Mä olen kans viimeisen vuorokauden aikana miettinyt miten mies voi elää parisuhteessa ja samalla elää kuin poikamies. Eilen matkalta töistä pois tekstasi tarjoavansa kaverilleen kaljan ja tulee sit heti. Oli ollut puhe että mä menen jumppaan ja aloitan ruuanlaiton sitä ennen. Soitin hänelle heti tekstarin jälkeen et kuinka on kun ruuanlaitto on kesken et voinko huoletta jättää loput miehelle tehtäväksi vai pitäisikö jumppa perua. Mies sanoi et mee vaan, mä tuun ihan just jatkaa hommaa. Mulla oli siinä vielä lapsen kuskaaminen kaverinsa luo. Oli siis ajatuksena että kun me tullaan takaisin kotiin, niin päästäisiin heti syömään. Tulimme lapsen kanssa kotiin ja lapsi oli tietty nälkäinen, niin äimistyin suuresti, kun ruoka oli edelleen siinä vaiheessa kun oli sen jättänyt. Aikaa oli kulunut jo reilut kolme tuntia. Soitin miehelle, että et sitten tullutkaan kotia kuten oli sovittu. Sanoi et ei hän oikein ymmärtänyt tehdä sille mitään. Siis pitsataikina oli jo kaulittuna liinan alla, täytteet jääkaapissa valmiina ""latomista"" varten. Hän kyllä osaa ruokaa laittaa. Sanoi taas, että joo tuun ihan just sen tekee. Sanoin, että voin alkaa alusta pitsanteon kun kerran olen nyt kotona. Oli siis sovittu että voin jumpan jälkeen istahtaa oluen ääressä likkakaverini kanssa kun ei olla nähty kolmeen kuukauteen. Sekin peruuntui. Hän on muutenkin enempi ollut viihteellä, yleensä pari kertaa viikossa ja minä viimeksi pari kuukautta sitten lomallani. Soitin sitten kymmenen jälkeen ja huomautin että olisi syytä nukkua että jaksaa tänään töihin. Tuli vähän enne yhtätoista kotiin. Miehen ""tuun kohta"" vei aikaa kahdeksan tuntia. Ei siinä muuta mitä mutta takana aikainen herätys töihin ja seuraavana päivänä kahden vuoron putki töissä. Lupasi hoitaa ruokajutun ja et mullakin olis vähän vapaata. Ei, mihinkään ei voi luottaa. Sit huutaa, että ""mä en oo ikinä rajottanut sun menemisiä, sä voit vapaasti mennä jos haluut kavereitas tavata"". Enhän mä voi noin vaan mennä. Mun on ainakin oltava ""aikuinen"" koska on lapsikin. Ruoka ja yleensä aikuisen läsnäolo on oltava kunnossa. Homma täytyy pyöriä. Mies vaan kohauttelee olkapäitään, et empähän nyt sit tehnyt, so what. Tätä on tapahtunut kymmeniä kertoja ellei satoja meidän 14 vuoden yhdessäolon aikana. Välillä oon niin täynnä tätä paskaa. Ikinä ei voi luottaa. Välillä on pitkiäkin aikoja että homma toimii, eikä mies jää kaljottelemaan. Mut sitten taas... Eikä sitä voi ennustaa milloin näin käy. En voi ymmärtää miten voi olla niin vaikeaa pitää kiinni sovitusta. Monta riitaa ja mielipahaa jäisi pois. Olen itsekin miettinyt miten tähän pitäisi suhtautua?