KÖYHÄT?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millamagia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Jos Suomessa ei muka oikeasti köyhiä niin en kutsuisi 80?/kk elämistä kovin rikkaaksikaan.

En ymmärrä, että miten kukaan voi saada noin vähää määrää kuukaudessa?
Miksi?
Mitä kyseinen ihminen tekee "väärin" saadakseen noin vähän?

Opiskelee ilman lainaa :D

Onko tällä henkilöllä lapsia? (ilmeisesti ei, sillä tulot noin pienet).
Silloin kehottaisin opiskelijaa menemään vklopputöihin.
Rahaa saa hieman enemmän käteen, eikä tarvitsisi ottaa edes lainaa.
Vai onko jokin este työssäkäynnille koulun ohella? :)

Terveisin entinen opiskelija, joka opiskeluaikansa selvisi ilman lainan nostamista, käymällä viikonloppu-, ja lomatöissä.

Eli en valitettavasti ymmärrä, miksi opiskelija kituuttaisi tieten tahtoen 80?:lla/kk, jos mahdollisuus(?) suurempiin tuloihin on =)

Juu, kyllä opiskelu ilman lapsia oli helpompaa, kuntosiaan pysty olemaan töissä.. Eihän se sillonkaan juhlaa ollut, mutta pienet menot ja kuitenki oli tuloja..samalla saa hyvin jalkaa oven rakoon : )

itse en opiskelun ohella voi tehdä töitä sairauden takia.. lääkäri käskenyt pitää kunnon kesäloman eli olla menemättä töihin kesän ajaksikaan että saan levätä tarpeeksi..

ei se töihin meno opiskelun rinnalla ole aina itsestään selvyys tai menemättä jättäminen ole aina laiskuudesta kiinni

No ei tässä nyt oikein selkeitä vastauksia ole..? Tietenkin meilläkin mennään aina siitä, missä aita matalin, eli ostetaan mahdollisimman halpaa ja niin edelleen. En ole eritellyt, mutta nk. käteen jäävä summa kuussa on ihan varmasti todella pieni meilläkin. On alle ton toimeentulominimin kyllä varmaan, mutta pärjätään. Ja meillä ei muuten ole opiskelijakämppää (täällä ei tän kokoiselle perheelle oikein ole), vaan ihan yksityiseltä, ei siis sen edullisempi kuin muillakaan.

Sen ymmärrän, että yllättävissä tilanteissa voi joutua likoon pahastikin, mutta niinhän sitä annetaan ymmärtää, että monet elävät pysyvästi köyhyydessä, niinkin, ettei voi lapsille lahjoja ostaa ja sen sellasta...

Terveisin entinen opiskelija, joka opiskeluaikansa selvisi ilman lainan nostamista, käymällä viikonloppu-, ja lomatöissä.

Eli en valitettavasti ymmärrä, miksi opiskelija kituuttaisi tieten tahtoen 80?:lla/kk, jos mahdollisuus(?) suurempiin tuloihin on =)

Opiskelija olen minä. Varsin vajaakuntoinen olen ollut sitten vuodesta 2006 kun sairastuin kahteen krooniseen sairauteen. Energiat riittää valitettavasti vain ja ainoastaan opiskeluun, joskus ei edes siihen. En todellakaan vapaaehtoisesti kituuta. Pienellä paikkakunnalla on muutenkin varsin huono työllisyystilanne, kunnassa työttömyysprosentti on 25 joten töitä löytyy todella vähän. Ainoastaan yksi meidänkin ryhmästä on saanut töitä, kiitos suhteiden. Sinänsä kyllä menee ihan mukavasti kun vuokra kattaa sähkön, veden ja netin. Ja se 20 ? puhelinlaskukin tulee onneksi vain 3 kuukauden välein. Ei mulla itsellä ole mitään valittamista koska olen jo tottunut tilanteeseen. Huvittaa vain kun ihmiset ajattelevat että Suomessa ei ole köyhyyttä.

Opiskelija olen minä. Varsin vajaakuntoinen olen ollut sitten vuodesta 2006 kun sairastuin kahteen krooniseen sairauteen. Energiat riittää valitettavasti vain ja ainoastaan opiskeluun, joskus ei edes siihen. En todellakaan vapaaehtoisesti kituuta. Pienellä paikkakunnalla on muutenkin varsin huono työllisyystilanne, kunnassa työttömyysprosentti on 25 joten töitä löytyy todella vähän. Ainoastaan yksi meidänkin ryhmästä on saanut töitä, kiitos suhteiden. Sinänsä kyllä menee ihan mukavasti kun vuokra kattaa sähkön, veden ja netin. Ja se 20 ? puhelinlaskukin tulee onneksi vain 3 kuukauden välein. Ei mulla itsellä ole mitään valittamista koska olen jo tottunut tilanteeseen. Huvittaa vain kun ihmiset ajattelevat että Suomessa ei ole köyhyyttä.

siksipä jätin vähän varaa viestiini
"Eli en valitettavasti ymmärrä, miksi opiskelija kituuttaisi tieten tahtoen 80?:lla/kk, jos mahdollisuus(?) suurempiin tuloihin on =)"

Eli en ymmärrä, jos on mahdollisuus tehdä töitä. Jos ei ole, niin silloin ymmärrystä löytyy vähän enemmän.
Mutta toimeentulotukilaki on valitettavasti kaikille sama.
Eli opiskelija: ota lainaa, tai lainan kk-osa lasketaan tt-tuestasi pois.

