kotiäidin vero%

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla just eilen tuli verokortti, siinä työtuloille 10,5%. Mut 20% oon aina maksanu kotiäitinä ollessa, mulla ei mitään vähennyksiä, ja mätkyjä tulee silti. Ei kehtais tosta paljon nostaakaan kun sit ei jää elämiseen mitään...

Aiemmin oli 25 %, sitten aloitin osa-aikatyöt niin nyt menee töistä 20 ja kotihoidontuesta 20 %. Nytkin tuli palautuksia yli tonni ja oikeasti viime vuoden lopulle olisi veroprossa ollut molempiin 6 mutta maksan mieluummin liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
En ole kotiäiti, mutta ihmettelen teidän suuria veroprosenttejanne. Olen osapäivätyössä käyvä, n. 16000 ? vuodessa tienaava naisihminen, ja sain eilen 10 % verokortin. Vähennyksiäkään ei ole kuin muutama satanen.
Välillä tuntuu, että nuo prosentit vedetään jostain hatusta...

Palkasta mulla on 5%

Mulla on aina ollu sos.etuuksien vero% vähintään 20 ja silti olen aina joutunut takaisin maksamaan. Nyt kun olen ollut kahtena kesänä töissä, niin vero% työtuloja varten oli 11 ja sain vielä palautuksiakin. :D

Tuista ei vaan tehdä niitä automaattisia vähennyksiä, joita jokainen työssäkäyvä saa tehdä. Mullakin oli paljon pienempi prosentti viime vuonna, kun olin osan vuodesta töistä ja vaan osan äitiyslomalla. Tämä siis siitä huolimatta, että tulot olivat suuremmat kuin tänä vuonna.

Jotain 33%...typerää, mutta haluan ens Jouluksi hyvät veronpalautukset. Siinä vaiheessa olen kht:lla. Maksan mielummin enemmän veroja nyt ja saan "0"-tuloilla palautuksia myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
En ole kotiäiti, mutta ihmettelen teidän suuria veroprosenttejanne. Olen osapäivätyössä käyvä, n. 16000 ? vuodessa tienaava naisihminen, ja sain eilen 10 % verokortin. Vähennyksiäkään ei ole kuin muutama satanen.
Välillä tuntuu, että nuo prosentit vedetään jostain hatusta...

Mulla laskettu tulot 15000? ja 8% vero.
En ole töissä.
Vähennyksiä ei montaa satasta ole.

Yhteistyössä