kotiäidit, arvostaako miehenne teidän tekemisiänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
olen äitiyslomalla, ja joskus luonnollisesati väsyttää kun ihan ikiomaa aikaa ei ole samalla tavalla kuin sinkkuaikoina. Toki eniten nautin lapsen kanssa puuhailusta, mutta joskus olisi kiva käydä kaupassa hieman kiireettömämmin tai tehdä jatko-opintoja useampi tunti peräjälkeen. Siis joskus, muutaman kerran viikossa.

Minulla kun kuulemma ei täällä kotona juuri muuta olekaan kuin vapaa-aikaa. Ei siivous ruokailujen jälkeen, vaippojen pesu, yhdessä ulkoilu ja kerhoissa käynti ole sitten mitään. Toki nautin yhteisistä tekemisisämme, mutta ei se tarkoita että laiskottelen pelkästään. Mutta toki joskus toivoo, että saisi edes hetken keskittyä täysin itseensä. Eikö se ole normaalia?

nyt saan vaan arvostelua jatkuvasti, esim, miten laiska olen kun en tehnyt jatko-opintoja nopeammin jne. Miten olen kuluttanut ajan, ja kuina en voi yöaikaan työskennellä niin kuin jonkun ystävän vaimo kuulemma äitiyslomalla teki.

Kyllä minusta pieni lapsi vie kaiken ajan, välillä toki työtä (ruoanlaitto, tiskaus, lattian siivoaminen yms. syömisten jälkeen), mutta kyllä< hän seuraa kaipaa ja niin että en pysty todella keskittymään tekemisiin (siis opiskelu, jos on hereillä). Olen siis äitiysloman loppupuolella.

Laita se miehesi päiväksi kokonaan kahden lapsenne kanssa-hoitamaan ruokailut ja ulkoilut ja pyykit+kauppareissut, katso miltä naama näyttää illalla :) Usko itseesi että teet arvokasta työtä, josta tarvitset myös vapaa-ajan, niinkuin tavallisesta palkkatyöstäkin.

Harmillista että jotkut superäidit tekevät vaatimukset meille tavallisillekin noin korkeiksi! Tuollaiset opiskelut yms. pitäisi kieltää äitiyslomalla-se on tarkoitettu vauvan kanssa elämisen opetteluun ja synnytyksestä toipumiseen!

Keskustelkaa myös asiasta miehesi kanssa vaikka tuntuisi jankuttamiselta. Itse en jaksaisi tätä työtä tehdä ellei miehen tukea olisi. Kotiäitiys on se vaativampi työ- aina!

Aika kuluu vauhdilla ja lapset kasvavat. Älkää tuhlatko näitä vuosia kinasteluun.

Ei. Eikä miehet muutenkaan osaa ajatella, ettei sitä ehdi todellakaan tekeen kaikkea lapsen/lapsien kanssa. Ne vaatii omat juttunsa ja yleensä kun lasten kanssa teet niin ne tapahtuu vähän hitaammin. Aikaa menee yllättävän paljon kaupassa käyntiin, ruoanlaittoon, ulkoiluun ja ihan vaan lasten kanssa oleiluun, mikä ei tarkoita että makaat sohvalla lukemassa lehteä tms. Eikä ne välttämättä ymmärrä, että useamman kerran päivässä putsaat pöydän ja tiskialtaan. Toki ne miehet osaa ajatella ketkä todella kans tekee sitä itse kotona.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2005 klo 22:05 kotiäiti kanssa kirjoitti:
Laita se miehesi päiväksi kokonaan kahden lapsenne kanssa-hoitamaan ruokailut ja ulkoilut ja pyykit+kauppareissut, katso miltä naama näyttää illalla :) Usko itseesi että teet arvokasta työtä, josta tarvitset myös vapaa-ajan, niinkuin tavallisesta palkkatyöstäkin
tuo on muuten hyvä kikka..meillä on myös joskus maininnut että en ole tehnyt sitä tai tätä...nykyisin ei enää. hyvä esim. on kun mies on yrittänyt tyhjentää tiskaria tai tehdä ruokaa, pojat hämmentää siinä samalla niin kyllä kuuluu et tuu hakee nää pois, ei tule mitään jne. eli nykyisin jo tietää miten pienissä asioissa voi aika vierähtää ja saattaa tosiaan näyttää että mitään ei ole tapahtunut vaikka päivän aikaan ois tehny yhtä sun toista. Ja yleensäkin, kyllä ne lapset pitäis yhdessä hoitaa ja kasvattaa kun on yhdessä hankittukin, käy mies sitten töissä tai ei.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2005 klo 22:05 kotiäiti kanssa kirjoitti:
Laita se miehesi päiväksi kokonaan kahden lapsenne kanssa-hoitamaan ruokailut ja ulkoilut ja pyykit+kauppareissut, katso miltä naama näyttää illalla :) Usko itseesi että teet arvokasta työtä, josta tarvitset myös vapaa-ajan, niinkuin tavallisesta palkkatyöstäkin
tuo on muuten hyvä kikka..meillä on myös joskus maininnut että en ole tehnyt sitä tai tätä...nykyisin ei enää. hyvä esim. on kun mies on yrittänyt tyhjentää tiskaria tai tehdä ruokaa, pojat hämmentää siinä samalla niin kyllä kuuluu et tuu hakee nää pois, ei tule mitään jne. eli nykyisin jo tietää miten pienissä asioissa voi aika vierähtää ja saattaa tosiaan näyttää että mitään ei ole tapahtunut vaikka päivän aikaan ois tehny yhtä sun toista. Ja yleensäkin, kyllä ne lapset pitäis yhdessä hoitaa ja kasvattaa kun on yhdessä hankittukin, käy mies sitten töissä tai ei.

Yhteistyössä