Minä, siis aloittaja, en sinänsä epäillyt, etteikö olisi köyhyyttä (koska ilmeisesti olen itsekin köyhä), mutta sellaista köyhyyttä, että ei vaan ruokaakaan saa jne. sitä epäilen. Tai en epäile, mutta vaikea ymmärtää.
Laskeskelin, että meille tulee tukia tonnin verran, noin. Siitä menee yli puolet vuokraan. Nelihenkinen perhe ja sillä summalla elellään sitten.

siksipä jätin vähän varaa viestiini
"Eli en valitettavasti ymmärrä, miksi opiskelija kituuttaisi tieten tahtoen 80?:lla/kk, jos mahdollisuus(?) suurempiin tuloihin on =)"

Eli en ymmärrä, jos on mahdollisuus tehdä töitä. Jos ei ole, niin silloin ymmärrystä löytyy vähän enemmän.
Mutta toimeentulotukilaki on valitettavasti kaikille sama.
Eli opiskelija: ota lainaa, tai lainan kk-osa lasketaan tt-tuestasi pois.

Oma mielipiteeni johtuen lapsuuden kokemuksista. Miksi ottaa lainaa jos tulee toimeen? Muutenkin minua suuresti epäilyttää että olenko edes koskaan työkunnossa esimerkiksi valmistumisen jälkeen. Lainojen maksaminen esim. sairaseläkkeestä ei kuulosta houkuttelevalta.

Alkuperäinen kirjoittaja millamagia:
Minä, siis aloittaja, en sinänsä epäillyt, etteikö olisi köyhyyttä (koska ilmeisesti olen itsekin köyhä), mutta sellaista köyhyyttä, että ei vaan ruokaakaan saa jne. sitä epäilen. Tai en epäile, mutta vaikea ymmärtää.
Laskeskelin, että meille tulee tukia tonnin verran, noin. Siitä menee yli puolet vuokraan. Nelihenkinen perhe ja sillä summalla elellään sitten.

Ehkä sitä on vaikea ymmärtää mutta vaikka ihminen saisi kaiken maailman tuet niin se raha ei välttämättä riitä edes leivän palaan. Suomessahan on virallisten laskelmien mukaan 600 000 köyhää, ihmisiä joilla ei ole varaa ostaa ruokaa.

Ehkä sitä on vaikea ymmärtää mutta vaikka ihminen saisi kaiken maailman tuet niin se raha ei välttämättä riitä edes leivän palaan. Suomessahan on virallisten laskelmien mukaan 600 000 köyhää, ihmisiä joilla ei ole varaa ostaa ruokaa.

No minne se raha menee?? Makaroonia saa kuusikin pussia eurolla.

No minne se raha menee?? Makaroonia saa kuusikin pussia eurolla.

No elämiseen. Vuokrat, vesi, sähkö, lääkekulut, lainat jne. Ei 6 pussilla makaroonia kovin pitkälle elellä.

No onkohan se tuo laina sitten se villakoiran ydin? Nuo muut menee meilläkin, lainaa ei ole eikä tule ennen vähintään jomman kumman vakituista työpaikkaa. Oikeesti, yritän vaan selvittää tätä asiaa. Rehellisesti en kehtaisi päin naamaa keltään kysyä, kuulostaisi varmaan moukkamaiselta :o

No onkohan se tuo laina sitten se villakoiran ydin? Nuo muut menee meilläkin, lainaa ei ole eikä tule ennen vähintään jomman kumman vakituista työpaikkaa. Oikeesti, yritän vaan selvittää tätä asiaa. Rehellisesti en kehtaisi päin naamaa keltään kysyä, kuulostaisi varmaan moukkamaiselta :o

Kyllä moni leipäjonossa seisova varmasti haluaisi kertoa tarinansa jos vain olisi kuuntelijoita. Yleensä siihen että tippuu sinne köyhyyden pohjamutiin tarvitaan monta ikävää sattumaa.

Mulla on 22 v opiskeleva tytär. Muutti omaan talouteen toukokuussa 2007. Pärjäsi varsin mainiosti kuntoustuen ja vammaistuen turvin. Mutta sitten nousi yhtiövastike, sähkö, ruoka, vakuutukset, bussilippu jne Jos ei olisi likalla äitiä auttamassa, niin luultavasti ei viikonloppuisin söisi muuta kuin just sitä Lidlin makaroonia. Koulusta sentään saa arkisin lounaan, muuta ruokaahan opiskelija ei päivässä tarvitse.

No kato sossustakaan et mitään saa, jos et ole sitä lainaa ensin ottanut. Kyllä se on opiskelijan ja sossun välillä aika usein juuri se villakoiran ydin.

Yhteistyössä