KotiÄidin lääkärireissut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippibaby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippibaby

Jäsen
16.03.2006
164
0
16
Miten järjestätte jos on enemmän lapsia.. otatteko mukaan vai onko joku joka hoitaa sen aikaa lapsosia.. miten toimitte. Työssäkäyvät voivat mennä vaikka työaikana ja lapset ovat hoidossa, mutta mites kotiäiti asiat hoitelee.. kysyn vaan.. ja sairaslomaa olis tarjottu... jep..sitähän tässä. Sairaslomalappu vaan isännälle, eiku kelalle eiku nenän niistoonhan se on oivallinen. :snotty:

No itsellä on sen verta hyvä tilanne, että mies voi joustaa työ ajoissa tai sitten voin viedä isovanhemmille hoitoon.

Mutta täällä meillä päin toimii ainakin avoinpäiväkoti, jossa on yhtenä päivänä viikossa (määrätty päivä) aamupäivällä mahdollisuus viedä lapset hoitoon max. 3 tuntia.

Eli jos siellä teilläkin päin olisi jokin tuollainen mahdollisuus!?

lapsia vain kaksi, he kulkevat lääkärireissut mukana. Gynelle en tosin heitä mukaan ota :D Jos olet sairausloman tarpeessa, niin ota yhteyttä neuvolaan ja kysy onko mahdollista saada väliaikaista apua. Heillä on kodinhoitajia.

Juu, hankalaa on, ellei lastenvahtia löydy. Varsinkin jos täytyy mennä gynelle tai hammaslääkäriin, mutta sairaanakin on todella rasittavaa mennä muksulauman kanssa lääkäriin. Olen lasten aikana ollut vain kerran todella kipeä, mutta se olikin aika hurjaa kun olin influenssassa ja niin kovassa kuumeessa etten kirjaimellisesti pysynyt tolpillani. Ei ollut kyllä mitään mahdollisuutta lähteä lääkäriin. Sairastin sitten ilman mitään lääkäriä, jälkitautiin hain antibiootit.

Mutta kyllä kotiäiti ilman omaa tukiverkostoa on luvattoman heitteillä.

Sillo, ku mä olin kotona lasten kanssa, niin lapset oli mukana kaikilla lääkäri reissuilla.Kävin sitten hammaslääkärissä, gynellä, luomenpoistossa tms.Oli vaan pakko ottaa lapsoset mukaan, kun ei ollu ketään, joka ois voinu lasten kanssa olla kotona sillä aikaa.

Tukiverkostoa on mutta kaikki on töissä, kyl mä oon aina asiat jotenki saanu järjestettyä , mut joskus on tosi vaikeeta ja jotenkin noloa pyytää jonku olla töistä pois..
Ku keskimmäinen synty niin oli aluksi niin kovas kuumetaudis ja räkikses, ja kohtuki piti kaapia ku jäi sinne jotain, mistään en apua saanut aluksi, neuvolat vaan toivotti pikaista paranemista ja yrittämistä jaksaa, ei tullu kotiapua ki olis pitäny tietää etukäteen siitä kotiavun tarpeesta, ei tiedä koska kuume iskee. Kaveriki kävi ovella että onko sulla synnytysmasennusta, (on kyllä ihan mun paras kaveri vieläki ei vaan ymmärtäny miten hätä mulla oli.) Lopuksi mies sai sitte jotain sairaslomaa vai pitikö omaa lomaa muutaman päivän, ku istuin sängyllä ja tuijotin pimeetä telkkua ja itkin. huh.. pulppushan tuoki muisto jotenki tuolta neljän vuoden takaa, ku olin lääkärissä flunssasta taas eilen..
Haluaisin vaan kokemuksia muiltakin että miten te hoidatte ne sairasasiat, ku se jotenki kummittelee mielessä, että miten ja kuka auttaa.. Vaari nyt on eläkkeellä ollu hetken joten se auttaa vähän, mut appiukolta ei niin oo helppoo kysyä että mua niin väsyttää ku on niin huono olo et voisitko auttaa jne..

Yhteistyössä