Kotihoidontuesta (jos menisin töihin..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piku81:
No jos minä yhtään ymmärrän mitään niin ap saisi sen ajan kun mies ei saa mitään..

Eli saisin kotihoidontukea siihen asti kunnes miehellä alkaa työttämuusraha tulemaan?

Tätä hain takaa siis :)
Kun ei ole varaa mennä töihin jos tuo kotihoidontukikin lakkautettaisiin kun mies ei saa työkkäristäkään mtn tällä hetkellä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse et saa kotihoidontukea mutta miehesihän sitä saisi kun kotona lastaan hoitaa.tosin tuskin sillon saisi työttömyyskorvausta

Miksei ap voi saada kotihoidontukea??? Selittäkää nyt joku niin, että tyhmäkin ymmärtää :D

itse et saa kotihoidontukea mutta miehesihän sitä saisi kun kotona lastaan hoitaa.tosin tuskin sillon saisi työttömyyskorvausta

Miksei ap voi saada kotihoidontukea??? Selittäkää nyt joku niin, että tyhmäkin ymmärtää :D

oh mo goosh :DDD ehkä helpompi jos maanantaina soitan kelaan ja kysyn :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kysy ainakin kahdelta eri virkailijalta, hekään eivät ole aina ajantasalla siitä, miten tukiviidakossa toimitaan ;)

Ja muistutetaan vielä, että 1) Kela ei päätä miten nuo tuet lasketaan ja määritellään, siinä asiassa katseen voi kääntää Eduskuntatalolle päin.
2) Kelan virkailijan sanomiset eivät sido Kelaa millään lailla eikä esim. ole aihe valitukseen. ("Noku virkailija sanoi näin!!!")

Alkuperäinen kirjoittaja lol:
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Mutta kelaltako ei? vaikka lapsi ois edelleen kotihoidossa ja vaikkapa isovanhimmat hoitasivat häntä, kun äiti on työttömänä "etsimmässä aktiivisesti töitä"?

Voithan sinä hoitovapaalla ollessasikin hakea töitä. Sitten kun saa työpaikan niin ilmoitus Kelalle vaan niin laskevat sen hoitolisän uusiksi. Näin ohjeistettiin pari kuukautta sitten kun Kelassa asioitiin kotihoidontukiasioissa.

Mutta mihin laitat lasta kun meet käymään työvoimatoimistossa tai työhaastattelussa?

mummot on keksitty

Kaikilla ei oo mummoja. Meillä esim ei ole mummoja tai pappoja joille vois viedä lapsen hetkeksi hoitoon.

Kysy ainakin kahdelta eri virkailijalta, hekään eivät ole aina ajantasalla siitä, miten tukiviidakossa toimitaan ;)

Olen kans huomannut :D Kiitos vinkistä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ja muistutetaan vielä, että 1) Kela ei päätä miten nuo tuet lasketaan ja määritellään, siinä asiassa katseen voi kääntää Eduskuntatalolle päin.
2) Kelan virkailijan sanomiset eivät sido Kelaa millään lailla eikä esim. ole aihe valitukseen. ("Noku virkailija sanoi näin!!!")

joojoo

Niin ja kuinka paljon se kotihoidontuki on?? Ilman hoitolisää?
Kun luulen että hoitolisä ainakin lakkautetaan? Tai ainakin vähenee...
Niin paljon se peruskotihoidontuki on?

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Tottakai tuossa tilanteessa saatte kotihoidontuen.

Uskallatko sanoa varmaksi :) ?

Kyllähän alle 3-vuotiaasta lapsesta saa AINA kotihoidontuen, jos hänellä ei ole kunnallista hoitopaikkaa. Se kotihoidontuki on bruttona 314?, siis se perusosa.

Kyllä sen kotihoidontuen saa silloinkin, jos on työttömänä, mutta se on sitten siinä vaiheessa plus miinus nolla, kun liitonrahaa/kelan työttömyyskorvausta vähennetään sen kotihoidontuen verran.

Yhteistyössä