Koulusurmaajan äidin (viimeiset) sanat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kasa

Jäsen
04.09.2008
484
0
16
Onko oikeasti kamalampaa maailmassa kun et saa lupaa surra omaa lastasi, hautaat sen salaa ja piilottelet rakkauttasi...

Kuolinilmoituksen runo kertoo minusta kaiken:

Saattelin lapseni maailmalle,
kuin laivan merelle.
Ompelin purjeet, neuvoin väylät,
parhaan taitoni mukaan,
mutta tuulille en voinut mitään.

Äiti

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Omaiset

Kunpa ihmiset jo jättäisivät heidät rauhaan... :ashamed:

ei kyllä säälitä yhtään...mielestäni vika on kasvatuksessa suurimmaksi osaksi jos pojasta kasvaa tappaja.vanhemmat eivät ole tarpeeksi kiinnittäneet poikaansa huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kyllä säälitä yhtään...mielestäni vika on kasvatuksessa suurimmaksi osaksi jos pojasta kasvaa tappaja.vanhemmat eivät ole tarpeeksi kiinnittäneet poikaansa huomiota.

Just joo ja sä olet se täydellinen kasvattaja. Mistä teitä riittää??

Voi, voi... Mihin maailma voikaan sun lastasi vielä kuljettaa :whistle:

Tiedätkö et meistä ihmisistä kasvaa yksilöitä? Me tullaan toisista mut me olemme silti omia persooniamme riippumatta siitä miten meidät kasvatetaan.

Hohhoijaa... jos sinä teet rikoksen, vika on vanhemmissasi, ei sinussa??

Onhan se surullista.. Eikä kaikelle mitään voi, mitä elämä eteen tuo.
Mutta moraali, toisten ihmisten kunnioitus ja elämän arvostus- he tulee kyllä mielestäni kotoa. (avaa sateenvarjon )

Silti jokaisella äidillä, isällä, sisaruksella, sukulaisella, ystävällä jne on oikeus surra. Myös sitä ihmistä, joka on tehnyt paljon väärää, aiheuttanut paljon surua ja tuskaa.

mielenkiintoista, eli sitten voidaan myös homoutta syyttää kasvatuksestakin vai?
Mä tiedän ihmisiä joilla on ollut rakastavia vanhempia, vanhempia jotka pitävät kurin yllä. Vanhempia jotka kiinnittävät huomiota mutta ei se estä lasta tekemästä mitä tekee

Jutellaan sitten oma lapsesi tekee jotain, mites sitten suu pannaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Oon monesti miettinyt kuinka vaikeaa heillä oikeasti on, jatkaa siis normaali arkea...

Ei varmastikaan voi. Olen itse yhden näiden suomalaisten "joukkosurmaajien" isän työkaveri ja nähnyt hänen tilanteensa. Jaloille yrittänyt jo nousta useasti vaan ei onnistu. Enkä ihmettele. Ei sellaisesta vaan toivu, kun varmasti kantaa ristiriitaisia tunteita koko elämänsä.

No höpö höpö. Ennemmin panisin sen koulukiusaamisen ja syrjinnän piikkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Oon monesti miettinyt kuinka vaikeaa heillä oikeasti on, jatkaa siis normaali arkea...

Ei varmastikaan voi. Olen itse yhden näiden suomalaisten "joukkosurmaajien" isän työkaveri ja nähnyt hänen tilanteensa. Jaloille yrittänyt jo nousta useasti vaan ei onnistu. Enkä ihmettele. Ei sellaisesta vaan toivu, kun varmasti kantaa ristiriitaisia tunteita koko elämänsä.

samaa mieltä, heille pitäisi antaa rauha olla

Alkuperäinen kirjoittaja Kasa:
Saattelin lapseni maailmalle,
kuin laivan merelle.
Ompelin purjeet, neuvoin väylät,
parhaan taitoni mukaan,
mutta tuulille en voinut mitään.

Äiti

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Omaiset

Erinomainen värssy äidiltä. Elämän tuulille kun ei meistä kukaan voi yhtään mitään. Samoiten omaisten teksti on lyhyt, mutta sitäkin ytimekkäämpi.

Minä olen tehnyt kaikki virheet mitä elämässä voi tehdä! (paitsi murhannut)
Ja voin taata, ettei vika ole kasvatuksessa, minulla on ollut upea ja kurinalainen lapsuus... Seura johon hakeuduin 13-vuotiaana koulun ruokatunnilla ei ollut parasta mahdollista.

Mä kyllä säälin sitä äitiä. Tai tunnen sympatiaa, jos sääli on väärä sana. Ja siis muita omaisia yhtälailla, mutta äitinä tunne on äitiä kohtaan voimakkainta.

Ja ketuttaa ihmiset, jotka ei tajua antaa heille rauhaa...

Jokainen meistä on loppujen lopuksi vastuussa vain omista tekemisistään. Ei lastensa tekemisistä, ei vanhempiensa tekemisistä. Vain omista tekemisistään.

Alkuperäinen kirjoittaja noin:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Hmm...Otsikosta tulee mieleen että surmaajan äitikin on nyt kuollut....

Mutta joo, surullista on että ei voi surra lastansa kuten toiset...

mäkin käsitin että äiti ois kuollu

Mä käsitin ihan ensiksi, että kyse oli siitä Oulun tapauksesta ja mietin, että miten äitin on voinut lapsen kuolinilmoitukseen tekstin laittaa :ashmed:

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Onhan se surullista.. Eikä kaikelle mitään voi, mitä elämä eteen tuo.
Mutta moraali, toisten ihmisten kunnioitus ja elämän arvostus- he tulee kyllä mielestäni kotoa. (avaa sateenvarjon )

Näinhän se on, mutta ei sovi unohtaa ympäristön vaikutusta ihmiseen. Ei tarvita kuin se että joudut vaikkapa sitten silmälasien vuoksi koulukiusatuksi ja se jättää niin pysyvät jäljet lapsen psyykkeeseen että vaikuttaa vielä aikuisenakin. Eikä me vanhemmat oikeasti aina tiedetä mitä noiden meidän lasten elämässä tapahtuu vaikka kuinka läheisiä olisimmekin. Lapsetkin osaavat asoita salata. Tiedän sen itse kun olen koulukiusaamiseni vanhemmiltani salannut

kasa varmaan tietää mistä puhuu. omaisten tuskasta..
"omituinen" tuo maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, tuossa lopussa (eikä sekään varmaan olis ilman kaikkia sketsejä joihin tuo lausahdus tungetaan). muuten hienosti kirjoitettu, ja tottakin.