Kotiäidit, miten hoidatte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
ja meikkaatte itseänne aamuisin - iho, hiukset jne. - vaikka tietäisitte että olette kotona koko päivän?

Onko teillä esim aina "hyvä kampaus" hiuksissa? Onko hiukset ikinä rasvaisena pitkin päätä?

Haha kyllä nauratti toi viestin alku :D
Kun olin yhden lapsen kotiäiti niin usein olikin puhtaat hiukset ja muutenkin raikas look mutta nyt kun on kaks alle 2v ipanaa joita ei voi hetkekskään jättää kahdestaan niin jo suihkuun pääseminen on todella suoritus ja harvinainen herkku aamulla!

Meikkiä laitan sit joskus kun ehkä joskus pääsen lähtemään jonnekin iltaa viettämään, kaupoilla näyttäydyn ihan maalittomana ja hyvinkin usein hiukset sekaisin...

Peruspuhdistus, kasvovesi ja päivävoide, kevyesti meikkiä ja harjaan hiukset sekä hampaat. Hiuksia en erityisemmin laita, leikkautan ne sellaiseen malliin että näyttää hyvältä laittamatta :)

harvoin ne nyt kovin rasvaiset on..

Muuten ajelen karvat, käytän kuorinta-aineita ja kasvonaamiota silloin tällöin, huolehdin kynnet siistiksi jne. eli yritän ainakin pitää itsestäni huolta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Peruspuhdistus, kasvovesi ja päivävoide, kevyesti meikkiä ja harjaan hiukset sekä hampaat. Hiuksia en erityisemmin laita, leikkautan ne sellaiseen malliin että näyttää hyvältä laittamatta :)

harvoin ne nyt kovin rasvaiset on..

Muuten ajelen karvat, käytän kuorinta-aineita ja kasvonaamiota silloin tällöin, huolehdin kynnet siistiksi jne. eli yritän ainakin pitää itsestäni huolta :)

Ai niin ja kotona kolme omaa lasta sekä kaksi hoitolasta

Meikkivoidepuuteri, rajaus, ripsari ja huulikiilto. Hiukset vapaana tai ponnarilla mutta puhtaina.
Meikkailen samalla kun juon aamukahvin ja luen lehden. Joka päivä laittaudun koska aina on joku harrastus tai muu meno ja tuleepahan freesi olo itselle.

Kesä kuumalla riittää huulikiilto ja ripsari.

Mä en ees oo kotiäiti (vielä ), mut en mä siltikään meikkaa tai laittele itteeni, olin sitten kotona tai en..On mulla hiukset aina puhtaat, tottakai perushygieniasta pitää huolta pitää, mut saatan mä lähtee kauppaan ilman et ees hiuksia harjaan...mut sellanen mä oon ollu sen 24 vuotta.. :D

laitan hiukset ja meikkaan joka päivä kotona ollessakin. tulee heti pirteempi olo ettei tarvi nuhjusena olla. Tosin vaikka hiukset ja meikit onkin laitettu niin kotona pukeudun kollareihin

Ihan normi kaunistautuminen.. Kasvojen pesu, hiusten harjaus, hampaitten pesu ja vaatteiden vaihto. Meikkiä en yleensä laita, jos en ole lähdössä mihinkään tai vieraita tule. Ei mun mielestä ole yhtään kiva kulkea hirviönä läpi koko aamun. Koko päivä lähtee paremmin käyntiin, kun heräilee kunnolla. Toki aina ei ole hyviä päiviä =)

Mulla ei ole koskaan ollut meikkaukseen päivittäistä rutiinia, ja ei ole nytkään, en koe tarpeelliseksi. Pesen hampaat ja kasvot, harjaan hiukset ja laitan nätisti. Jos lähdetään kyläilemään niin laitan vähän meikkiä.

Kylläpä kuulosti hyvältä toi meikkaan kun luen aamulehden ja juon kahvia :D
Ja sitten toi että kyllä perushygienista pitää huolta pitää, olispa se noin helppoa!

Kun mies tulee myöhään illalla kotiin ja pienempi on täys sylivauva niin ei sitä joka päivä edes pääse suihkuun...

Käyn aamulla suihkussa. Rasvaan itseni päästä varpaisiin, kasvoille kevyt meikki, hiukset laitan siihen malliin että ei haittaa vaikka yllätysvieraita pamahtaisi paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ps. En kyllä ikinä kulkis hiukset rasvaisena pitkin kämppää :$
Kyllä peruspuhtaudesta pitää huolehtia vaikka onkin "vain" kotiäiti.

no entäs jos hiukset rasvoittuu tosi nopeasti? ja sen takia pitäisi joka aamu pestä koska jos illalla pesee niin yön aikana kampaus menee ja rasva tulee...

Ihan samat toimenpiteet teen kuin ennen lapsia. Eli aamulla hampaanpesu, kasvojen puhdistus, rasvaus ja lähes päivittäin perusmeikki (meikkipuuteri, kajaali, ripsiväri, kulmakynä). Hiukset pesen noin joka toinen tai kolmas päivä ja harjaan aamuisin. Jos on jonnekin lähtöä niin sitten muotoilen niitä vielä suoristusraudalla.

Yhteistyössä