Kotihoidontuki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
Aloin tässä miettimään, että eikös suomen pitänyt olla tasa-arvoinen maa mitä tasa-arvoa sitten on sellainen nimeltään kuntalisä..mitä maksetaan osissa suomen kuntia ja osassa ei eikö tämä ole epätasa-arvoa kun osalle ihmisistä periaatteessa annetaan enemmän mahdollisuuksia olla kotona kun toisille koska tuo kodinhoidontuki on aika pieni määrä rahaa niin siihen tuollainen lisä ei ole pahitteeksi ja auttaa varmaan niitä saavia perheitä, joten onko tämä tasa-arvoista ettei kaikilla kotona lapsiaan hoitavilla ole oikeutta tuohon??. Eikö olisi parempi että jokaikinen kunta maksaa tai sitten ei yksikään kunta maksa, minun mielestä tämä on aika epäkohta suomenmaassa tietenkin tähän nyt tullaan, että asun kunnassa missä ei makseta senttiäkään mitään lisiä lapsiperheelle mutta heitinpä nyt vaan ilmoille omia ajatuksiani aiheesta ja voisihan varmaan valita asuinpaikkansa paremmin mutta aina sekään ei ole mahdollista, niin ai että mua ärsyttää sana "kuntalisä" ja se kun ei ole mitään 10-20€ osissa paikoissa niin minusta todellakin EPÄOIKEUDENMUKAISTA..eli joopajoo tasa-arvo..

terveisin: ärsyyntynyt!

Kyllä kunnilla on oikeus houkutella asukkaita erilaisilla keinoilla. Jotkut kunnat eivät myöskään halua lisätä päivähoitopaikkojen määrää hirveästi, vaikka olisi muuttovoittoinen kunta, silloin kotihoidon lisätukeminen on kunnalle taloudellista. Kunnat nyt vain ovat taloudeltaan erilaisia, myös veroprosentit vaihtelevat. Jokaisella on tosiaan oikeus valita kotipaikkansa.

• Tykkää
Reactions: chef ja Peppi1981
Minua ei ärsytä. Sulla on täysi oikeus muuttaa kuntaan jossa saa kuntalisää, joten asiassa ei ole mielestäni mitään epätasa-arvoista. Kateellista ruikutusta. Kannatan kuntalisiä aina, vaikka meidän kunnassa sellaista ei saa, näen sen ainoastaan meidän oman kunnan köyhyytenä.

Yhteistyössä