Kotiintuloajoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaa?

Vieras
Eli monelta teidän 14 vuotiaan pitää tulla kotiin viikonloppuisin? Mun 14v sano, että olen ainut vanhempi hänen kaveripiiristä joka ei anna olla viikonloppuisin ulkona pitempään ku n.21, vaan monet on kuulemma johki 23 saakka ulkona! Enpä oikein usko!

Mun 14v sisko pyörtyisi jos sillä olisi kotiintuloaika 21:00. On kiltti uskistyttö, joka ei juo eikä polta ja pojat on vähän yök, joten ei ainakaan mitään pahaa ole tekemässä. Kotiintuloaikoja ei ole, mutta äidille kai pitää kertoa minne menee ja soitella välillä tai äiti soittelee siskolle, mutta saa olla myöhempääkin ulkona tai missä onkaan. Kai se ennen 24 tulee kotiin.

Meillä nuori herra 14-vee tulee kotiin pe-la klo 21 ja arkisin klo 20. Juttelin kerran sosiaalialan ihmisten kanssa ja heidän työkokemuksen mukaan tuo 20-21 on ihan sopiva ja vallitseva käytäntö tämän ikäisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Meillä ei ole tuon ikäisiä, mutta tuttujen 14-vuotiaat ei luuhaa kylillä 23 saakka. Minusta tuo "kaikki muutkin" -juttu haisee lähes aina.

Peesi. Mä sanoisin max. kymmeneen asti, eikä takuulla missään kaupungilla silloinkaan.

Onneksi vielä pari vuotta aikaa valmistautua :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä nuori herra 14-vee tulee kotiin pe-la klo 21 ja arkisin klo 20. Juttelin kerran sosiaalialan ihmisten kanssa ja heidän työkokemuksen mukaan tuo 20-21 on ihan sopiva ja vallitseva käytäntö tämän ikäisten kanssa.

Soaiaalialan ihminnenkö on jeesus?joka tietää sen paremmin kuin äiti? esim.sosionomi on todella surkea koulutus, jollaiselta en kysyisi mitään.

Meidän 14v kohta 15v tulee vk-loppuisin viim 21.30 kotiin, mulla periaate etä kylillä ei hilluta yömyöhään. ja hyvin on tyttö säännöistä kiinni pitän. tottakai joskus voidaan sopia että voi olla esim klo 22 ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Soaiaalialan ihminnenkö on jeesus?joka tietää sen paremmin kuin äiti? esim.sosionomi on todella surkea koulutus, jollaiselta en kysyisi mitään.

Toki jokainen saa antaa lastensa olla ulkona vaikka koko yön. Kyseessä on kuitenkin henkilö, joka tekee työtä juuri tuon ikäisten lasten perheiden kanssa. Eli näkemystä "kun kaikki muutkin saavat"-kysymykseen riittää!

Hei Pyh, mistä tiedät että sosionomi on todella surkea koulutus? Oletko itse Sosionomi? Jos et, niin et voi tietää, että "Sosionomeilla on todella surkea koulutus". Itse tunnen erittäin paljon sosionomeja, erittäin ammattitaitoisia työntekijöitä ja kouluttautuvat lisää ahkerasti työn ohessa.

Sinulla ehkä rajoittuu vain omiin kokemuksiisi (ehkäpä ikäviin?) sosionomin koulutuksen saaneiden ihmisten kohtaaminen, monet ihmiset pitävät sosionomeja, sairaanhoitajia ja muita "surkeina" kun heidän tapaan elää puututaan. Sosionomit puuttuvat elämääsi silloin, kun perheessä on lapsia, ilman lapsia saat aivan rauhassa riehua, ryypätä ja olla katuojassa ;)

Yhteistyössä