Kotihoidontuelta työttömäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten?

Vieras
Miten tämä nyt menee oikeasti kun kotihoidontuelta jään työttömäksi, tuleeko karenssia ja saanko ylipäätään työmarkkinatukea tai mitään?
Olen alle 25-v ja eikä ammatillista koulutusta. (Syksyn haussa hain opiskelemaan mutta en päässyt valintakokeisiin koska olin niiden aikaan sairaalassa).

Ai kuin niin ei muka saa? Siis loppuuko sulla kodinhoitotukikausi? Kyllähän sä sit oot oikeutettu pvärahaan, niinkauan kuin työkkäristä keksivät sulle hommaa!

mä jäin kans marraskuussa ja ei ammatillista koulusta, eikä työssä olo täyttyny niin sain 5kk karenssin. huhtikuussa loppuu ja sit saan työmarkkina tukea joka on hikisen 250? kuussa minulla.

niin ja voi tietty mennä työkkärin kursseille tai koulutuksiin tai työharjoitteluun myös karenssin aikana ja saada sit pikkasen enemmän eli 25? päivä miinus verot.

en saanut mitään alle 25-v, kun oli joku toissavuoden syksyn yhteishaku jäänyt osallistumatta :( Helsingissä oli ainakin ihan hurjan tiukkaa, piti mennä puoli-ilmaseks "työharjoitteluun" parin sadan työmarkkinatuella.
En sit tiedä et miten hoitovapaalta jäädessä...

Yhteistyössä