Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
niin kun sanoin hienoa mun mies hoitaa,niin kuin pitääkin.ja miehen lasta jaksan kyllä , on perheemme jäsen. minulla ei vaan ole niin paljon voimia hänelle kun hoidan myös vauvaa. varmasti jaksaisin jos olisi kaksi omaa,siihen tilanteeseen kasvaa lasten mukana. nyt minulla on yhtä äkkiä isompi ja pienempi ,kasvan vauvan mukana äitiyteen. ja omiin on kiintynyt eri tavalla. ja kyllä tarvisin varmaan keskusteluapua, olen melkein koko ajan ahdistunut ja itkuherkkä. masennustakin on ilmassa kun en meinaa päästä enää sängystä ylös kun olen murehtinut näitä fiiliksiä..
ei mene ihan näin.
suurimmalle osalle tulee yllätyksenä se, että miten työmäärä moninkertaistuu toisenlapsen myötä. ja tämä johtaa siihen, että isompa joskus aletaan pitää isona yhtäkkiä, kun aika ja voimavarat tiukoilla.
teillä tilanne parempi siinä mielessä, etttä teitä on 3 aiukuista. te miehen kanssa saatte välillä lepoa kun 4v on äitinsä luona.
mutta ei miehesikään välttämättä jaksa tilannetta kauan, jos pohdit kovin plajon ja säälittelet itseäsi ja mietit miten sinä hoidat vaan omasi ja vaadit mieheltä lisää vauvanhoioton vaikka hänellä kädet täynnä palkkatyötä, 4v hoitoa (johon sinä et jaksa ja ehdi ja halua) ym