Kotihoidontuella kotona vai töihin, päätös apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmaana

Vieras
Mulla on ongelma. Maaliskuussa pitäisi palata töihin. Ongelma on talous tilanne. Olen provisopalkalla kiinteistövälittäjänä. Ongelma tulee kun ei välttämättä tiliä tuu moneen kk.

Kotiin jos jään ja kaikki lapset hoidetaan kotona saan käteen lapsilisineen n. 800 ?. Tällä hetkellä saan 1300 ? - 221 ? tarhamaksut eli reilu tonni jää kuitenkin. Tuntuu että nytkin mennään tiukoilla. Jos kotiin jään on toinen auto myytävä pois, ei ole varaa lyhentää sitä velkaa.

Eli jos palaan töihin ei palkasta ole tietoa tai varmuutta. Kotiin jos jään elämä on varmasti kituuttamista.

Viimeksi olin kotona kolme vuotta putkeen ja hulluksi tulin. Nytkin mulla on ahdistusta ja masennusta ja kroonisia kipuja.

Mun on tosi vaikee päättää mitä teen, Jäänkö kotiin ja olen paikalla kun nuorin ottaa ensiaskeleet vai palaanko töihin ja teen pitkää päivää palkan toivossa?

Auttakaa!!!!!

Oletko hakenut ahdistukseesi/masennukseesi mitään apua? Mä kyllä kanssa ehdottaisin tuota kotiin jäämistä, koska siinä sulla kuitenkin on säännölliset, mutta niukat tulot. Töissä tuloista ei olisi mitään takeita, jos oikein ymmärsin. Sitten alkaisin suunnitella uuden työpaikan metsästystä, jossa olisi säännölliset tulot.

Alkuperäinen kirjoittaja Farhan Maabaad:
Jää vielä kotiin ja vaihda alaa.

täys komps.
Ota vaikka joku pikkuduuni kotihoidontuen sivulle jossa voit käydä parina iltana vkossa ja saat lisätienestiä, jos ei ole varmuutta palkasta töihin palatessa niin kumpi pienempi "paha"
itse tuossa tilanteessa jäisin kotiin, säästäisin tarhamaksuissa ja myisin velaksi ostetun auton pois. Tilalle joku pieni kauppakassi jonka varmasti saa jo esim 3-4kk autolainanlyhennyksillä kokonaan omaksi.

Sepä siinä onkin kun näiden kipujen kanssa ei tehdä mitä tahansa työtä. Pitkään seisominen/istuminen ei onnistu. Samoin nostelu rankkaa.

Vaihdoin noiden syiden takia just alaa vuosi sitten.

Ahdistusta hoidetaan kyllä.

Jos olen kotona emme tarvitse kahta autoa, mutta kun palaan töihin tarvitaan toinenkin auto.

Tämä oikeasti tosi vaikeeta. Sillä toisaalta jos töihin palaan on mulla mahdollista saada kunnon tiliäkin....

Entäpä jos jäisit vaan pariksi kuukaudeksi kotiin hoitovapaalle? Siksi ajaksi voi lainastakin ottaa lyhennysvapaita kuukausiakin. Minusta se oli aikanaan esikoisen vanhempainvapaan päättyessä hyvä ratkaisu. Minä palasin töihin ja hän meni päivähoitoon ollessaan 1 v 2 kk. Vuoden ikäisen maailmassa se pari kuukautta antaa minusta todella paljon sekä äidille että lapselle. Nyt kahden lapsen kanssa olen ollut pian vuoden hoitovapaalla (esikoinenkin siis jäi pois hoidosta) koska ei ne kahden lapsen päivähoitomaksutkaan ihan ilmaisia ole, joten käteen ei jäisi töissä niin paljoa enempää että kannattaisi missata iso osa molempien lapsuusajasta.

Meillä siis kolme lasta. Nuorin ei meinisi tarhaan vaikka minä palaisin töihin. Hän jäisi kotihoitoon joka tapauksessa.

Niin voishan sitä mennä töihin 2- 3kk kattoo miten sujuu. Tosin jos en tiliä saa niin silloin säästöt menee.

Lainan lyhennys on olematon, korot ovat niin ylhäällä nyt ennen seuraava tarkistusta.

Jos teen jotain osa-aikaista hommaa, niin miten noiden Kelan tukien verostus? 45 % vai?

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
siis tää menee kysymyksen sivusta, mutta onko kiinteistövälittäjillä oikeesti muka kuukausien taukoja palkassa? ei mitään takuupalkkaa? miten hyvät tienestit sulla oikeen on sitten niinä kuukausina kun myyt torpan? (tähän asti oon luullu että kiinteistövälittäjät myy monta asuntoa muutamassa viikossa )

Ei kaikki myy ja pitää olla myytävää. Ei ne taivaasta tipu ne kohteet. Alalla on kilpailu kovaa. Esim lokakuun aikana Turussa myytiin VAIN 4 taloa koko kuukaudessa ja siellä on kuitenkin välittäjä varmaan sata. Joten kuukausien tai kuukauden palkka katkot yleisiä.

Jos on pohja palkka on provisiot surkeet. Takuu palkka on niin pieni, että just bensat maksat.

Yhteistyössä