Kotiäidin hommat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt potuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt potuttaa

Vieras
Ettekö te tiskaa jos ootte kotona? Käyttekö kaupassa ja laitatte ruoan? Minuu korpee niin epirusti kun ei ukkoo oo taaskaan tehnyt mitään sillä aikaa kun olin 8 tuntia töissä. Aamulla on sit ennen töihin menoo aina tiskattava. Kauapssa ois aina käytävä töistä tullessa että saa jotain laitettua. Mikä virka tolla koti-isällon? EIkö tosiaan ehdi muuta tehä jos on 1 v lapsi hoidettavana????

kyllä meillä mies aika usein tekee ruoan töistä tultuaan... mutta mä teen lapsille lounaan, syötän molemmat (ja myös aamu- ja välipala) imuroin kahdesti päivässä, hoidan tiskit, pyykit, järjestelen tavaroita lasten jäljiltä about 20 krt päivässä ja tietysti käyn lasten kanssa ulkoilemassa tai perhekavilassa päivittäin. ja kyllä mulla jää hyvin aikaa notkua koneella, levätä tms. riippuen toki päivästä, joskus enemmän hommaa joskus vähemmän. mutta kyllä ne kotihommat mun mielestä sille kuuluu joka siellä kokopäiväisesti on....

No, todellakin miehelle kuuluu päivällä kotihommat kun oot töissä. Siis ymmärrän jos hän joskus jättää väsymyksen/kiireen vuoksi tiskit-ruoanlaiton-pyykkäyksen, mutta kyllä kotivanhemman pitää päivällä hoitaa sen minkä pystyy. Meilä on näin ollut molemmilla (itse olin vuoden kotona ja mies pari kk). Täytyy tunnustaa, että usein tiskikoneen täydennys ja hienoinen lisäpuhdistus keittiössä jäi minulle, mutta jos en jaksanut niitä illalla tehdä niin kuitenkin oli ihan asuttavaa meillä ja mies sitten teki hommat seuraavana päivänä.
Jos jonkun ukko väittää, että tiskit-ruoanlaitto-pyykit-siivoaminen yms kuuluvat jotenkin vain perheen äidille niin TERVETULOA 2000-LUVULLE VOIT ILMOITTAA ETTÄ 50-LUKU ON MENNYT AJAT SITTEN!! Ihan kiukuttaa jos joku ukko on niin vanhanaikainen. Siis mun mielestä pääasia, että kodin työt jakaantuvat tasaisesti voimavarojen mukaan. Ei ne ole automaattisesti kummankaan hommia, mutta kotona lapsia hoitaessa pitää pyrkiä nyt hieman tuohon kodinhoitoonkin! Jos ei käy siivoojaa.....

Putkiaivoja tosiaan! |O
Teen kaiken kun kotona lasten kanssa ja tiedän että kun töihin menen tulen myös hoitamaan lapset hoitoon-hoidosta ja kaupat ihan itse! +ne perus kotihommelit! (joitakin kotihommia saa ruveta tekemään) :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Putkiaivoja tosiaan! |O
Teen kaiken kun kotona lasten kanssa ja tiedän että kun töihin menen tulen myös hoitamaan lapset hoitoon-hoidosta ja kaupat ihan itse! +ne perus kotihommelit! (joitakin kotihommia saa ruveta tekemään) :attn:

Tätä olen myös itse funtsinu...miten hemmetissä sitä jaksaa töitten lisäksi,jahka sinne pääsen,tehdä kaikki samat kotityöt ku tähän asti?
En jaksa ollenkaan uskoa että meikän mies osallistuu mihinkään hommaan sen kummemmin niin kuin ei tähänkään asti.Varmaan ero tulis....

En oo kotiäiti kylläkään. Mutta tällä hetkelläkin kun oon kotona niin teen päivällä kotihommat.
Tiskit, pyykit yms.
Mies kun käy töissä (3 vuoro) niin ei tartte tulla kotiin siivoomaan.
Sillon kun mäkin töissä niin kotihommia tekee molemmat.

Toki tein silloin kun olin kotona niin mukisemati.
Silloin kun esikoinen oli päiväkodilla ja minä kodin ulkopuolella töissä kaikki sujui jotenkin helpommin.

MUTTA NYT! Teen töitä (ja kotitöitä) kotona yhdessä lasten kanssa. Tässä tapauksessa mun ei mielestäni kuulu kaikkea yksin jaksaa?
Puhuttu on- toimii aina viikon jonka jälkeen alkaa taas lipsahdella.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt potuttaa:
Ettekö te tiskaa jos ootte kotona? Käyttekö kaupassa ja laitatte ruoan? Minuu korpee niin epirusti kun ei ukkoo oo taaskaan tehnyt mitään sillä aikaa kun olin 8 tuntia töissä. Aamulla on sit ennen töihin menoo aina tiskattava. Kauapssa ois aina käytävä töistä tullessa että saa jotain laitettua. Mikä virka tolla koti-isällon? EIkö tosiaan ehdi muuta tehä jos on 1 v lapsi hoidettavana????

Mikskäpä se mies nyt tiskaisi, kun palvelu pelaa.

Yhteistyössä