Koti tuntuu vankilalta.. se on paikka missä saa raataa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
2 lapset syksyllä 3lk ja 7lk kumpikaan ei tee kotona mitään muuta kuin sotkee. Mies yleensä vaan sotkee, jos tekee, tekee 1/100 siitä mitä minä. En ole mikään nipo siisteyden suhteen. Nyt meillä.on vielä kiva sieni-infektio kaikki pitää desinfioida joko riittävän kuumassa tai virkonilla tai kloriitilla (joka eläin / lapsi taloudessa ei taas sovi moneen paikkaan ).

Sanoin jo miehelle että jätän kaiken sille ja lähden, mä en enää jaksa yhtään.

2 lapset syksyllä 3lk ja 7lk kumpikaan ei tee kotona mitään muuta kuin sotkee. Mies yleensä vaan sotkee, jos tekee, tekee 1/100 siitä mitä minä. En ole mikään nipo siisteyden suhteen. Nyt meillä.on vielä kiva sieni-infektio kaikki pitää desinfioida joko riittävän kuumassa tai virkonilla tai kloriitilla (joka eläin / lapsi taloudessa ei taas sovi moneen paikkaan ).

Sanoin jo miehelle että jätän kaiken sille ja lähden, mä en enää jaksa yhtään.
Sanot vaan koko poppoolle, että keräät kaiken sotkun lattialta ja pinnoilta ja se menee jätesäkissä päivittäin roskikseen, kunnes tavarat alkavat löytää paikkansa tai tavarat loppuvat.

Hyvä idea muuten mutta ei oo rahaa alkaa ostaa vaatteita ja astioita jatkuvasti lisää.. saati sitte leluja jne.
Sehän se pointti onkin. Mitään ei osteta tilalle, vaan lapset leikkivät vain niillä leluilla, jotka osaavat huolehtia paikoilleen, ja pukeutuvat vain niihin vaatteisiin, jotka osaavat säilyttää kaapissa. Kaikki loput lähtevät. Tavaraa on liikaa, jos siivoaminen on liian iso urakka.

no nyt on myöhästä tulla huutelee mutta lapsen kannatttaa alusta alkaen opettaa siivoomaan jälkensä. pidät ensin miehensi kanssa kesksutelu tuokion ja sovitte yhdessä mitä mpitää siivota ja mistä saa esim palkkion.sitten kerrotte säännöt lapsillenne

no nyt on myöhästä tulla huutelee mutta lapsen kannatttaa alusta alkaen opettaa siivoomaan jälkensä. pidät ensin miehensi kanssa kesksutelu tuokion ja sovitte yhdessä mitä mpitää siivota ja mistä saa esim palkkion.sitten kerrotte säännöt lapsillenne
Ei ole myöhäistä. Juuri nyt on hyvä aika tehdä muutos. Lasten opettaminen kotitöihin vaatii enempi energiaa kuin se, että tekiee kaiken itse. Mutta kun opetuksen kanssa viitsii nähdä vaivaa, niin tilanne helpottaa vähitellen. Nyt siis pienin askelin kohti tasapuolisempaa kotitöiden jakoa.

Hyvä idea muuten mutta ei oo rahaa alkaa ostaa vaatteita ja astioita jatkuvasti lisää.. saati sitte leluja jne.
Moni muuttaa asunnosta silloin, kun olis aika siivota. Siinä ne käyttötavarat siirtyy ja muille etsitään paikka muualta. Lapsuudenaikaisiet tavarat jää yleensä sinne vanhempien kotiin - ja niin saa ollakin, jos niillä tilaa on:-)
Mihet ovat tottuneet hotellielämään tai kotona on passattu - ei sellainen opettele mokomaa eikä ikinä tule opettamaan lapsille mitään. Muuta lapsuudenkotiin vähäksi aikaa. Ei sun tartte, kun ei muitakaan kiinnosta.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä