kotiäidin iloja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arjen pienet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arjen pienet

Vieras
listatkaa tähän kaikkia arjen pieniä iloja, mistä tulette onnellisiksi ollessanne kotona lapsen/lasten kanssa?

esimerkkejä.
kun lapsi nukkuu, juon rauhassa kaffia ja otan palasia suklaalevystä ja palstailen :p
saadaan ulkoilla omaan tahtiin, eikä kiire tarhaan ja töihin
ei pakollista päiväohjelmaa, saadaan tehdä mitä tykätään

Lasten nukkuessa kuppi kahvia, kera nettailun tai päivän lehden. Tai kun toinen lapsi on kerhossa, lähden toisen kanssa kaupungille, käymme kahvilassa, kirpparilla tms. pientä kivaa.

kotiäitinä on parasta kun joka aamu tulee suu korvissa asti hymyssä oleva pieni tyttö ja kömpii peiton alle ja ottaa kaulasta kiinni ja sanoo äiti... Ihana herätys. ei kilju eikä pirise niin kuin herätyskello.

Meillä on tyttö joka tykkää halia koko ajan ja aina melkein on suu korvissa asti hymyssä.

Mä en ole enää kotiäiti mutta samat ilot mulla on kuin kotiäitiaikana. Eli kahvi+suklaa/pulla lasten päiväuniaikaan, joko koneella tai kirjaa lukien. Koko perheen ulkoiluretkien jälkeen saunanlämmitys joko lasten kanssa tai miehen kanssa kaksin lasten mentyä nukkumaan.
Kiireettömät aamut, lapset katsovat lastenohjelmia, itse juon kahvia rauhassa. Ja ne hetket, kun herätät(tai lapsi herää itse) unisen lapsen joka kiipeää syliin heräilemään ja juttelee mitä sattuu unenpöpperöissään.

Päiväunet kun on kunnolla ulkoiltu ja syöty...varsinkin sillon kun lapsi nukkuu pitkään ja saa itse kunnon parin tunnin unet. Sitten on virtaa ja jaksaa illalla touhuta.

Yhteistyössä