\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:09 niimpä kirjoitti:
[
No, kuten tuossa jo mainittiin, on kuitenkin se suvivirsi. Myös jouluevankeljumi esitetään ainakin suurimmassa osassa kouluja jokaisessa joulujuhlassa edelleen. Myöskin joulujuhlissa veisataan virsiä. Ne eivät ole kirkon vapaaehtoisia tapahtumia ja käsittääkseni päättäjäiset ovat osa koulujen opetusta, eivät siis vapaa-aikaan kuuluvaa vapaaehtoista lisätarjontaa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että todistus täytyy voida mennä hakemaan, vaikka ei uskonnollisiin julistuksiin haluakaan osallistua. Uskonnollisten sisältöjen sisällyttäminen kaikille yhteisiin ja pakollisiin koulun tilaisuuksiin ei mielestäni ole uskonnollista tasavertaisuutta ja oikeudenmukaisuutta.
anteeksi nyt vaan mutta voiko jotain kaivella noin kovin suvivirsi ja jouluevankeliumi. Huh huh...pienet on murheet. Mitäs jos minä rupean boikotoimaan koulun juhlia siksi, koska niissä esitetään peikkoja ja minusta lapsille ei missään nimessä saa näyttää peikkoja. nehän saattaa vaikka pelästyä
anteeks nyt vaan, mutta tää nykyäitien vauhkoominen on mennyt jo vähän liian pitkälle. Jos kouluista poistetaan kaikki mukavat ja liikuttavat perinteet niin minä ainakin perustan sellaisen koulun missä näitä perinteitä jatketaan. JA USKON SAAVANI KANNATUSTA!