Kotihoidontuesta.. MITÄ IHMETTÄ??!! :O:O:O:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuperse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja köpi:
Tarkennatko? Mitä tuo 120e sisältää? Itse saan kotihoidontukea kaikkiaan 290e, se sisältää perusosaja, pienen lisäosan

siis mulla on se kotihoidontuki perusosa+lisäosa n. 380e.. ja mulla on prosenttina 17% eli mulla pitäs jäädä käteen sellanen n.300e suurinpiirtein.. hitto..
tää on kyllä vasta toinen tuki mitä saan..

Miksette huolehdi, että verokortti on ajantasalla? Oma vika, jos ei ole sitä ajoissa tarkastanut. Jos ensi vuonnakin saa sosiaalietuuksia kuten kotihoidontukea, niin kannattaa nyt jo tilata uusi verokortti v 2008, joka on laskettu sosiaalietuudelle. Se kortti, mikä automaattisesti tulee postitse(mulle tuli tänään), on palkkaa varten ja sen prosentti on pielessä jos saa jotain muuta kuin palkkaa tai vaikka saisi palkkaakin sosiaalietuuden lisäksi, niin silti on prosentti väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksette huolehdi, että verokortti on ajantasalla? Oma vika, jos ei ole sitä ajoissa tarkastanut. Jos ensi vuonnakin saa sosiaalietuuksia kuten kotihoidontukea, niin kannattaa nyt jo tilata uusi verokortti v 2008, joka on laskettu sosiaalietuudelle. Se kortti, mikä automaattisesti tulee postitse(mulle tuli tänään), on palkkaa varten ja sen prosentti on pielessä jos saa jotain muuta kuin palkkaa tai vaikka saisi palkkaakin sosiaalietuuden lisäksi, niin silti on prosentti väärin.

Mulle on laskettu erikseen se sosiaalietuuksien kortti.. ja sen mukaan mun prosenttini ois sen 17.. mut mut.. kai se on silti nostettava.. prkl

Alkuperäinen kirjoittaja Höbänä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulle on laskettu erikseen se sosiaalietuuksien kortti.. ja sen mukaan mun prosenttini ois sen 17.. mut mut.. kai se on silti nostettava.. prkl

No ei kannata enää tällä vuodelle muuttaa korttia, kun kaikki on varmaan jo mennyt maksuun. Sulla on varmaan ollut tuloraja liian pieni, jos ei ole riittänyt. Ja sitä kautta luultavasti myös prosentti liian pieni, joten varaudu mätkyihin ens jouluna. Ei riitä, et kortin tilaa sosiaalietuutta varten, pitää myös tarkkailla, et tuloraja on riittävän iso ja tarvittaessa vaikka loppuvuodesta tilata uus kortti. Joulukuun lopussa ei oikeen enää ehdi, mut jos vähän aikaisemmin on liikkeellä, niin voi vielä onnistaakin.

Minkä summan mukaan olet laskettantu sen veroprosenttisi jos se raja kerran ylittyi? Vai onko summat nousseet niin selvästi etkä ole huomioinut sitä sitten ja käynyt muuttamassa?

Hölmöä sekin.

Itse olen aina laskettanut tuon sosiaalietuuksia varten lasketun erikseen todellisilla summilla ja jos ois muuttunut jotenkin niin olisin hankkinut uuden kortin. Tänä vuonna laiskuuttani pidinkin sen Kelan "oman" systeemin mukaan eli on mennyt se 20% kotihoidontuesta. Oikee ois joku 17% kans mutta en vaan jaksanut käydä muuttamassa, joten on mennyt toi 20%. Tulee sit palautuksina ens talvena toi pieni ylimäärä.

Helmikuussa jään äippälomalle niin sitten lasketan kortin uudelleen.

Yhteistyössä