Kotiapua vai kelalta jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J-t harmaana

Vieras
Oon menossa olkapääleikkaukseen ens viikolla ja siitä pitäsi sitte olla "sairaslomalla" kuutisen viikkoa. Oon hoitovapaalla ja muksuja 3 iältään pian 6v, 2v ja 9kk. Näiden kanssa sitten pitäis pärjätä. Pahimmassa tapauksessa mun leikkaus ei ookkaan se mitä ajatellaan ja sitten tilanne on se, että 6 viikkoa oikea käsi on täysin liikuttamiskiellossa ja kunnossa noin 3-4kk leikkauksesta.

Mitäs tässä on vaihtoehtoja nyt tuon lastenhoidon kanssa? Onko kunnalta mahdollista saada kotiapua kunnes saan luvan edes nostaa noita pienempiä? Vai onko miehen mahdollista olla kotona ja saada Kelalta jotain? Osaisko joku antaa vinkkiä, enneku lähen soittelemaan asiasta eteenpäin...

Soittele kuntasi lapsiperheiden kotipalveluun. Mä sain sieltä kodinhoitajan avustajan lisäksi pariksi viikkoa viime talvena.

Millaista apua heiltä sai? Tilanne kuitenkin se, että en ite voi käytännössä tehä mitään, eli täällä tarvis olla koko ajan joku ainakin pari viikkoa. Tai siis sen 9h päivässä, kun mies on töissä.... Muuten pärjättäis, mutta kun tuo pienin on vielä vauva.....enkä voi yhtään sitte nostaa tai mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;25452118:
Sinä saat sairaslomaa lääkäriltä ->Haet sairaspäivärahaa. Mies jää siksi aikaa kotihoidontuelle.

Eihän näin lyhyellä varoitusajalla voi mies jäädä kotihoidontuelle. Eikös se oo ainakin kuukausi etukäteen ku pitää ilmoittaa...vai peräti 2kk ?

Millaista apua heiltä sai? Tilanne kuitenkin se, että en ite voi käytännössä tehä mitään, eli täällä tarvis olla koko ajan joku ainakin pari viikkoa. Tai siis sen 9h päivässä, kun mies on töissä.... Muuten pärjättäis, mutta kun tuo pienin on vielä vauva.....enkä voi yhtään sitte nostaa tai mitään.

Kodinhoitaja pesi pyykkiä, laittoi ruokaa, siivosi ja kävi kaupassa. Aikoinaan kun lapseni oli pieniä, kodinhoitajia oli kaksi ja olivat koko virka- ajan (ma-pe 8-16) meillä ja tekivät kaiken mitä tarvitsi, illat ja viikonloput minulla oli apua työssäkäyvästä ihmisestä.

Kun sopparia tehdään siinä kyllä sitten kysellään tarkkaan mihin apua tarvitsee ja mitä toivoo.

[QUOTE="joku";25452161]Täällä tarjottaisiin lapsille hoitopaikat, kun ovat jo sen ikäisiä et ne voi viedä hoitoon :)[/QUOTE]

No oishan tuokin tietty vaihtoehto :) Mutta ongelma on jo ratkaistu, mun äiti lupautui meille siksi aikaan, kun akuutisti apua tarvitaan. Ja mies tietysti riemuissaan, ku anoppi "muuttaa" meille ;D

• Tykkää
Reactions: Seanna

Yhteistyössä