kotiäiti EI ole loinen!!! Lopettakaa jo ämmät toi vihanpito, vwertailu ja katkeruus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvän mielen puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvän mielen puolesta

Vieras
hävettää oikein. mä en tiedä yhtään miestä joka ajattelis noin nolosti kun te ämmät. sit ruikutatte kun tääl on huono henki, kattokaa peiliin!!!

jos täytyy jotain ryhmää haukkua, niin parempi kohde on päättäjät. jopa somalit ja elämäntapatyöttömät.

Ei olekaan, mutta sitten kun niitä lapsia aletaan pukkaamaan sillä että saahan sitä melkein 200€ lapsilisää eikä se kuluta juuri mitään niin heraa kyllä monenlaisia mietteitä... näin niinkuin kärjistäen.

Tokihan esim. tuo erilaiset äidit ohjelma näytti vain tietynlaisen kuvan perheestä, MUTTA se ei poista sitä tosiseikkaa että perheen isä ja äiti on ne kommentit antaneet.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Ei olekaan, mutta sitten kun niitä lapsia aletaan pukkaamaan sillä että saahan sitä melkein 200€ lapsilisää eikä se kuluta juuri mitään niin heraa kyllä monenlaisia mietteitä... näin niinkuin kärjistäen.

Tokihan esim. tuo erilaiset äidit ohjelma näytti vain tietynlaisen kuvan perheestä, MUTTA se ei poista sitä tosiseikkaa että perheen isä ja äiti on ne kommentit antaneet.

Aivan. Enitenhän tuossa jurppii se "ei huvita mennä töihin" asenne ja se että lapsia tehdään putkeen vaikkei ole varaa niihin.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Eiköhän tuo arvostelu kannattaisi lopettaa molemmin päin. Siis ei leimata kotiäitejä loisiksi eikä vastaavasti myöskään pienen lapsen varhain hoitoon vieviä ja töihin palaavia äitejä kylmiksi uraäideiksi joille työ on lasta tärkeämpi.

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Ai tää liittyy vissiin tuohon Erilaisiin äiteihin? Pidetääns nyt asiat erillään, eli sossupummit sossupummeina ja kotiäidit kotiäiteinä. Eihän tuon ohjelman äiti edes ollut kotiäiti, kun puhui poikien menevän hoitoon kesän jälkeen.

Minä olen ison perheen äitinä törmännyt useaan otteeseen tuohon: Te saatte niin paljon lapsilisiä..., teillä onkin ihan KIVAN kokoiset lapsilisät niillä ostaa vaikka mitä..., te pärjäätte niin hyvin kun te saatte niiin paljon lapsilisiä, me ei pärjätä kun saadaan vaan kahdesta... jne...
Nää ihmiset on varmasti miettinet ja laskeneet määrän mielessään? ;) Se kuulostaa isolta summalta, mutta kukaan niistä ei ole koskaan kysynyt kuinka suuret ruokakulut meillä on? Ihan lähtien taloustavaroista jo, harrastusmaksuista, vaatekuluista, koska ostetaan yleensä uudet talvi ja kevät/syksyvarusteet ja kengät. että eipä niillä lapsilisillä herroiksi elellä.
On pakko tehdä töitä molempien, että voidaan tarjota se mitä lapset ansaitsee.
Juu ja olen vielä kaiken kukkuraksi työssäkäyvä kotiäiti eli nostan sen huikean kotihoidontuen kolmesta.

[QUOTE="Minna";27445164]Ai tää liittyy vissiin tuohon Erilaisiin äiteihin? Pidetääns nyt asiat erillään, eli sossupummit sossupummeina ja kotiäidit kotiäiteinä. Eihän tuon ohjelman äiti edes ollut kotiäiti, kun puhui poikien menevän hoitoon kesän jälkeen.[/QUOTE]

Haha seelvä. Kotiäidiks ei sitten voi kukaan alle 4 lapsinen äiti sanoa itseensä.
Pitäiskö mun evätä pojaltani esikoulun mahdollisuus ollakseni kotiäiti. Psykologin kans väänsin pitkään, että suostuin tuon nyt 5 vuotiaan hoitoon laittaa jokapäiväiseksi. Ja tuota kohta 4 vuotiasta on myös yritetty saada jokapäiväiseksi, mutta en ole suostunut. Samakai se on onko poika kerhossa vai päivökodissa sen pari päivää viikossa. Suurimman osan aikaa mulla on 3 lasta kotona eli en ole kotiäiti ;D miettikää ny vähän taas!

