M
mitaminateen
Vieras
Moi! Eli olen aikamoisen hankalassa tilanteessa ja ajattelin kysyä teiltä neuvoja, vinkkejä, kokemuksia... toivottavasti joku jaksaa lukea ja asiallisesti antaa kommentteja, eri näkemyksiä.. Olen nuori neljän lapsen äiti. Kaikki lapset ovat alle kouluikäisiä. Vanhin lapsista aloittaa ensi syksynä esikoulun, sitten on 2-vuotias, 3-vuotias ja 5kk:n ikäiset lapset. Olen lähihoitaja ja opiskelen ammattikorkeassa sairaanhoitajan tutkintoa. Nykysiä opintoja on takana 1,5 vuotta ja edessäpäin 2-v. Lapseni ovat päiväkodissa (kolme vanhinta siis) koska olen yrittänyt tehdä opintoja eteenpäin myös nyt äitiyslomalla. Olen käyttänyt ammattikorkeassa hyväksytyt 2 poissaolovuotta (eli kaksi äitiyslomaa) ja enää minulla ei ole käytettävissä yhtään poissaolomahdollisuutta. Nyt onkin edessä hankala tilanne, jatkanko vielä opintoja vai jäänkö lasten kanssa kotiin. Tykkään olla kotona lasten kanssa ja lapsetkin ihan viihtyvät kotona, toisaalta viihtyvät myös päiväkodissakin. Mietin teenkö heitä kohtaan jotenkin väärin jos otan heidät kotihoitoon ja keskeytän omat opintoni, kun ovat aina olleet pk:ssa, viihtyvät hyvin, kotona en ehdi heidän kanssaan paljoa tehdä sellaisia juttuja mitä pk:ssa tehdään. Ovat hyvin sosiaalisia ja virikkeitä kaipaavia lapsia. Koulun penkille joutuisin palata piakkoin jos en halua et mua potkitaan pellolle ja nuorimmainenkin menisi sitten ensi syksynä päiväkotiin.. mutta mutta... haluaisin olla lasten kanssa kotona kun ovat pieniä, mutta toisaalta heitänkö siinä hukkaan jo kaikki käymäni opinnot ja teenkö väärin lapsia kohtaan jos yhtäkkiä otan heidät kotihoitoon ku tosiaan pk:ssa tykkäävät olla ja siellä oppivat paljon uutta
niin ja jaksanko olla ns.hyvä äiti näin monelle pienelle jos nyt jatkan opintojani jotka myös vaativat paljon työtä