Kotiäidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Nuorimmaisen ollessa kolmevuotias vein lapset tarhaan ja kun tuli aika jolloin olisivat voineet olla kotona päätyivät lapset olemaan tarhassa sen aikaa koska kaverit olivat siellä. Illat ja viikonloput kotona olivat tyytyväisiä joten koen että valintani oli oikea. Ja kyllä koen että työssä käynti oli minulle sopiva vaihtoehto lasten kotona hoidon sijasta koska tarvitsin itsekin muuta elämää kun lapset. Ja nautin siitä että on varaa elää hyvin, eli olin itsekäs jos sen halusitte kuulla :)

Olethan säkin sitten ollut kotiäiti! Jos kuopuksesi on mennyt tarhaan 3-vuotiaana, niin pitkäänhän sitten varmasti olit kotonakin, vai ymmärsinkö nyt aivan väärin?

3v on jo aivan hyvä ikä aloittaa päivähoito :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eli vielä kertaus. Mietitkö kotihoitoa todella lapsen kannalta vai vain itsesi että juuri SINÄ haluat olla kotona lasten kanssa mutta haluavatko lapset varmasti olla sinun kanssa jos voisivat valita?

Hahaa, ei niillä ole vaihtoehtoja. :kieh:

No ei vaiskaan. Tuo on kyllä hyvä kysymys. Kyllä MINÄ olen halunnut olla kotona, lapset on pieniä niin vähän aikaa ja tuntuis todella oudolle nähdä lapsia vain muutama tunti päivässä. Vaikka päivähoito varmaankin olisi parempi vaihtoehto lasten kannalta. Se on kuitenkin syksyllä edessä. Lapset on silloin 4- ja 2,5-vuotiaita. Nautitaan nyt viimeisistä kiireettömistä kuukausista. Eikä nuo lapset enää juuri minusta ole kovin riippuvaisia, ei mitään vauvoja enää.

(en lukenut koko ketjua)

Mä kyllä myönnän että hoidan lasta kotona ainakin osittain itsekkäistä syistä; koska haluan hoitaa häntä kotona.
Siihen en puutu onko jonkun toisen lasten parempi olla kotona vai tarhassa, mutta meille tämä kotohoito on vielä ollut passeli vaihtoehto. Tosin viimeaikoina taapero on osottanut hirmuista sosiaalisuuden puuskaa ja kauhea kaipuu on kavereiden seuraan. Alotettiinkin muskari joka toivottavasti osaltaa lievittää tuota kaverien kaipuuta.
Välillä on käynyt mielessä että mahtaisiko hänellä olla parempi tarhassa ja mä lähtisin hakemaan töitä tai koulutusta, mutta vielä on asiat kallistuneet enemän kotihoidon puolelle. Saa nähdä mitä jatkossa kun toinen ipana syntyy, kotona minä kuitenkin tulen edelleen olemaan ja hoitamaan jälkikasvuamme, mutta kuinka mahtaa tuo esikoinen sosiaalisine tarpeineen jaksaa kodin hiljais eloa.

Minun rahoillani kans. Että vaimonikin vielä syyllistyy moiseen hävettävään rikkeeseen. Eikun tosiaan kaikki kotiäidit ja lapset tissiltä suoraan töihin niin maailma pelastuu. Ja sähkön siirtohintakin nousi ja naapuri laittoi punaisen postilaatikon harmaitten sekaan.

Että mulla harmittaa!