[QUOTE="Johanna";27446760]Haha seelvä. Kotiäidiks ei sitten voi kukaan alle 4 lapsinen äiti sanoa itseensä.
Pitäiskö mun evätä pojaltani esikoulun mahdollisuus ollakseni kotiäiti. Psykologin kans väänsin pitkään, että suostuin tuon nyt 5 vuotiaan hoitoon laittaa jokapäiväiseksi. Ja tuota kohta 4 vuotiasta on myös yritetty saada jokapäiväiseksi, mutta en ole suostunut. Samakai se on onko poika kerhossa vai päivökodissa sen pari päivää viikossa. Suurimman osan aikaa mulla on 3 lasta kotona eli en ole kotiäiti ;D miettikää ny vähän taas![/QUOTE]

Sinusta nyt tuli kertaheitolla kuumin palsta-julkkis. :D

En tuota paljon puhuttua ohjelmaa nähnyt joten en osaa siitä mitään sanoa. Mitä kotiäitiyteen tulee, itselläni on nyt jo koululaiset 6v ja 7v erityislapset jotka jatkoivat päivähoidossa kun pian 2v täyttävä kuopus syntyi. Pidin - ja pidän yhäkin itseäni (kuopuksen) kotiäitinä. Pian syntyy neljäs lapsi ja nykyinen kuopus aloittaa omista syistään päivähoidon 2pv/vko ja itse jatkan kotiäitinä siihen asti kunnes palaan töihin. :)

Eivät olekaan, kunhan ymmärtävät, että töissä käyvät äidit eivät voi viikonloppuisin hoitaa heidän lapsiaan, jotta kotiäidit pääsisivät miehensä kanssa viihteelle, hoitamaan asioita tai muuten lepäilemään. Tähän ilmiöön olen valitettavasti törmännyt. Monelta äidiltä on päässyt kotiäitivuosien kuluessa unohtumaan työelämän haasteet ja se mitä on kun aamuisin lähdetään kellon mukaan töihin. Kotiäidit, antakaa meille työssä käyville äideille siis edes vapaat viikonloput huolimatta upeasta uhrautumisestanne perheenne hyväksi.

[QUOTE="Johanna";27446760]Haha seelvä. Kotiäidiks ei sitten voi kukaan alle 4 lapsinen äiti sanoa itseensä.
Pitäiskö mun evätä pojaltani esikoulun mahdollisuus ollakseni kotiäiti. Psykologin kans väänsin pitkään, että suostuin tuon nyt 5 vuotiaan hoitoon laittaa jokapäiväiseksi. Ja tuota kohta 4 vuotiasta on myös yritetty saada jokapäiväiseksi, mutta en ole suostunut. Samakai se on onko poika kerhossa vai päivökodissa sen pari päivää viikossa. Suurimman osan aikaa mulla on 3 lasta kotona eli en ole kotiäiti ;D miettikää ny vähän taas![/QUOTE]
Puutumatta nyt mihinkään muuhun totean, että siitä kai se on kiinni, että kuinka pitkään on siellä päiväkodissa. Täällä kerho kestää ainakin vain 3 tuntia.

Luulen että noita haukkuja tulee vain, koska työssäkäyvät äidit eivät jaksa kuunnella vinkua päiväkotiin viemisistä ja vastaiskuna haukkuvat.. ;) Miettikääs omaa käytöstä siis.

Kotiäitejäkin on monenlaisia. Kotihoidontukea on toki saatu kolmeen vuoteen saakka, muuten eletään omillamme, vaikka lapset ovatkin eskariin asti kotona. Mä en ymmärrä miten tämä meidän ratkaisu haittaa ketään. En todellakaan koe itseäni loiseksi.

... ja toisesta ulos.

Minäkin aiemmin pahoitin mieleni palstan kommenteista.

Sitten pysähdyin ja mietin; MIKÄ ON OIKEASTI TÄRKEÄÄ?

Mulle on tärkeintä tiedostaa ja käyttäytyä sen mukaan että mun lapsi on niin arvokas ja ihana, että haluan hoitaa ja olla hänen kanssaan kotona.

Jos tämä mun ratkaisu jotakuta harmittaa, niin sitten harmittaa.

Olen työtä tehnyt ja veroja maksanut, mulla on tähän täysi oikeus. Ja vaikken oliskaan niin mun lapsella olisi oikeus saada hyvää ja rakastavaa hoitoa kotonaan.