Kotiäidit! Laittaudutteko päivän aikana arkisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanja"

Vieras
Niin siinähän se kysymys tulikin, eli te jotka olette lapsen/lasten kanssa kotona niin meikkaatteko/laitatteko hiuksia päivän aikana arkisin?

Itse olen vielä pari kuukautta kotona 11kk ikäisen tyttäreni kanssa ja koko tämän ajan olen (melkein) joka päivä laittautunut aamuisin. Enkä nyt tarkoita mitään sotamaskia ja kampausta vaan ihan puuterit ja ripsarit ja vähän ojentanut hiuksia. Sit jos johonkin isolle kirkolle ollut menoa niin vähän vielä enemmän.

Itselleni tapa on sellainen mistä tulee hyvä ja sellainen virkeämpi olo kun näyttää freesiltä. Vaikka ei siis päivän aikana lähtisikään kotipihaa kauemmaksi.

Mitenkäs muut?

No mä meikkaan ja laitan vähä tukkaa niinä päivinä, kun käyn jossain tai näen muita ihmisiä, esim kylästellään, eli lähes joka päivä. Mutta jos on ihan pelkkä kotipäivä, en jaksa. Toki nyt tukan ja hampaat harjaan ja naaman pesen ja rasvaan yms :D Mulla taas meikittömänä freesimpi olo, ja uskon ihollekin tekevän ihan hyvää pitää niitä meikttömiä päiviä. Kukin tyylillään :)

Kyllä minäkin laitan. En ymmärrä näitä jotka väittää ettei enää ole aikaa laittautua kun on tuo lapsi. Höpön höpön, siinä menee oikeesti 5min. kun vähän sutii naamaansa raikkaamman näköiseksi.

Juu.
Aina on hiukset ja naama laitettuna. Ja tosiaan sillai arkisesti, joku helppo nuttura tai ponnari, ripsiväriä, puuteri ja rajaus yläluomelle. Ja sitten jotain kevyttä hajuvettä.

Tulee kamalan nuhjuinen olo jos ei mitään laita.

Laittaudun, joka päivä. Huolimatta siitä, aionko liikkua ulkoilun lisäksi mihinkään.

Se on ehkä vähän psykologista, itsellenikin tulee freesimpi ja virkeämpi olo, tietty rutiini mikä pitää arjessa kiinni.

Ja eipähän miehen tarvitse katsella väsähtäneen näköistä kotiäitiä ;) (mutta tämä ei ole se varsinainen syy kylläkään, vaan se oma fiilis).

[QUOTE="Vieras";29018737]Juu.
Aina on hiukset ja naama laitettuna. Ja tosiaan sillai arkisesti, joku helppo nuttura tai ponnari, ripsiväriä, puuteri ja rajaus yläluomelle. Ja sitten jotain kevyttä hajuvettä.

Tulee kamalan nuhjuinen olo jos ei mitään laita.[/QUOTE]

Sama juttu :D

Melko harvoin.

Mä nukun monasti päivän aikana päikkärit, jonka jälkeen ne ripsarit on poskilla ja tukka takussa :D

Kyllä mä aamusta hiukset harjaan ja paan kiinni, mutta en yleensä sen enempiä panosta. Tänään kyllä juuri pohdin, josko ottaisin ripsipidennykset takaisin, jotta olisin jo heti aamusta "laitetun näköinen". Ne olisivat myös helppohoitoitoiset, toisin kuin se jatkuva meikkaaminen ja meikkien poispeseminen.

Kyllä joka päivä. Kivat vaatteet päälle, tukka jotenkin nätisti ja kevyt meikki naamaan :) En mä ole vaan kotona, vaan liikun ihan ihmisten ilmoilla, kuten avoimella päiväkodilla ja puistoissa :D

2 lapsen äitinä (2v ja 5kk) laitan aamusin hiukset (letti,ponnari,nuttura) mutta en meikkaa. Kulmat ja ripset ovat yleensä ympäri vuoden kestovärjätyt joten suht siisti peruslook tulee jo siitä. Jos menoa johonkin päivän aikana niin silloin laitan ripsarit.

