Kotidopplerista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arianrhod
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

arianrhod

Jäsen
14.12.2008
140
0
16
Dopplerilla kuulin eilen sydänäänet ekaa kertaa kotona (siis kotidopplerilla), ja syke oli vahva, kesti kyllä aikaa ennenku sain ne ongittua. Tänään en taas saanut niitä kuulumaan, eikös se niin ole että sen asento ja istukan paikka ja kaikki siihen vaikuttaa, että kaikki on varmaan hyvin ku eilenkin vielä oli? Ja mitään erikoista ei ole tässä käynyt. Oon taas hermokimppu :D

Musta tuommoinen vehje on ihan täysin turha ja lisää vaan hermokimpun hermoilua! :)

Edes ultraääni ei ole mikään varmuuden tae! Mulle oli tulossa kaksi isoa poikaa ja todellisuudessa toinen pojista olikin kuollut jo kaksi kuukautta aiemmin eikä lääkärit edes ultralla tilannetta tajunneet. Että se tekniikasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Musta tuommoinen vehje on ihan täysin turha ja lisää vaan hermokimpun hermoilua! :)

Edes ultraääni ei ole mikään varmuuden tae! Mulle oli tulossa kaksi isoa poikaa ja todellisuudessa toinen pojista olikin kuollut jo kaksi kuukautta aiemmin eikä lääkärit edes ultralla tilannetta tajunneet. Että se tekniikasta..

No, tää ei siis varmaan helpottanut oloasi, mutta tarkoitus oli tähdentää, että äidinvaisto - paras vaisto.

Mä en voi sanoa, et on täysin turha. En todellakaan. Tälläkin hetkellä sillä kuuntelen vähän väliä, sillä eilen paljastui, että lapsivesi on vähissä ja huomenna pitää mennä käynnistysarviointiin. Tässä välissä, kun niitä liikkeitä ei vaan niin tunnu välttämättä lainkaan ...en tosiaankaan voi sanoa, et tuo on mikään turha. :xmas: Olen myös kärsinyt vuodoista pitkin ja poikin raskautta ja en kyllä voi sanoa niidenkään aikaan turhaksi tuota laitetta... :whistle:

Mutta 1. tarkista paristo. Huomasin kerran, että papun syke löytyy paljon helpommin, kun vaihtoi pariston. :D 2. Oon itseni kanssa sopinut jo alkumetreillä, etten huolestu, vaikka tuolla en itse saisi. Sitten vaan lähtisin käymään tarkistuksessa synnärillä/neuvolassa. Mulla on istukka etuseinämässä ja se + vauvan asento (varsinkin nyt vanhempana yllättäin) tuntuu kyllä vaikuttavan siihen, kuinka hyvin se kuuluu.

Koska tuo asento vaikuttaa tosi paljon, kokeile itsekin olla eri asennoissa. Selällään, seisoalleen, istualleen, kyljelleen... Vauva pääsee helposti karkuun just esim. istukan taakse. Ja kokeile siksakkia ympäri mahaa, alkuun mulla ainakin välillä kuului parhaiten mahan yläosasta, välillä tosi alhaalta vasemmalta alaviistosta. Eli siis sama kohta ei välttämättä kuulunu joka päivä, vaan se, mistä eilen kuulin hyvin, saattoi seuraavana päivänä olla ihan hiljainen eikä siitä kuulunu mitään.

Jep Kärppänä heinälatoon huomasin tänään että ei ikinä tiiä mistä se syke löytyy. Eilen ku en saanu kuulumaan ollenkaan niin tänään pitkän metsästyksen jälkeen se löyty tuolta vasemmasta alaviistosta melkeen nivusesta asti :D Ja ku toissapäivänä kuulu tosi korkeelta. Täytys olla kärsivällisempi, mut ei oo mun vahvin puoli ;)

kyllä mäki paljon kuuntelin (varsinki alussa, kun ei liikkeitä viel tuntunu). Ja kyllä se helpottaa oloa :heart:
Ei mullakaa joka kerta kuulunu ku toinen on nii pieni vielä, mutta pitkän etsinnän ja pikku tauon jälkeen (asennon vaihtoa) kuului kyllä...

Ja masussa on paljon tilaa liikkua, niin se etsiminen voi olla vähän vaikeampaa välillä...

nyt se tuhisee pinniksessä... :heart:

Yhteistyössä