Koulua takana kolme viikko ja opettajat ovat jo nyt ihan katki työtaakkaansa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varaston siivoaminen kuuluu siivoojalle, kirjojen muovittaminen luultavasti ei kenellekään ja oppimateriaalit dysleksikoille saa Celiasta. Miksi tulee fiilis että tuo on sitä ainaista kitinää?

Tuo inkluusio on ongelma. Kun erityisluokkia lopetettiin, niin tuen piti siirtyä normiluokkaan. Jokainen voi arvata, siirtyikö.

"IS:n haastatteleman opettajan mielestä älypuhelimet ovat suuri tekijä siinä, että suomalaislasten oppimistulokset ovat laskussa kansainvälisessä vertailussa."

Älypuhelimet olisi syytä laittaa lukittuun kaappiin koulupäivän ajaksi.

• Tykkää
Reactions: Echo
"IS:n haastatteleman opettajan mielestä älypuhelimet ovat suuri tekijä siinä, että suomalaislasten oppimistulokset ovat laskussa kansainvälisessä vertailussa."

Älypuhelimet olisi syytä laittaa lukittuun kaappiin koulupäivän ajaksi.
Se on täysin käsittämätöntä, ettei näin saa toimia. Vanhemmathan siitä isoimman metelin aikanaan nostivat kun asia nousi julkiseen keskusteluun. Pikku-Viljamilla saattoi tulla koulupäivän aikana hätä ja piti saada soittaa mammalle. Kuinka me koskaan pärjäsimme ennen kännyköitä?

Voin vaan kuvitella miten massiivisesti älypuhelimet aiheuttavat häiriötä ja edesauttavat kiusaamista. Olen monta kertaa ollut kiitollinen siitä ettei omana kouluaikanani ollut kameroita tallentamassa ja innostamassa häröilyyn. Joskus saatoimme hyppytunnilla tehdä läksyjä ihan vaan sen takia kun ei ollut muuta tekemistä. Taitaa olla turha toive nyt kun aina on muuta tekemistä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Se on täysin käsittämätöntä, ettei näin saa toimia. Vanhemmathan siitä isoimman metelin aikanaan nostivat kun asia nousi julkiseen keskusteluun. Pikku-Viljamilla saattoi tulla koulupäivän aikana hätä ja piti saada soittaa mammalle. Kuinka me koskaan pärjäsimme ennen kännyköitä?

Voin vaan kuvitella miten massiivisesti älypuhelimet aiheuttavat häiriötä ja edesauttavat kiusaamista. Olen monta kertaa ollut kiitollinen siitä ettei omana kouluaikanani ollut kameroita tallentamassa ja innostamassa häröilyyn. Joskus saatoimme hyppytunnilla tehdä läksyjä ihan vaan sen takia kun ei ollut muuta tekemistä. Taitaa olla turha toive nyt kun aina on muuta tekemistä.
Sitten siinä on vielä se että näkövammaisella älypuhelin on edellytys koulussa pärjäämiseen.

On todella Se vaan, että nämä "ratkaisut" valuvat hukkaan tällä palstalla, kun ei tartuta tuumasta toimeen.
Luin jutun ja pitkästä sepustuksissa oli helppo noukkia villakoiran ydin.
Ex-yh-äitinä seuraan kaikenlaisia uutisia.
Onneksi entisaikaan ei lapsilla ollut kännyköitä.
Minä olen nykyään nettikoukkussa. Katsoin aamulla ohjelman Yleltä aiheena peliriippuvuus.
Ohjelma on ennen Ylen aamua. Kännykkäriippuvuus aiheuttaa peliriippuvuutta.

Luin jutun ja pitkästä sepustuksissa oli helppo noukkia villakoiran ydin.
Ex-yh-äitinä seuraan kaikenlaisia uutisia.
Onneksi entisaikaan ei lapsilla ollut kännyköitä.
Minä olen nykyään nettikoukkussa. Katsoin aamulla ohjelman Yleltä aiheena peliriippuvuus.
Ohjelma on ennen Ylen aamua. Kännykkäriippuvuus aiheuttaa peliriippuvuutta.
Onko se ohjelma Areenassa ja haluatko linkata?

Ranskassa kouluissa ei muistaakseni ole tätä kännykkäongelmaa koska ne säilytetään koulupäivän ajan lukollisessa kaapissa. Avain on opettajalla.
Oppilaan on todella helppoa oppitunnin aikana kadota bittiavaruuteen jos kännykkä on pulpetilla tai taskussa käytettävissä.
Ehkä luokassa voisi olla muutama äänieristetty ja kuulokkeilla toimiva koppi, johonka tällaisen hankalan ja häiritsevän oppilaan voisi laittaa? Olisi läsnä mutta ei häiritse.

Onko se ohjelma Areenassa ja haluatko linkata?
On Areenassa. Minulla ei ole ollut telkkaria kohta 20 vuoteen.
Maikkarilta katson vain uutiset ja yhden saippuasarjan. Nykyään sitäkin harvemmin.
Löytyy myös YouTubesta tuorein jakso Amerikasta.
Mene Ylen aamu ja vedä ohjelma alkuun, jonka englannin kielistä nimeä en muista.
Ohjelmassa eronnut peliriippuvainen mies ja nuori keskinäinen naisleski, jonka mies teki itsemurhan
velkaantumisen takia. Täytyy ihmetellä miten ammatti-ihmiset eivät tajua kännykän koukuttavia puolia. Ohjelmassa kerrotaan, että moni pelaa rahapelejä kännykällä.
Onneksi peliautomaatit vähennettiin. Inhotti katsoa koneen louskuttajia kauppojen auloissa.

lomat menee palautuessa. eikö lomat ole juuri sitä varten. ja opettajilla on vielä hitsin pitkät lomat
Opettajan vanhenpana voin kertoa, että ainakin viikonloput menevät suurimmaksi osaksi palautumisessa. Onneksi hänellä on luontoon suuntautuvia harrastuksia, suunnistus, hiihto, retkiluistelu ja muuten vaan metsissä koluaminen marjastaen ja sienestäen. Jas toiseksi on hyvä, että lapaset (2) ovat hyvin itsenäisiä ja mukana vanhenpiensa harrastuksissa.
Mutta perjantai-illasta lauantaihin suurinpiirtein puoliinpäiviin on ns. töpselit irti. Ja taas sunnuntai-iltapäivästä alkaa uuden viikon valmistelu. Hän opettaa yläasteella.
Näin siis heillä, en tiedä, miten muilla.

On resurssien tuhlausta, että kaikki opettajat suunnittelevat kaiken opetuksensa itse. Jos opetuksen suunnittelu olisi keskitetty, riittäisi useimmille opettajille selvästi nykyistä lyhyempi koulutus ja lyhyemmät työpäivät.

Katson parhaillaan ja ahdistaa. Noihin voi haksahtaa kuka tahansa.
Minä olen elämän kovettama kova luu.
Ohjelmassa miehen äiti on alkoholisti ja poika viihdytti itseään pubeissa peliautomaateilla.
Ei tarvitse olla psykologi tajutakseen miten riippuvuus syntyy.
Inhosin aikoinaan kännyköitä ja älypuhelimia. Kaikki kännykät olen saanut aikuselta lapseltani käytettyinä. Voi hemmetti, jos siihen pitää vielä ladata koronapassi.

Yhteistyössä