Köyhän joulun tänä vuonna viettävät, millasella budjetilla ja mitä laitatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä joulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhä joulu

Vieras
Meidän perhe köyhäilee siis tänä vuonna, tai no köyhäiltiin jo viime vuonnakin mut tänä vuonna tulee vielä tiukempaa.
Kertoisitteko muut tiukemmalla budjetilla joulun viettävät ja aiemmin jo viettäneet kuinka paljon, tai siis kuinka vähällä rahalla onnistuitte mielestänne onnistuneen joulun laittamaan? Mulla lyö vähän tyhjää vielä, meitä on isä äiti ja meil on 2 lasta, 6 ja 16-vuotiaat. Lasten lahjapuoli on suht hyvässä mallissa, on onneksi varakkaampia kummeja ja mummoja joille olen toivelahjat kertonut. Itse ostan lapsille yhdet per lapsi, hintaa maks. 40e per lapsi. Lisäksi joulukuusi n. 20e koristeita on ennestään ja teen pienemmän kanssa kierrätyskamasta itse lisää. Joulukortit jätettiin väliin, pieni on askaroinut lähimmille joille antaa sit käteen. Ruokapuolesta en oikeen vielä tiedä mitään..
kertositteko mulle miten teillä? Ammentaisin vinkkejä kokeneemmilta. Kiitos :)

Mä ymmärrän sen että lahjoihin menee rahaa, mutten sitä miten siihen kaikkee muuhun voi mennä niin paljon etteikö kaikilla olisi varaa.

Me on aina varastettu kuusi metsästä. Vanhoja joulukoristeita on kertynyt ties kuinka paljon ja jos ei niitä jostain syystä olisi, eikä olisi rahaa paljon, niin tekisin kyllä kaikki koristeet itse.

Porkkanalaatikko + lanttulaatikko + riisipuuro ei paljoa maksa. Kinkkua meillä ei ole koskaan ollut, joskus on ollut pieni kalkkkuna. Siihen vielä salaatti, niin ei tule kalliiksi. Sukulaisilta ja tutuilta on aina tullut pipareita, suklaata ja glögiä ihan riittämiin. Toki piparitaikinakaan ei niin kallista ole etteikö voisi itse tehdä joulua samalla fiilistellen.

Niin ja tohon toki päälle vielä halvimmat hautakynttilät jotka haudoille viedään, nekään ei paria euroa enempää maksa.

Mihin sitä rahaa oikeesti menee niin paljon muuhun kuin lahjoihin?

• Tykkää
Reactions: dechs