Kotkan sisarussurma

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Kotkan sisarussurma:
Isoveli tappoi sisarensa riidan päätteeksi
19.10.2007 10:47, päivitetty 19.10. 11:33
Poliisi kertoo edistyneensä Kotkassa viime viikon torstaina paljastuneen sisarussurman tutkimuksissa.

Esitutkinnassa on paljastunut, että teoista epäilty 21-vuotias isoveli riitaantui nuoremman sisarensa kanssa ja surmasi tämän malttinsa menetettyään.

Vanhemman sisarensa mies surmasi tämän tultua yllättäen paikalle. Teot tehtiin teräaseella ja vasaralla perheen kotona.

Kotkan poliisin mukaan tutkinta on viime päivien edistysaskeleista huolimatta yhä kesken, vaikka tapahtumien kulku ja teon mahdolliset syyt ovat tarkentuneet.

Poliisi korostaa, ettei teoista ole ollut uhkaa tai vaaraa ulkopuolisille henkilöille. Miehen kiinniotto sujui rauhallisesti, eikä hän tehnyt vastarintaa poliisille. Hän on osoittanut heti myös yhteistyöhalunsa.

Asianajaja:
Spontaani teko

Asianaja Raimo E.J. Kantola kertoo tapaavansa nuorukaisen sunnuntaina Turussa. Tapaamisessa pohjustetaan mielentilatutkimusta, jota Kantola aikoo päämiehelleen hakea.

Pietarista juuri palanneella Penttilällä ei ole tässä vaiheessa huomautettavaa poliisin tiedotteesta, eikä hän kommentoi surmassa käytettyä teräasetta.

Poliisin mukaan nuorukainen "menetti malttinsa". Oliko kyseessä spontaani teko?

- Uskoakseni se oli spontaani teko, Kantola sanoi IS:lle.

Poliisi on tiedottanut asiasta niukasti muun muassa siksi, että teko tapahtui yksityisyydensuojan piirissä.

Mies vangittiin viikko sitten kahdesta murhasta epäiltynä. Jutussa on nostettava syyte 4. tammikuuta mennessä.

IS

spontaani teko... Ovatkohna perheessä saaneet ennenkin pelätä väkivaltaista perheenjäsentä, meni vaan tällä kertaa överiksi ja pahasti :o Aivan kamalan surullinen ja turha juttu tämäkin! Mikä ihme siinä on, että näitä on nykyään niin paljon, ei ymmärrä ei :(

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Tämän jutun aikana olen taas ihan tyytyväinen että lapseni ovat vilkkaita, sosiaalisia ja eläväisiä. Tuntuu että näiden juttujen taustalla aina hiljainen, kuuliainen, rauhallinen, yksin viihtyvä nuori..

hmm.. tolla logiikalla mun pitäis olla murhaaja...

Tämän jutun aikana olen taas ihan tyytyväinen että lapseni ovat vilkkaita, sosiaalisia ja eläväisiä. Tuntuu että näiden juttujen taustalla aina hiljainen, kuuliainen, rauhallinen, yksin viihtyvä nuori..

meilläki vaikuttas olevan tulossa vilkas lapsi..

mut ihan tutkittua on että rauhallinen ja ujon tempperamentin omaava lapsi kestää paremmin ressia sun muuta jos hän saa oikeanlaista tukea ja kasvatusta. siis verrattaessa vilkkaisiin =)

Sitä on niin täydelliseksi perheeksi tuttavat ja naapurit kehuneet, että oisko siellä sitte rakennettu kulisseja peittämään perheväkivaltaa tai jotain.. Kyllä minun pikkuveljellä ja äidillä oli tuossa veljen teini-ikänä semmoset riidat että ei ollu kaukana että veli ois tappanu äidin. Pikkuveli kauiten ja pahiten joutunu kärsimään alkoholismista ja perheväkivallasta, niin sai kauheita raivareita teininä. Ilmeisesti kuitenkin rauhoittunut kun muutti pois äidin luota ja pääsi työelämään.

Alkuperäinen kirjoittaja kahvipannu porisee:
Vanhempien tuska on valtava. Tappaako ihmiset nykyään helpommin toisiaan, vai tuodaanko lööpit ihmisten silmille voimakkaammin :'( ?

Jälkimmäinen. Väkivalta ei ole lisääntynyt, vaan jopa päinvastoin. Sen sijaan väkivallats auutisointi on moninkertaistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:

meilläki vaikuttas olevan tulossa vilkas lapsi..

mut ihan tutkittua on että rauhallinen ja ujon tempperamentin omaava lapsi kestää paremmin ressia sun muuta jos hän saa oikeanlaista tukea ja kasvatusta. siis verrattaessa vilkkaisiin =)
Juu näin on! Meitin vilkkaalla pojalla nyt ainakin monesti stressinsietokyky pakkasen puolella..
Pointtini olikin että kun näitä juttuja lukee, on usein kommentti, hänestä ei olisi ikinä uskonut! Kuinka usein siellä hiljaisuuden ja kuuliaisuuden takana onkaan paljon patoutuneita tunteita

:( tällä tarkoitan myös eri asiaa kuin ujous. temperamenttinen muksu taasen näyttää tunteensa hyvässä ja pahassa. Joskus olen törmännyt vanhempiin jotka kehuvat leikki-ikäistä: se jaksaa leikkiä itsekseen, aina tottelee eikä pahemmin ole uhmaa ollut. Mieleni tekisi joskus kysyä: annetaanko lapselle mahdollisuus näyttää erilaisia tunteitaan?

Vähän sama kuin tämä perheen kulissi juttu. moni kakku päältä kaunis..