Kouluja käyty, mutta kituutellaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi-Lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi-Lotta

Vieras
Olen kohta valmis maisteri. Takana on lukio, yksi ammatillinen koulutus ja nyt kohta maisteri. Minusta tulee KTM.
Teen tällä hetkellä erialan töitä , mitä on koulutukseni ja hieman alle 10 euron tuntipalkalla. Mahtaakohan kukaan olla vastaavanlaisessa asemassa, että on lukenut pitkälle ja silti on näin huonosti palkatuissa töissä?

Suomesa ei kannata olla liian korkeasti koulutetttu,jos ei oman alan töitä saa..joutuu tekemään samoja ei oman alan hommia samalla "huonolla " alan mukaisella palkalla,kun vähemmän kouluja käyneet :whistle:

no minäkin kuvittelin,että valmistuisin YTM:ksi tänä vuonna, mutta uusi työnantaja oli eri mieltä, mutta en valita..Olen tehnyt tässä opintojen ohella keikkoja lastenkodeissa ja tuntipalkka ollut 11,60?/h, mutta olen nauttinut kyseisestä työstä aivan täysillä! Nyt siirryn vastaaviin töihin kuukausipalkkalaiseksi ja palkka on n. 3000?/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja koulutettu:
No sitten varmaan kannattaa hakea niitä oman alan töitä, jos palkka ei miellytä. Ei kait tohon muuta voi sanoa.

Kyllä kokoajan seuraan tilannetta. Hakijoita on vaan nyt taantuman aikana niin paljon, mutta ehkä joskus onnistaa

Minä olen insinööri ja Di ja työtön. Oman alan tai edes läheltä liippaavia töitä ei juurikaan ole tarjolla. Tällä hetkellä katselen jo kaikenlaisia hanttihommia. :(

vielä 10 vuotta sitten korkeakoulutettuja työttömiä oli niin vähän, että heille oli omat korkeatasoiset palvelut työvoimatoimistossa. esim. asioiminen tapahtui eri paikassa kuin muiden työttömien jne.

tällä hetkellä korkeakoulutettuja työttömiä on pilvin pimein ja työssä olevistakin suuri osa tekee hanttihommia hesen tiskillä ja muissa vastaavissa paikoissa.

et ole ainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
vielä 10 vuotta sitten korkeakoulutettuja työttömiä oli niin vähän, että heille oli omat korkeatasoiset palvelut työvoimatoimistossa. esim. asioiminen tapahtui eri paikassa kuin muiden työttömien jne.

tällä hetkellä korkeakoulutettuja työttömiä on pilvin pimein ja työssä olevistakin suuri osa tekee hanttihommia hesen tiskillä ja muissa vastaavissa paikoissa.

et ole ainoa.

mutta ääneen tätä ei saa sanoa. tämä on tabu. ollaanvaan ja teeskennellään että koulutus tuo työtä (työtä kyllä tuokn mutta ei välttämättä palkattua) jne vaikka näin ei ole ollut pitkään aikaan.

tällä hetkellä työkkärissä korkeakoulutetut asioivat samassa paikassa kuin toisetkin ja suuri osa työkkärin asiakkaista onkorkeakoulutettuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Miksi teet eri alan töitä? Eikö KTM:lle muka löydy oman töitä?

On hakijoita niin paljon muitakin ja nythän yritykset eivät taantuman takia helposti palkkaa lisää työvoimaa. On pitänyt ottaa sellaista työtä, mitä saa.
Itse asiassa olen juuri lähdössä töihin eli poistun nyt keskustelusta.

minä olin pari vuotta sitten työttömänä 2 vuotta ja katselin myös kaikenlaisia hanttihommia. Kävin muutamassa haastattelussa, mutta silloin haastattelijat olivat kovin kummissaan, miksi tällaisia töitä haen (koulutukseltani olen FM). Sitten pääsin työvoimatoimiston omaa alaa sivuavalle kurssille, työharjoitteluun ja sitä kautta töihin. Nyt palkka on 25 euro/tunti.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä olen insinööri ja Di ja työtön. Oman alan tai edes läheltä liippaavia töitä ei juurikaan ole tarjolla. Tällä hetkellä katselen jo kaikenlaisia hanttihommia. :(

DI siis.

Toivon, että saat työtä.. Onnea hakuun :)

Kiitos. Samoin sulle onnea urakehitykseen. :)

Kiitos :)

Yhteistyössä