Cheffillä eli nukun yleensä päivällä niin en viiti laittautua.Hoiukset kampaan joka päivä ja hampaat pesen=)Jos mennään kavereille tai kerhoon pstän meikkiä ja kynnet mulla on aina lakassa.Tänään kävin vaan kaupassa ja eskarilaista kuskataan niin en jaksanu meikata=)

Nyt raskauspahoinvoinnin kanssa en jaksa laittautua. Pesen vain hampaani. Oksennuksen jälkeen mulla vuotaa silmät ja illalla olen ihan kuollut, etten jaksaisi pestä meikkejä pois. oon siis tosi hehkeän näköinen;) Kun tää ällötys loppuu, niin kaupunkiin tsi isompaan lauppaan mennessä laitan ripsiväriä, peitepuikkoa, vähän puuteria ja huulikiiltoa n. kerran viikossa. Rakastan meikkaamista, mutta yritän vähentää muutenkin kosmetiikan käyttöä raskausaikana. Tää oksuolo on hyvin auttanut siinä. Sitten 2 pikkuisen kanssa tudkin tulen meikkaamaan puoleen vuoteen, jos vauvavuosi on samanlainen, kuin esikoisen kanssa. :D

Mua ärsyttää ne meikkien pois peseminen niin en siks jaksa laittaa. Tekee ihan hyvää olla ilman ylimääräisiä kemikaaleja ees välillä.

Mulla samanlaisia ajatuksia.

Vielä kun imetän, niin yritän välttää kaikkia turhia kemikaaleja. Hiukset pesen (luomu-)shampoolla ja laitan nätisti. Pieni sipaisu lopuksi (luomu)vahaa latvoihin. Vaatteet on aina siistit ja puhtaat.

Toisinaan laitan vähän puuteria ja ripsiväriä, mutta ehkä max kerran viikossa. (ja tietysti luonnonkosmetiikkaa ;))

Iho näyttää paremmalta kuin koskaan ennen! En koe oloani nuhjuiseksi.

[QUOTE="vieras";29018838]Nyt raskauspahoinvoinnin kanssa en jaksa laittautua. Pesen vain hampaani. Oksennuksen jälkeen mulla vuotaa silmät ja illalla olen ihan kuollut, etten jaksaisi pestä meikkejä pois. oon siis tosi hehkeän näköinen;) Kun tää ällötys loppuu, niin kaupunkiin tsi isompaan lauppaan mennessä laitan ripsiväriä, peitepuikkoa, vähän puuteria ja huulikiiltoa n. kerran viikossa. Rakastan meikkaamista, mutta yritän vähentää muutenkin kosmetiikan käyttöä raskausaikana. Tää oksuolo on hyvin auttanut siinä. Sitten 2 pikkuisen kanssa tudkin tulen meikkaamaan puoleen vuoteen, jos vauvavuosi on samanlainen, kuin esikoisen kanssa. :D[/QUOTE]

Mulla sama juttu, ei kertakaikkiaan pysty yhtään enempään kuin välttämättömään tän pahan olon kanssa. Hiukset siis laitan kiinni ja hampaista huolehdin mutta ei, meikata en pysty, koska oksentaisin kuitenkin pian ne pilalle. :x

No kunhan tää helpottaa, niin sitten ollaan taas freesimpänä.

Yleensä joo. Olen täysin laittautumatta, siis edes hiuksia mitenkään ainoastaan kipeänä.
Välillä sipaisen poskipunaa ja tukan laitan ponnarille ja välillä piristää laittautua ihan kunnolla. Kevyt hajuvesi muuten piristää kummasti omaa oloa! :)

Hiuksia on pakko laittaa, kun ne on niin pitkät. Meikkiä en käytä muutenkaan välttämättä vaikka menisin "ihmisten ilmoille", mutta jos tekee mieli, laitan, olinpa kotona tai menossa muualle. Puhdistan kasvot aina ja laitan kosteusvoidetta tai joskus bb-voidetta tai mineraalimeikkipohjan. Harvoin vauvan ja pinten lasten kanssa tulee edes ajateltua meikkaamista, kun heti aamusta on hulina päällä ja koitetaan päästä äkkiä ulkoilemaan :D

Yhteistyössä