taloyhtiönvalvoja on ollut paikalla ja silti on tullut sutta, taloyhtiö maksaa putket jne mutta vain siltä osalta joka heille kuuluu. Sen mikä kuuluu taloyhtiölle löytyy heidän taloyhtiön kirjasta, joka nippeli ja nappeli on määritelty tyyliin wc:n tiivisteen maksaa taloyhtiö, mutta jos pönttö halkeaa se kuuluu osakkaan maksettavaksi jne.

ai mulla huono asenne. Mistähän johtuu? Koita lukee toi sun komentti. Ärsyttää kun ihmiset ei vaivaudu lukeen ja jos jotain kysyy niin heti hyökätään kun hyenat kimppuu. Jos lukee sen kans tekstin niin ymmärtäis mitä oon kysyny ja mitä en.

Joo, alotappa se lukeminen itse. Kumma kun sulle vastaa niin sä et ees lue vaan alat heti purnaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä se nyt vaan niin loppujen lopuksi on ettet voi koskaan olla 100 % mitä siellä asunnossa on. Ellet sitten pura seiniä sun muita mitä myyjä tuskin suostuu tekemään..

niinpä. Ja siksi haluan tietää että kuka maksaa missäkin tilanteessa. Neuvottu on niin monelaista välittäjien ja isännöitsijöiden toimesta (kun sitä ammattitaidottumuutta on) kun kaikilla ei ole koulutusta tehtävään eikä halua opiskella uusinta lakia.

Siksi kysyinkin että jos joku tietää tän vuoden tilanteen ja onko sitä lakia jo uudistettu ja mistä sen tän hetkisen lain voisi lukea eli millä nimellä tuo laki kulkee.

toki voi kysyä taas uudestaan eri isännöitsijöiltä joka kerta kun eri asuntoa menee katsomaan, mutta olisi hyvä kun tietäisi miten se laki menee.
Kun harvoin edes korvaus asioissa kukaan on rahaa tyrkyttämässä ilomielin vaan taistella joutuu.

eli kyllä oma selusta täytyy turvat ja tietää mitä tekee. mutta tällä palstalla palstalle toki tyypillisesti kaikki sitä ei vaan tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo:

etkö osaa lukea?

Joo, alotappa se lukeminen itse. Kumma kun sulle vastaa niin sä et ees lue vaan alat heti purnaamaan.

jos luet se aikaisemman komenttisi. Siis sen ensimmäisen. Ihan siihen viittasin. Että mistä se huono asenne johtuu. Joo kyllä nyt vastasit mutta eri ole se eka viesti.

ei mua kiinnosta täällä jauhaa iloisesti ja ystävällisesti jos täälä heti hyökätään jos jotain kysyy.
Mutta täytyy joidenkin itseään nostaa pätemällä ja tekemällä huippu päätelmiä

Yhteistyössä