Meillä mies sairastui syöpään ja minä olin juuri aloittanut hoitovapaan 9kk ja 2v9kk ikäisten kanssa. Myös anopilla oli hiljattain todettu syöpä ja hän suri sitä, että ei voi olla minun apunani siitä syystä. Kun kerroin äidilleni asiasta niin hän tuhahti että "mitä ihmeen apua sinä täällä tarvit, onhan sitä yksinhuoltajiakin ollut maailmansivun". Minusta yksinhuoltajuus on kuitenkin eri asia kuin se, että puoliso sairastuu ja sitten se toinen osapuoli joutuu pyörittämään arkea sen oman huolensa ja surunsa kanssa.
Mutta minulla tuota raskaampaa jaksoa kesti vain sen ekan pariviikkoa, kun mies oli sairaalassa. Sittemmin hän joutui käymään sairaalassa vain yksittäisinä päivinä parin viikon välein ja ne reissut kesti muutaman tunnin. Eli vaikka sairasti tietysti niin oli kuitenkin kotonaja vieläpä hyvässä kunnossakin suurimmaksi osaksi.
Mutta sen parin viikon aikana olin välillä tosi voimaton täällä. Muistan erään illan, kun tuntui voimat olevan tosi vähissä ja esikoinen vain uhmaili niin lopulta iskin jonkun leluauton päreiksi lattiaan, kun johonkin oli se kiukku pakko purkaa.
Mutta kyllä niistä sitten vaan selvittiin ja vieläpä omasta mielestäni pärjäsin ja jaksoin hyvin. Eka kaksi viikkoa tosiaan otti eniten voimille, koska se oli niin epävarmaa ja epätietoista aikaa.
Mies on parantunut ja kolmas lapsemmekin on jo 10kk ikäinen, isommat 5,5v ja 3,5v.