Kotohoidontuen korotus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen ja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En allekirjoita.
Tarkoitus on ollakin vain pieni korvaus kotona olosta.
Sitä ennen säästetään rahaa pahan päivän varalle.

Jos kokee ettei riitä niin etsitään työtä.

[QUOTE="vieras";27722790]No ei se nyt ihan noinkaan mene; työssäolo kerryttää samalla ELÄKETTÄ ja työkokemus karttuu, jolloin etenemisen mahdollisuudet ja suurempi palkka jatkossa onnistuvat paremmin.

En ymmärrä ihmisiä, jotka miettii vain tätä päivää.[/QUOTE]

En ole ollenkaan varma, ettäkö nykyinen eläkejärjestelmä olisi sellaisenaan hengissä kun olen itse eläkeiässä...joten sen varaan en kyllä laske yhtään mitään, elän ennemmin ajatellen että velkani olisi maksettu tuohon ikään mennessä jotta tulisi eläkkeellä toimeen muuten.

Ja minä en ainakaan halua enää tästä edetä yhtään mihinkään, tässäkin ihan kylliksi..

[QUOTE="vieras";27722835]Se työtön kuitenkin hakee töitä, kotiäiti hakee lusmuilulleen pelkästään oikeutusta ja lisärahoitusta. Työtön ansaitsee mun arvostuksen kotiäiteihin verrattuna 12-0![/QUOTE]

Sitä työtä on kun vaan tekee, ei sitä tarvitse niin hakemalla hakea. Itse en ole ollut päivääkään työttömänä kun suostun tekemään työtä kuin työtä.
Ja mitä lusmuilua on oman lapsen hoito? Kht helpotetaan niiden lasten hoitopaikkojen saanti keiden vanhemmat ei ole valinnut kotihoitoa lapselle. Kht ei pitäisi tästä syystä maksaa laisinkaan niille vanhemmille ketkä käy molemmat työssä ja hoidattaa lapsensa sukulaisilla ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"

....Tai sitten jos kotihoidontuki ei sulle kelpaa niin voit hankkia lapsillesi hoitopaikan ja mennä sinne töihin. Tulet 100% varmasti saamaan enemmän rahaa kuin työtön.
No ei se aina ihan noinkaan mene.
Menen töihin vuoden alussa. Kun palkasta vähennetään ph-maksut ja auton (pakollinen) kulut, mulle jää muutama satanen enemmän kuin kh-tuella.
Mutta, jos minut irtisanottaisi tuotannollisista ja taloudellisista syistä, mulle tulisi korvausta se vastaava summa kun mitä nyt palkastakin jää, eikä pienten tarvitsisi olla vieraalla hoidossa 9h päivässä. Tosi motivoivaa näin työntekijän kantilta.

Sama täällä oli, mulla oli niin surkea palkka. Ja voin sanoa että vitutti ja lujaa!!

Allekirjoitan, koska koen tavattoman tärkeäksi sen, että mahdollisimman moni lapsi hoidettaisiin kotona elämänsä ensimmäisinä vuosina mieluummin kuin päiväkodeissa.

[QUOTE="vieras";27722835]Se työtön kuitenkin hakee töitä, kotiäiti hakee lusmuilulleen pelkästään oikeutusta ja lisärahoitusta. Työtön ansaitsee mun arvostuksen kotiäiteihin verrattuna 12-0![/QUOTE]

Jokainen mun tuntemani työtön, joka on todella hakenut töitä, on työllistynyt alta kuukaudessa!!! Kaikille ei vaan ihan kaikki työt kelpaa ja sitten valitetaan, kun olevinaan töitä ei ole. Sellasetko ihmiset sun arvostuksen saa??? Ja pahimpia on ne työttömät, jotka vielä vie lapsensa tarhaan (vissiin jopa ilman maksua) ja samalla hankaloittaa töissä käyvien hoitopaikan saantia! Itse olen töissäkäyvä kotiäiti ja kyllä välillä sapettaa se, että toiset saa ihan pelkällä lusmuilulla (ei edes niitä lapsiaan välttämättä kotona hoida!) paremmat rahat! Eli joko kotiäidit vähintään samalle linjalle työttömien kanssa tai sitten työttömien tuet yhtä alas, kuin kotiäitien!!! Eikös työttömien pitäis yhtälailla kyetä ennakoimaan mahdollinen työttömyytensä ja hankkia säästöt siltä varalta? Mun puolestani tukia ei tartte korottaa mihinkään, jos aletaan laskea noitten muittenkin tukia. Työttömienkin määrä varmaan alkais aika äkkiä laskemaan, jos ei sitä rahaa tulis ku alta 300€/kk käteen. Eipä ois nuorillakaan varaa jäädä oottelemaan kunnon duunia, ku paskatyöt ei kiinnosta!

Yhteistyössä