Koululaiselle talveksi haalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meil on ekaluokkalainen ja ajattelin vielä lykätä viime talven haalarin hälle, helpompi se
miusta on käyttää ja ainakin on sitten lämpimästi päällä. nyt saattaa unohtua housut hel-
posti

Kyllä oli pojalla vielä haalari kakkos luokalla, mutta kuulemma oli vain yhdellä toisella lapsella luokassa kans. Eli saattaa tulla sanomista näitten "fiksujen" mammojen lapsilta ( esim.osta samalla tutti tyypiltä). Lapset on niin helvetin julmia toisille :(

Mä olen huomannut, että ehkä yhdellä tai kahdella ekaluokkalaisella kahdestakymmenestä on haalari ja kakkosilla vielä harvemmalla. Haalari toki olis koulussa hyvä, kun sen saa puettua äkkiä päälle - osalla nimittäin kestää niiden ulkohousujen, takin, kenkien, hanskojen, pipon ja mahdollisen huivin pukemisessa niin kauan, että hädin tuskin ehtivät koulun ovesta ulos kun kello jo soi takaisin sisään.

Jos lapsi on vikkelä pukemaan, niin kunnolliset henkselihousut, pysyy pulkkamäessäkin se lumi ainakin enimmäkseen ulkopuolella.

Meidän eskarilainen ei enää syksylläkään suostunut laittamaan vk- haalaria päälleen, kun ei muillakaan ollut! Joten nyt siis ostettiin talveksi kaksiosainen puku.. Viimetalvinen haalari toivottavasti kelpaa kotiulkoiluun..:)

Poika halusi vielä 3. luokan alkutalvesta haalarin päälleen, kun on niin nopea pukea, sitten kun haalari jäi pieneksi, niin 2-osaisilla siitä eteenpäin.

Tyttö ei eskarissa halunnut haalaria, mutta nyt kun on ekaluokalla syksyn pukeutunut takkiin ja housuihin, on ilmeisesti kokenut ne hankalaksi, kun odottaa kovasti talvea, että saisi sen haalarin päälleen!

Eli minusta koululaisella voi vallan hyvin olla haalari, mutta sen lapsen mielipidettä asiasta kannattaa kuunnella - jos ei halua niin sitten ei, jos taas haluaa niin totta kai sitten hommataan haalari. Valitettavan usein nämä asenteet vaatetukseen tulee lasten vanhemmilta, ei niinkään toisilta lapsilta...

OK, kiitos kaikille kommenteista :flower:

Eli haalarin ostoon lähdetään koska poika itsekin sitä haluaa...
Tuskin täällä pikkukoulussa siitä vielä sanomista tulee, varmasti on vielä kavereillakin haalarit päällä
:)

Vitosluokkalaiselle ostettiin juuri haalari, ei menetä tärkeitä sekunteja välitunnista toppahousujen (joita ei sisällä pidä hullu Erkkikään) kanssa sählätessä tai kaivellessa lunta selkämyksestään.

Mun tokaluokkalainen piti kyllä vime talvena vuoroin haalaria ja vuoroin housua ja takkia. Ja tämän hetkinen ekaluokkalainen odottaa, että saisi laittaa haalarit päälle.

Jos lapsi itse sellaiset haluaa, niin ilman muuta käyttöön.

Mun 3.-luokkalainen tyttö halusi vielä haalarin, on kuulemma niin kätevä. Vielä ei ole haalarikelejä ollut. Kaverit kyllä irvailivat ainakin viime talvena ja sanoivat mun tytön olevan lapsellinen. Tyttö oli kommentoinut takaisin, että "minähän olen vielä lapsi".

• Tykkää
Reactions: MustaNikki

Yhteistyössä