kotidoppler käyttäjät

pikkupeikko85

Jäsen
05.05.2006
651
0
16
ihan sellaista kyselisin teiltä muilta jotka kuuntelette vauvan sydänääniä kotona tai miksei vastaisi joku joka tietää neuvolan perusteellakin vauvan sykkeen...

et minkälaista sykettä teillä on ollu tai on rv10-12?? itsellä kuulunu rv8+0 äänet tosinkin vaimeesti mut kuitenkin, ja meillä keskimääräinen syke on 160-170... :) ajattelin vaan et enteileekö tuo nyt si tyttöä? vai onko näin että se syke on nyt vaan korkeimmillaan, kun vaukirjassa jotain sellaista luki,et tällä viikolla sikiön syke on keskimäärin 177 ja sydän lyö nopeiten nyt...

kiitos jo paljon etukäteen vastanneet... kovasti kiinnostaa kuink muilla.. :)

Hei. Mä vastailen, vaikka mulla ei ookkaan kotidoppleria, mutta ihan neuvolan perusteella.. Mulla oli ekalla neuvolakäynnillä rv9+5 vauvelin syke 180, ja neuvolakorttiin oli merkitty rv 13+2 sykkeeksi 160. Uskoisin että varhaisilla viikoilla ei vielä sykkeen perusteella voi päätellä onko tyttö vai poika, ja en tiedä voiko raskauden loppuvaiheillakaan jos se on vain uskomus toi sukupuolen vaikutus sykkeeseen :)

eli muilla myös löytyy korkeaa sykettä.. en minäkä sillai usko noihin sukupuoli arvailuihin sykkeen perusteella, sehän taitaa vaan olla joku kansan uskomus? mut kiitos vastauksista ja lisää toivon niitä... :)

Yhteistyössä