kotihoidon tuen hakeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dont know
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dont know

Vieras
Siis saako sitä kotihoidontukea hakea kaksi kertaa vai useammin yhdestä lapsesta? Kun oon nyt hakenut syksyyn ja ehkä rahatilanteesta riippuen jatkan vuoden loppuu. Mut jos tässä pian raskaudun ja haluan sit pitää esikoisen vielä myöhemminkin kotihoidossa kun oon äitiyslomalla...?

Hoitovapaajakson vähimmäispituus on kuukausi. Työntekijällä on oikeus enintään kahteen hoitovapaajaksoon. Jaksoja voi olla useampiakin, jos siitä sovitaan työnantajan kanssa.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/210202103059EH?openDocument

Sopiiko kysyä miksi et hakenu kotihoidon tukea suoraan sinne asti ku lapsi täyttää 3? Helpoimmalla pääsee ja aina voi lähteä töihin kesken kaiken jos siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Sopiiko kysyä miksi et hakenu kotihoidon tukea suoraan sinne asti ku lapsi täyttää 3? Helpoimmalla pääsee ja aina voi lähteä töihin kesken kaiken jos siltä tuntuu.

Ei välttämättä joka työpaikassa onnistu tuo töihin meneminen kesken hoitovapaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei välttämättä joka työpaikassa onnistu tuo töihin meneminen kesken hoitovapaan.

Ai? Mä oon olettanu että muutamaa kuukautta ennen ilmottelee paluustaan ni onnistuu. No toki en tiedä kaikkien alojen käytäntöä mut kelassa täti sano mulle että kannattaa hakea ihan suoraan sinne ku lapsi täyttää 3 että voi sitä ennenkin töihin palata jos siltä tuntuu mut säästyy turha paperisota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai? Mä oon olettanu että muutamaa kuukautta ennen ilmottelee paluustaan ni onnistuu. No toki en tiedä kaikkien alojen käytäntöä mut kelassa täti sano mulle että kannattaa hakea ihan suoraan sinne ku lapsi täyttää 3 että voi sitä ennenkin töihin palata jos siltä tuntuu mut säästyy turha paperisota.

Mutta jos tilalle on otettu joku siksi aikaa kun ollaan hoitovapaalla.Ehkä harvemmin niin käy mutta voi käydä.

Yhteistyössä