Kotiäidit:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siivoilen, pesen pyykkiä - laitan kuivumaan / viikkaan edelliset kaappiin, luen, katon telkkaria, puhun puhelimessa... ihan loistavasti saan ajan kulumaan, yleensä ajattelen että voikun se nukkuis viel hetken et sais tonki asian tehtyä .. :)

No en ole kotiäiti enää ollut vuosiin, mutta kyllä minä keittelin päivän aikana kahvia, pesin pyykkiä, siivosin ja saatoin ottaa päiväunetkin. Se oli sitä aikaa, kun meillä oli aina siistiä. Nyt töissä käydessä ei ehdi eikä jaksa.

No itse en täällä pysty oikein mitään tekemään koska kuopus herää helposti. Esikoisen kanssa me sitten sillä välin huilaamme ja katselemme piirrettyjä tai olemme ulkona. Tai jos esikoinenkin innostuu nukkumaan niin kaivan kirjan esille ja juon rauhassa kupin kahvia.

Silloin kun sattuvat nukkumaan yhtaikaa, otan ihan omaa aikaa ja syön, katson telkkaria, syvennyn uutisiin tai roikun muuten vain netissä. Neulomisen voisi taas aloittaa jos nuo nyt rytmittäisi päikkärinsä paremmin yksiin. Siivoukset ja muut pakolliset hoidan lasten ollessa hereillä.

No meillä vauva nukkuu vaan muutamat puolen tunnin tirsat päivässä, joten palstailen/syön/meikkaan/tiskaan/laitan ruokaa/pyykkään, mitä nyt kerkeenkään. Monesti tulee vaan "oltua".

Tylsistyn...kuten muutenkin tähän kotona oloon. Mut aika aikaansa kutakin kai. Jokapäiväiset toistuvat jutut saa tän joskus tuntuun niiiiiin puuduttavalta. Toisinaan nukun itsekin niin pääsee hetkeks "karkuun" toistuvia kotitöitä.

Siis mä en ollenkaan ymmärrä sitä, että jotkut kysyy, että miten kotiäiti saa ajan kulumaan! Siis häh?! Eihän päivässä riitä tunteja tekemään edes kaikkea! On pyykkiä, tiskiä, imuroitavaa, mopattavaa, järjesteltävää, viikattavaa, kokattavaa, lapsia vaatetaan, peput pestään, suihkuun yrittää itse joskus jossain saumassa keretä, silitettävää, laskuja maksellaan, omeltavaa, petivaatteiden vaihtoa, syötettäviä, lapsetkin tarvitsee muuta huomiota, kuin katsoa, kun äiti hoitelee kotiaskareita... Täällä ei tosiaankaan ole tylsää hetkeä! Olen varmaan aika harvinaisuuskin, kun minä jopa viihdyn kotona lasten kanssa. Tänne koneelle en lähes ikinä kerkeä. Nyt kävi vain niin hassusti, että mies joka harvoin kerkeää olla kotona, onkin lomalla, eli täällä seuranamme! :)

Jos lapset nukkuvat yhtäaikaa päikkärit, lueskelen päivän lehden kera kahvikupillisen, siivoilen vähän, nettailen. Siinäpä se, ei sitä paljon enempää ehdi koska lapset nukkuvat päikkäreitä iltapäivällä ehkä 1-1,5h. Jos vain toinen lapsi nukkuu, puuhailen sitten sen toisen kanssa jotain kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja WOOOOOOOOT?:
Siis mä en ollenkaan ymmärrä sitä, että jotkut kysyy, että miten kotiäiti saa ajan kulumaan! Siis häh?! Eihän päivässä riitä tunteja tekemään edes kaikkea! On pyykkiä, tiskiä, imuroitavaa, mopattavaa, järjesteltävää, viikattavaa, kokattavaa, lapsia vaatetaan, peput pestään, suihkuun yrittää itse joskus jossain saumassa keretä, silitettävää, laskuja maksellaan, omeltavaa, petivaatteiden vaihtoa, syötettäviä, lapsetkin tarvitsee muuta huomiota, kuin katsoa, kun äiti hoitelee kotiaskareita... Täällä ei tosiaankaan ole tylsää hetkeä! Olen varmaan aika harvinaisuuskin, kun minä jopa viihdyn kotona lasten kanssa. Tänne koneelle en lähes ikinä kerkeä. Nyt kävi vain niin hassusti, että mies joka harvoin kerkeää olla kotona, onkin lomalla, eli täällä seuranamme! :)

Joskus voi ihan höllätä, kyllä ne työt ehtii tehdä myöhemminkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja WOOOOOOOOT?:

Aivan. Kyllä vuorokaudesta loppuu tunnit. Minäkin viihdyn lasten kanssa kotona ja koneelle kerkeän pikaiseen ehkä kerran viikossa.

Mun vauva nukkuu 2 x 1 tuntia päivässä, joten paljon siinä ei ehdi. Jos olen vauvan kanssa yksin kotona niin nettailuun ei jää kyllä yhtään aikaa. Paitsi jos kestän kauheaa sotkua kodissa ja syön mikropitsaa.

Yhteistyössä