Ystäväni on saamassa perheeseen ensimmäistä lastaan Syyskuussa. Heillä on ennestään kaksi koiraa perheessä. Olin hänellä viettämässä aikaa ja tiedustelin, että oletteko jo löytäneet sijaisperheen noille koirille. Hän suuttui asiasta minulle ja sanoi että "koirat pysyvät perheessä myös jatkossa". Yritin sanoa hänelle, että mietis nyt mitä kaikkea saastaa ja bakteereja nuo koirat tuovat pihalta pienelle lapselle. Lisäksi on ollut tapauksia, jossa koira/kissa on TAPPANUT uuden perheenjäsenen. Siis ei kyllä pysty ymmärtämään, mistä syystä joku haluaisi ottaa tuollaisen riskin tarkoituksen mukaisesti? Itse olen aina ollut valmis tekemään uhrauksia (koviakin) oman perheeni puolesta. Mietin tässä nyt, että pitäisikö minun tehdä lastensuojeluilmoitus hänestä? Onhan tuo täysin vastuuntunnotonta toimintaa!
Itse kun sain enemmäisen lapseni, niin käytin piikillä tuonaikiset kotiläimeni (kissa ja koira). Kyllähän lapsi nyt menee etusijalle ennemmin kotieläimiä. Itseäkin tuolloin harmitti, kun koira oli vasta vuosi sitten ostettu. Mutta minkäs teet, pakko siitä oli tuolloin luopua.
Itse kun sain enemmäisen lapseni, niin käytin piikillä tuonaikiset kotiläimeni (kissa ja koira). Kyllähän lapsi nyt menee etusijalle ennemmin kotieläimiä. Itseäkin tuolloin harmitti, kun koira oli vasta vuosi sitten ostettu. Mutta minkäs teet, pakko siitä oli tuolloin luopua.