[QUOTE="vieras";27722835]Se työtön kuitenkin hakee töitä, kotiäiti hakee lusmuilulleen pelkästään oikeutusta ja lisärahoitusta. Työtön ansaitsee mun arvostuksen kotiäiteihin verrattuna 12-0![/QUOTE]
Jokainen mun tuntemani työtön, joka on todella hakenut töitä, on työllistynyt alta kuukaudessa!!! Kaikille ei vaan ihan kaikki työt kelpaa ja sitten valitetaan, kun olevinaan töitä ei ole. Sellasetko ihmiset sun arvostuksen saa??? Ja pahimpia on ne työttömät, jotka vielä vie lapsensa tarhaan (vissiin jopa ilman maksua) ja samalla hankaloittaa töissä käyvien hoitopaikan saantia! Itse olen töissäkäyvä kotiäiti ja kyllä välillä sapettaa se, että toiset saa ihan pelkällä lusmuilulla (ei edes niitä lapsiaan välttämättä kotona hoida!) paremmat rahat! Eli joko kotiäidit vähintään samalle linjalle työttömien kanssa tai sitten työttömien tuet yhtä alas, kuin kotiäitien!!! Eikös työttömien pitäis yhtälailla kyetä ennakoimaan mahdollinen työttömyytensä ja hankkia säästöt siltä varalta? Mun puolestani tukia ei tartte korottaa mihinkään, jos aletaan laskea noitten muittenkin tukia. Työttömienkin määrä varmaan alkais aika äkkiä laskemaan, jos ei sitä rahaa tulis ku alta 300/kk käteen. Eipä ois nuorillakaan varaa jäädä oottelemaan kunnon duunia, ku paskatyöt ei kiinnosta!