Kotityöpalvelujen ammattitutkinnon suorittaneet..Ois kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alaa harkitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alaa harkitseva

Vieras
Missä olette työskennelleet tutkinnon jälkeen?
Vanhusten kotityöpalvelussako (yksityinen, julkinen)?
Minkälaista työ on, hyvät ja huonot puolet? Entä palkkaus?

Kiitos jos viitsit vastata..

En osannutkaan vastata noihin kun jäin melkein heti äitiyslomalle valmistuttuani. Suoritin tutkinnon oppisopimuksella ja oli Kotipalvelussa töissä sen aikaa.

Suoritiko lisäksi lääkelaskennan, sis.pistot ja teorian? Entä Palveluja kotiin-passin? Itse suoritin koulun aikana nuokin ja toivon niistä olevan hyötyä kun palaan työelämään takaisin

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen:
En osannutkaan vastata noihin kun jäin melkein heti äitiyslomalle valmistuttuani. Suoritin tutkinnon oppisopimuksella ja oli Kotipalvelussa töissä sen aikaa.

Suoritiko lisäksi lääkelaskennan, sis.pistot ja teorian? Entä Palveluja kotiin-passin? Itse suoritin koulun aikana nuokin ja toivon niistä olevan hyötyä kun palaan työelämään takaisin

Kiitos vastauksesta. En ole kyseistä ammattitutkintoa suorittanut, saatikka hakenut vielä siihen. :) Minkälaista se työ oli sinulla oppisopimusopiskelijana? Kerrotko siitä? Enta silloinen palkkaus?

Tajusinkin sitten hiukan myöhemmin, ettet ollutkaan vielä opiskellut :D Eli suosittelen ainakin suorittamaan nuo em.kurssit lisänä jos päädyt tähän ammattitutkintoon. Ensiapukurssi, hygieniapassi ja työturvallisuuskurssi taisi kuulua ihan opintoohjelmaan, eli nekin saa samalla suoritettua.

Tutkinnon suoritin siis oppisopumuksella aikuiskoulutuskeskuksessa ja se oli kyllä mukavaa ja rentoa. Koulua oli noin 2pvää/kk ja niistäkin suurinosa oli messuilla käyntejä, ruoantekoa yhdessä ym :)

Työni oli aika paljon kotisiivouksia, niin monella muullakin samalla luokalla olleella. Niitähän taisi olla 6 osiota josta piti valita 3 mitkä suoritti. Itse otin kotisiivous, avustus-ja asiointi ja kodin ruokapalvelut.

Palkka yksityisellä oli 9,15?, ei mikään hurja mutta kyllä sillä nyt juuri sinnitteli. Sekin saattaa olla kunnallisella eri.

Tekstistä tuli sekavaa, mutta kysy jos et ymmärtänyt jotain :)

Yhteistyössä