K
Kotilo
Vieras
En ole nyt töissä. Olen opiskellut niin monta vuotta etten kyllä ole kiinnostunut uudesta alasta ja mikä se edes olisi? Olen yo (ei millään hyvillä papereilla eli akateeminen ura on pois suljettu jo senkin takia plus rahatilanteen) ja sen päälle käynyt lähihoitaja opiskelut. Ja työttömänä ollaan. Pari pientä pätkää olen tehnyt mutta olisin valmis kotiäidiksi ennemminkin. Sitten ehkä joskus kun lapset on isompia voisin tehdä jotain kevyttä osapäivätyötä mutta en varmaan silloin enää jaksaisi raskasta hoito alaa. Ehkä miehen kautta ja avulla löytyisi jotain vinkkejä.
Eihän sulla ole edes sitä miestä vielä, jonka avulla niitä vinkkejä saisit! Oletko tenyt mitään asian eteen?
Unohda kaikki lääkärit ja lakimiehet. Katso joku mukava perusjamppa, vaikka lvi-ala, muurari tai muun kädentaitojen ammattilaisen. Heiltä ei hevillä duunit lopu. Perustakaa yhteinen firma (tmi) jossain vaiheessa. Käy kauppiksen tmv perusteet niin, että hallitset kirjanpidon, reskontran ja muun paperin pyörittämisen.
Koita myös elää tuon haihattelusi keskellä. Muista myös se, että järkiliitot harvoin ovat onnellisia. Varmasti tulee jossain vaiheessa tyhjä olo, tai sitten se elämän rakkaus tupsahtaa eteen vaikka poseljoonin puvussa.
Tuo viimeinen lause myös heille, jotka maalailevat kuvia kuinka mies jättää nuoremman tai muun takia. Voihan se jättäjä olla nainenkin. Tylsistynyt kotirouva, joka yks kaunis päivä herää ja huomaa lilluneensa höttöpilven päällä.
Viimeksi muokattu: