Kouluun vai ei?? Jos kyse olisi omasta lapsistasi käskisitkö vaan menemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Plaah...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Plaah...

Vieras
Tyttö 8v sai eilen illalla puussa kiipeillessään osuman oksasta huuleensa. (isohko haava ja paljon verta)
On edelleen turvonnut kaksinkertaiseksi ja ei halua mennä kouluun kun ei "jaksa" selittää kaikille mistä se on tullut.

Toisaalta ymmärrän tyttöä ja toisaalta sitä mieltä että voisikin mennä kouluun..

Normaalisti ei jää kotiin ilman syytä (sairaana) joten niitä turhia poissaoloja ei ole tulossa.

Joutuu olemaan jonkin aikaa pois koulusta ennen kuin huuli paranee. Eli sanoisin että kouluun vaan heti, ja voi samalla opetella olemaan häpeämättä ns. normaaleja vahinkoja. Sitäkin kun se elämä osittain on, miksi antaisi lapsen skipata sellaiset kohdat.

Todellakin kouluun. Oma muksu meni kouluun refluksitutkimusletkut nenästä roikkuenkin. Jos olotila antaa myöten osallistua opetukseen, mennään kouluun.

No huh huh, alkaa mennä jo liiallisuuksiin! Miksi hänen oli pakko mennä letkut nenästä roikkuen kouluun? Siksikö että sinä haluat olla täydellinen äiti jonka lapsi ei ole turhaan koulusta pois? Jospa ajattelisit asiaa välillä lapsesi puolesta, oli varmaan kiva olla koulussa kun nenästä roikkui letkuja, voi tsiisus:(

No meillä varmaan jäisikin kotiin että kerkeis turvotus laskemaan kun viikonloppu tulossa:) Kolme päivää aikaa parantua ja ei maanantaina olisi enää niin turvonnut.

Kouluun, jos pystyy esim syömään. Kotona päivän jos ruokailu ei onnistu koska eihän silloin mitään jaksa. Kylmä auttaa usein turvotukseen ja jomotukseen, mehujäätä lapselle ihan luvan kanssa :)

Mun lapset ei ikinä kysyisi mitään tollasta, Woman's got to do what woman's got to do.

Kai olen kasvattanut väärin stiten. Esikoinen on 13, päivääkään ei ole ollut koulusta pois.

Sama juttu, eilen huomasin ketjun, jossa joku äiti tilitti kun hänen lapsi ja mies ihmetteli kun opettaja laittoi viestiä, heti reissariin, että kumma juttu kun tulee viestiä kun on kerran ollut läksyt tekemättä.'

Mun lapset tekisivät läksyt vaikka siihen menisi koko yö. siis että väsymys ei ole koskaan syy olla tekemättä velvollisuuksiaan. Ne olisi voinut tehdä aiemmin. Eri asia on jos jostain syystä kävi niin että vaikka s. 3 tuli läksyksi, mutta lapsi ei ollut kuullut. Mutta ei noinkaan ole käynyt kuin ihan 1-2 kertaa.

Eli: kummallekaan lapsistani ei tulisi mieleenkään että voi jäädä kotiin, aivan sama miltä näyttää.

Nytkin mun lapsen yläluomi turvonnut sääsken pistosta. tyttöjä molemmat lapset.

Meillä jäis kotiin, yksi päivä kotona ei pahaa tee ja koska lapsi on tippunut on mahdollisuus kuitenkin aivotärähdykseenkin olemassa, jopa "vain" siihen lievään. Kyllä jäisi kotiin, turvonneilla huulilla on vaikea syödä tai muutakaan. Joo, meillä jäisi kotiin.

siis kun yhdessä ketjussa oli sellainen asenne, että jos väsyttää niin läksyt voi vaan jättää tekemättä.

mulle ihan outoa tällainen ajattelutapa, kai tässä pitää löysentää otetta että lapset eivät sekoa... jos siis koulustakin jäädään jonku huulijutun takia pois...

[QUOTE="mama";26923177]Meillä jäis kotiin, yksi päivä kotona ei pahaa tee ja koska lapsi on tippunut on mahdollisuus kuitenkin aivotärähdykseenkin olemassa, jopa "vain" siihen lievään. Kyllä jäisi kotiin, turvonneilla huulilla on vaikea syödä tai muutakaan. Joo, meillä jäisi kotiin.[/QUOTE]

missä luki että lapsi on tippunut? ei ainakaan aloituksessa.

[QUOTE="heh";26923178]siis kun yhdessä ketjussa oli sellainen asenne, että jos väsyttää niin läksyt voi vaan jättää tekemättä.

mulle ihan outoa tällainen ajattelutapa, kai tässä pitää löysentää otetta että lapset eivät sekoa... jos siis koulustakin jäädään jonku huulijutun takia pois...[/QUOTE]

Don´t worry, ei meistä kaikki sentään kasvata tuollaisia pullamössölapsia.

Meillä saisi jäädä kotiin, sillä jos huuli on noin turvonnut, niin se on hyvä syy jäädä pois. Maanantaina sitten kouluun. Itse olen ollut liiankin ahkera koulunkävijä ja olen yrittänyt mennä kouluun sainraanakin.

Kouluun vaan, mutta pitäkää jääpussia huulen päällä ennen kouluun lähtöä ja anna tulehduskipulääkettä, niin turvotus laskee edes vähän ennen koulun alkua.

Syöminen on vähän siinä ja siinä, onnistuu kyllä mutta vähän hitaammin. Tosin ei tänään on 3 tunnin päivä.

Toisaalta tuosta kertomisesta, ensimmäinen kaveri joka tuli vastaan sanoi ite heti ennenkuin kaveri kerkesi kysymään.
(kaveri siis tuli hakemaan)

Yritin kans sanoa tuota ettei tarvi kertoa jos ei halua, ei pitänyt sitä kuitenkaan vaihtoehtona :)

Nooh, eiköhän tuo 3t mene ihan hyvin.

No en kyllä osaa sanoa. Varmasti on vähän kipeäkin vielä. Meillä pojalla tänään vaan kolme tuntia koulua niin antaisin ehkä olla kotona, kun kuitenkin perjantaikin niin saisi huuli sitten vklopun parantua.

[QUOTE="heh";26923167]
Kai olen kasvattanut väärin stiten. Esikoinen on 13, päivääkään ei ole ollut koulusta pois. [/QUOTE]

Joko lapsellasi on käynyt hyvä tuuri tai sitten olet kasvattanut väärin ja pakottanut lapset sairaanakin kouluun.

Kouluun tietysti. Se, että on saanut puun oksasta nirhauman huuleensa, ei ihan vastaa mun käsitystä sellaisesta sairaudesta tai tapaturmasta, joka estää kouluun menemisen.

Etenkin kun syy on vain se, ettei jaksaisi selittää kaikille mistä vekki on tullut. Jos puoli naamaa olisi kipeä ja turvoksissa, puhuminen kivuliasta ja särkylääkkeitä joutuisi ottamaan, niin tilanne olisi jo toinen.

[QUOTE="heh";26923167]Mun lapset ei ikinä kysyisi mitään tollasta, Woman's got to do what woman's got to do.

Kai olen kasvattanut väärin stiten. Esikoinen on 13, päivääkään ei ole ollut koulusta pois.

Sama juttu, eilen huomasin ketjun, jossa joku äiti tilitti kun hänen lapsi ja mies ihmetteli kun opettaja laittoi viestiä, heti reissariin, että kumma juttu kun tulee viestiä kun on kerran ollut läksyt tekemättä.'

Mun lapset tekisivät läksyt vaikka siihen menisi koko yö. siis että väsymys ei ole koskaan syy olla tekemättä velvollisuuksiaan. Ne olisi voinut tehdä aiemmin. Eri asia on jos jostain syystä kävi niin että vaikka s. 3 tuli läksyksi, mutta lapsi ei ollut kuullut. Mutta ei noinkaan ole käynyt kuin ihan 1-2 kertaa.

Eli: kummallekaan lapsistani ei tulisi mieleenkään että voi jäädä kotiin, aivan sama miltä näyttää.

Nytkin mun lapsen yläluomi turvonnut sääsken pistosta. tyttöjä molemmat lapset.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä, että esteettinen huuliongelma ei ole poissaolon syy, mutta muutoin tämä kyllä kuulostaa vähän epäterveeltä touhulta. Hienoa, jos lapsesi ei ole ollut ikänään sairas koulupäivänä, mutta ei hienoa, jos hän ei saa edes sairaana ollessaan levätä tai esim. olla tartuttamatta muita. Hienoa, jos lapsi on vastuuntuntoinen ja sitkeä, mutta ei hienoa, jos suhtautuu velvoitteisiinsa pakkomielteen omaisesti ja vaatii itseltään täydellisyyttä. Nämä ihmiset päätyy lataamoon, nämä on just näitä jotka leipoo kotitekoista pullaa kiljuva vauva toisella käsivarrella viikko synnytyksestä kun on äiti tulossa kylään, kun väsymys ei ole mikään syy löysätä tahtia.

Joo, ei tippunut toinen lapsi oli ilmeisesti sen oksan päällä ja lähti/tippui siitä ja tämä "vapautunut" oksa osui huuleen.
Ei siis tarvitse miettiä aivotärähdyksen mahdollisuutta.

Itse en nähnyt tilannetta kun olin 3m päässä keräämässä marjoja...

Totesi vaan että tulee kotiin jos tulee pääkipeäksi (oli ollut kuulemma eilenkin mutta sanoi opelle ettei tarvi mennä kotiin kun koulua oli niin vähän jäljellä)

Yhteistyössä