kotihoidon tuen maksaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippeli

Vieras
Kotihoidon tuki maksetaan kokonaiselta kuukaudelta. Olen jäämässä hoitovapaalle 15.6. alkaen. Onko nyt näin, että ensimmäinen tuki napsahtaa tilille vasta 31.7.? Eli saan ekan kotihoidon tuen vasta heinäkuulta?

Ei kun eikö se ole niin, että kotihoidontukea ei makseta alle kk jaksolta. Eli saat kyllä sen puolen kuun rahankin, kun se maksatus jatkuu yli kuukauden. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin. Maksupäivästä en osaa sanoa, mutta jos sinulla äitiysloma päättyy silloin 14.6. niin siitähän maksetaan niitä viimeisiä vielä kai n. kuukauden päästä.

mä olen jäämässä äippälomalle ja saan kotihoidontukea.mulle tuli kans tällainen puolikas kuukausi kun alkaa äippäloma 23.3.kelasta tuli lappu että saan 1.3-22.3 ajalta kotihoidontukea.maksupv aina kuun vimppapäivä.

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, mutta sinä ilmeisesti et sitä mitä minä tarkoitin.
Tukea ei makseta kuukautta lyhyemmältä ajalta. Eli siis jos olisit kaksi viikkoa kotona "hoitovapaalla" sinulle ei maksettaisi mitään. Nyt kun tuen saantisi jatkuu kuitenkin heinäkuussa jne. siltä kahdeltakin viikolta maksetaan. Näin minä olen asian ymmärtänyt. Se ei tarkoita, että jos ensimmäinen tai viimeinen hoitovapaajakson kuukausi on vajaa et saa mitään. Ne laskee siellä sitten päiväkorvauksen ja saat sen mukaan.

Itse jäin hoitovapaalle 20.1.2007 ja tammikuun lopussa napsahti tilille kymmeneltä päivältä kotihoidontuki.
Eli Nonne on oikeassa. Kotihoidon on kestettävä minimissään kuukauden, jotta tukea aletaan kelalta maksamaan.

Yhteistyössä