Koulut alkaa ja pelkään että lastani kiusataan taas :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Kiusaaminen alkoi ekalla joulun jälkeen ja jatkui loppu vuoden. Lapsen käytös muuttui kovasti kotona ja sitten loppuviimein saatiin kauívettua asia esille että kiusausta on. Opettaja EI ollut huomannut mitään :/

Kesällä lapsesta tullut taas avoin ja sosiaalinen, mutta mites käy kun koulut taas alkaa, palataanko siihen samaan kiusaamiseen?? Sen kun tietäs, mutta nyt osaan "lukea" merkkejä paremmin lapsesta.

Mikä olisi paras tapa puuttua kiusaamiseen? Soitto opettajalle vaiko suoraa kiusaajan vanhemmille?

Soittaisin koulupoliisille. Kuulostaa rajulta, mutta saa kiusaajat parhaiten aisoihin. Luokkaan puhumaan ja tarvittaessa henkilökohtaisesti kiusaajille tai kiusaajien vanhemmille. Oma lapse ei ole vielä kouluiässä, mutta olen kuullut, että opettajalle sanominen ei johda mihinkään.

minä juttelisin opettajan kanssa tilanteesta heti koulun alettua ja että asiaa pidettäs silmällä ja jospa voisivat tehdä koulussa jotain kiusaamiseen liittyviä juttuja - esim. ryhmätöitä,miettiä miltä se tuntuu,miten ehkäistä sitä jne jne.
toivon aurinkoista koulutietä lapsellesi jatkossa!