Kotieläimien poisto ennemmin lapsen saapumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KunnonÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KunnonÄiti

Uusi jäsen
22.07.2013
16
0
1
Ystäväni on saamassa perheeseen ensimmäistä lastaan Syyskuussa. Heillä on ennestään kaksi koiraa perheessä. Olin hänellä viettämässä aikaa ja tiedustelin, että oletteko jo löytäneet sijaisperheen noille koirille. Hän suuttui asiasta minulle ja sanoi että "koirat pysyvät perheessä myös jatkossa". Yritin sanoa hänelle, että mietis nyt mitä kaikkea saastaa ja bakteereja nuo koirat tuovat pihalta pienelle lapselle. Lisäksi on ollut tapauksia, jossa koira/kissa on TAPPANUT uuden perheenjäsenen. Siis ei kyllä pysty ymmärtämään, mistä syystä joku haluaisi ottaa tuollaisen riskin tarkoituksen mukaisesti? Itse olen aina ollut valmis tekemään uhrauksia (koviakin) oman perheeni puolesta. Mietin tässä nyt, että pitäisikö minun tehdä lastensuojeluilmoitus hänestä? Onhan tuo täysin vastuuntunnotonta toimintaa!

Itse kun sain enemmäisen lapseni, niin käytin piikillä tuonaikiset kotiläimeni (kissa ja koira). Kyllähän lapsi nyt menee etusijalle ennemmin kotieläimiä. Itseäkin tuolloin harmitti, kun koira oli vasta vuosi sitten ostettu. Mutta minkäs teet, pakko siitä oli tuolloin luopua.

Tän täytyy olla provo koko alotus. Kukaan lopeta lemmikkejään kun lapsi syntyy. Kotieläimet on taas eri juttu, siat, lehmät jne. Kissat ja koirat ovat lemmikkejä ei kotieläimiä.

Yksi kaverini meni naimisiin ja sen koira tappoi heti uuden perheenjäsenen. Kannattaa olla varovainen myös villakorien kanssa. Nekin voi aiheutttaa kohtalokkaita allergiota herkälle.

[QUOTE="vieras";28756467]Kuinka paljon ennemmin se pitää tehdä, kun ennen ei riitä.[/QUOTE]
heh heh, hyvä läppä. Täällä taas jotkut teiniäidit naureskelee. Ongelma on todellinen ja keskustelunaihe erittäin hyvä

Vanhakantaista ajattelua tuollainen. Uusimman tiedon mukaan koirat parantavat ihmisten terveyttä. Ne esim. vähentävät sydän- ja vesisuonisairausten riskitekijöitä. Parhaiten koirien vaikutus näkyy ihmisten mielenterveydessä, mikä nykypäivänä on hyvinkin merkittävä asia, kun niin moni nuori on masentunut ja erilaisten sosiaalisten ongelmien vaivaama.

[QUOTE="vieras";28756525]Vanhakantaista ajattelua tuollainen. Uusimman tiedon mukaan koirat parantavat ihmisten terveyttä. Ne esim. vähentävät sydän- ja vesisuonisairausten riskitekijöitä. Parhaiten koirien vaikutus näkyy ihmisten mielenterveydessä, mikä nykypäivänä on hyvinkin merkittävä asia, kun niin moni nuori on masentunut ja erilaisten sosiaalisten ongelmien vaivaama.[/QUOTE]

Koira tappoi vauvan tapauksia löytyy pilvinpimein maailmalta ja myös ihan täältä kotisuomesta. Esim: Poliisi vahvistaa koiran tappaneen vauvan Espoossa 1994 - Kotimaa - Keskisuomalainen

Ongelma on todellinen. Ainakin minä vastuuntuntoisena kasvattaja pyrin poistamaan kaikki riskitekijät meidän perheestä

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä;28756491:
On tuossa ihan pointtinsakkin. En itsekkään mielellään pitäisi jotakin isoa koiraa, kun lapsi tulee taloon.

Meillä oli iso saksanpaimenkoira kun kuopus syntyi; ei ollut ongelmia.Kissoja oli myös useampi ja hyvin pärjättiin.Laitokselta kun tultiiin kotiin niin lemmikit kävivät nuuhkaisemassa ja nuolasivat päälaelta vauvaa ja toivottivat näin tervetulleeksi taloon.

Alkuperäinen kirjoittaja KunnonÄiti;28756567:
Ongelma on todellinen. Ainakin minä vastuuntuntoisena kasvattaja pyrin poistamaan kaikki riskitekijät meidän perheestä
Poistettavaa riittää, jos kaikki riskitekijät aiot poistaa: veitset, kirveet, autot, polkupyörät, sauna, kaivot, ojat jne. Ehkä kannattaisi siirtyä raaka-ravintoon, koska liesien, uunien ja grillien kanssa pelatessa on isot riskit.

Meillä oli iso saksanpaimenkoira kun kuopus syntyi; ei ollut ongelmia.Kissoja oli myös useampi ja hyvin pärjättiin.Laitokselta kun tultiiin kotiin niin lemmikit kävivät nuuhkaisemassa ja nuolasivat päälaelta vauvaa ja toivottivat näin tervetulleeksi taloon.

Ehkä nyt vähän suutuspäissäni liiottelin tuossa lastensuojeluilmoituksessa. Oon nyt käsittänyt että ei tuota kannata varmaankaan tehdä. Asian mielipide on kuitenkin muuttumaton, eli hirvittää nuo bakteerit ja kuolemantapaukset. Esim. koira on todella tyhmä eläin ja hyökkää lapsen kimppuun, mikäli tuntee paikkansa laumassa uhatuksi. Itse pyrin suojelmaan omaa perhettäni kaikilta vaaroilta (mm. autonturvavälineet jne).

[QUOTE="vieras";28756791]Poistettavaa riittää, jos kaikki riskitekijät aiot poistaa: veitset, kirveet, autot, polkupyörät, sauna, kaivot, ojat jne. Ehkä kannattaisi siirtyä raaka-ravintoon, koska liesien, uunien ja grillien kanssa pelatessa on isot riskit.[/QUOTE]

Kyllä meillä käytetään polkupyöräkypärää, veitset ja vaaralliset aineet ovat lukituissa kaapeissa/laatikoissa. Grillistä on pikaliitin aina irti jne jne. Ei se ole niin vaikeaa.

Yhteistyössä