Koulussa hiihtoa, pakkasta -26

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Koulussa ois (on?) hiihtoa ollu tänää.
Sanoin muksulle että myö ei suksia oteta mukaan, tuskin tommosella pakkasella hiihätte.

Vuos sit tämmösillä pakkasilla hiihot peruttiin.

No koulun pihalla oli paljon lapsia joilla oli sukset mukana, osalla jo jalassa. Et meinaskoha ne sit oikeesti hiihtää :O

Ja nää oli 1-2 luokkalaisia.

Kauheesti käy henkeen toi pakkanen, eikä meil oo mitää astmaa tms.

Mielenkiinnolla ootan että haen keskimmäisen ja kuulen oliko hiihtoa vai ei :whistle:

Hiihetäänkö tein koulussa?

Täällä yläkoululainen hiihti pari viikkoa sitten, heille oli sanottu, että jos aamulla on pakkasta 20 tai enemmän, ei ole hiihtoa iltapäivälläkään. vähän vaikea homma, kun iltapäivällä voisi olla jo aivan mainio hiihtosää, johonkin se raja pitää vetää.

Mä ainakin ulkoilen ihan normaalisti tuon 3 vuotiaan kanssa jos pakkasta on toi 26 :D Eihän noi ykköskakkoset hiihdä edes lujaa, niin tuskin ottaa henkeen :o Mutta kukin tyylillään.

[QUOTE="vieras";23137924]Täällä ulkoliikuntapakkasrja myös -15, eivät aikuisetkaan kilpaile hiihtokisoissa noilla pakkasasteilla :O[/QUOTE]

Näin minustakin. On eri asia huhkia kovassa pakkasessa kuin tehdä jotain rauhallista kävelyä.

mä kyllä pidän 10-15astetta hiihtämisessä rajana - Kyllä alamäessä kylmä tulee kovemmassa pakkasessa ja ei se hiihto oikein kivasti suju, jos on kovasti pakattu.

Viikonloppuna emme menneet hiihtämään 4veen kanssa vaan vaihdomme lumitöihin, kun oli tuulista ja -12astetta.

lasten kidutusta toi koululiikunnan hiihto. Mulle jääny traumat siitä kun kierrettiin pururataa sukset jalassa heti ensimmäisten lumihiutaleiden tipahdettua, eikä sitä lopetettu ennen kuin leskenlehdet puhkesivat kukkaan

Meillä myös pakkasraja -15 hiihdolle ja luistelulle ulkojäällä. Minä en tykkää yhtään siitä kun aamulla joutuu arpomaan pakatako sukset mukaan vaiko ei. Varsinkin jos pakkasta yli viistoista astetta mutta kummiskin alle 20 kun varsinkin keväämmällä päivällä auringon paistaessa sit lauhtuu. Tänään olis ollu tokaluokkalaisella luistelua mut ei ottanut luistimia mukaan kun pakkasta -28. Mie olen yleensä pitänyt tuota -20 astetta rajana et jos on sen yli niin sit jätetään ulkoliikuntavarusteet kotiin mut jos on alle niin sit olen saattanut pakata ne mukaan ihan sillä et jos sit iltapäivästä lauhtuu ja kuitenkin menevät hiihtämään.

[QUOTE="huoh";23137918]Mä ainakin ulkoilen ihan normaalisti tuon 3 vuotiaan kanssa jos pakkasta on toi 26 :D Eihän noi ykköskakkoset hiihdä edes lujaa, niin tuskin ottaa henkeen :o Mutta kukin tyylillään.[/QUOTE]

Niin, jotkut haluaa tieten tahtoen palelluttaa keuhkonsa.

Pakkasraja meilläpäin ulkoliikunnalle on 15 astetta.

Lasten mukaan heilläkin koulussa pakkasraja ulkoliikunnalle -15, mitään ilmoitusta koulusta ei erikseen ole tullut. Tänään aamulla pakkasta - 23, nelosluokkalaisella liikuntaa klo 8 - 10. Käskin jättää sukset kotiin ja mikäli hiihtoa kuitenkin olisi, käskin sanoa opettajalle, ettei äiti antanut ottaa suksia mukaan. Yllättävän monella sukset oli olleet mukana, ulkoliikuntaa kuitenkaan ei tänään ollut ollut.

meillä tuo tokaluokkalainen lähtee väliin itekseen ja raahaa kyllä varmasti ne sukset tai luistimet kouluun vaikka pakkasta se kolmekymmentä. ei uskalla jättää niitä kotiin vaikka sanon et liikaa pakkasta.

meilläkin on ulkoliikunnalle pakkasraja -15 astetta, perjantaina tokaluokkalainen otti sukset mukaan, aamulla oli -20 astetta, eivät olleet hiihtäneet...Ja taitaa jäädä tältäkin viikolta väliin, jos sääennusteisiin on luottamista...

Järki käteen. Ei tommosilla pakkasilla ketään voi pakottaa hiihtämään. Meilläkin olisi ollut luistelua eräs päivä ja pakkasta rapiat -20 päälle, niin peruttii luistelu. Kyllä ne oppilaat voivat erehtyä ja varalta ottaa suksia ja luistimia kouluun ja ei se tarkoita, että oikeasti hiihdettäisiin.

Yhteistyössä